دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پیکرتراشی؛ روشی کم خطر برای لاغری سریع
0
زمان مطالعه: 8 دقیقه
پیکرتراشی، یکی از عمل‌هایی است که در دسته جراحی‌های مرتبط با چاقی قرار می‌گیرد.

پیکرتراشی؛ روشی کم خطر برای لاغری سریع

پیکرتراشی، یکی از عمل‌هایی است که در دسته جراحی‌های مرتبط با چاقی قرار می‌گیرد. اگر شما هم جزء افرادی هستید که از اضافه وزن مفرط رنج می‌برید و این مشکل سبب بروز بیماری و عوارض در بدن شده است، احتمالا اسم این عمل به گوشتان خورده باشد. در نظر داشته باشید که انجام چنین عملی، در حالت معمول به افرادی توصیه می‌شود که تمامی روش‌های لاغری مانند رژیم‌های غذایی مختلف و ورزش و فعالیت‌های بدنی متنوع را امتحان کرده‌اند اما جوابی نگرفته اند.

در این مطلب که به قلم دکتر سید حامد قدسی، یکی از پزشکان برتر در زمینه جراحی چاقی و لاپاروسکوپی نوشته شده است، قصد داریم شما را با پیکرتراشی و انواع آن آشنا کرده و مزایا و معایب انجام این عمل را مورد بررسی قرار دهیم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، توصیه می‌کنیم تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

پیکر تراشی چیست

آیا می‌دانید پیکرتراشی چیست؟

پیکرتراشی، یکی از انواع اقداماتی است که افرادی که از چاقی و چربی‌های اضافی بدن خود رنج می‌برند، می‌توانند با کمک آن به اندام ایده آل خود نزدیک شوند. به صورت کلی می‌توان گفت که این روش جراجی یک عمل زیبایی محسوب می‌شود که طی آن رسوبات چربی موجود بین عضله و پوست از بین می‌روند.

به طور معمول، این عمل با بیهوشی به روش عمومی انجام می‌شود؛ اما نکته قابل توجه این است که می‌توان بدون نیاز به بیهوشی و تنها با استفاده از بی حسی موضعی، این عمل را با همان میزان کیفیت انجام داد. در نظر داشته باشید که نام دیگر این عمل لاغری، لیپوماتیک است و این جراحی در قسمت‌های مختلفی از بدن فرد صورت می‌گیرد.

آشنایی با انواع مختلف پیکرتراشی

این عمل را می‌توان با کمک تکنیک‌های مختلفی انجام داد که وجود همین تکنیک‌ها سبب به وجود آمدن انواع مختلفی از آن با روش‌های متفاوت شده. در این بخش به معرفی برخی از رایج‌ترین این روش‌ها پرداخته ایم که شامل موارد زیر می‌شوند:

پیکرتراشی با استفاده از لیزر

پزشکان طی فرایند این جراحی با لیزر، با فرستادن امواج و به وجود آوردن گرما سبب گسستگی چربی‌های بدن می‌شوند. باید اشاره کرد که عمل لیپوماتیک با این روش را خانم‌های باردار، افراد مبتلا به سرطان، دیابت و کسانی که از انواع بیماری‌های قلبی و کلیوی رنج می‌برند، نباید انجام دهند.

پیکرتراشی به روش لیپوماتیک

یکی دیگر از انواع روش‌های رسیدن به وزن و اندام مورد نظر، چربی کشی یا لیپوماتیک می‌باشد. در این روش با کمک گرفتن از امواج فرابنفش و ایجاد یک سوراخ در ناحیه مورد نظر، میله‌ی را داخل بدن می‌کنند و توسط همین میله، چربی‌ها و رسوبات چربی اضافه در این بخش را از بدن خارج می‌کنند.

انجام عمل به روش لیپوساکشن

طی عمل پیکرتراشی به روش لیپوساکشن، یک برش کوچکی در ناحیه مورد نظر بدن فرد ایجاد می‌شود و چربی‌هایی که در زیر پوست جمع شده‌اند، ابتدا با حرارت سوزانده سپس به وسیله کانولی که سر آن به دستگاه مکش متصل شده است، جذب و از بدن خارج می‌شوند. نکته‌ای که در این روش لازم است به آن توجه داشته باشید، عوارض آن و مدت زمان نقاهت بعد از عمل است.

روش بادی جت؛ یکی دیگر از انواع این عمل جراحی

در این روش، عمل با بهره‌گیری از دستگاهی به نام بادی جت انجام می‌شود. این دستگاه دارایی میله‌ای فلزی است که بعد از وارد شدن به بدن، آب با فشار بالا از آن خارج شده و سبب چند تکه شدن چربی‌ها خواهد شد. لازم است بدانید که در این عمل، فرد بیهوش نمی‌شود و عمل به شکل سرپایی و تنها به کمک بی حسی موضعی ناحیه خاصی از بدن انجام می‌گیرد.

پیکرتراشی با کمک دستگاه PAL

در روش استفاده از دستگاه پال جهت انجام عمل تراش پیکر، با استفاده از کانول‌های تیز که به سوزن‌های نازک لوله‌ای گفته می‌شود، و حرکت جلو و عقب این سوزن‌ها در کانال‌های چربی، تمامی رسوبات چربی اضافی تخریب و توسط کانول جذب و به خارج از بدن فرد منتقل می‌شوند.

شما عزیزان در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صورت جامع‌تر به صفحه"جراحی پیکرتراشی" مراجعه کنید.

مزایای پیکر تراشی

مزایای پیکرتراشی شامل چه مواردی می‌شود؟

طبیعی است که اضافه وزن زیاد سبب بروز عوارض خاصی در بدن می‌شود و مشکلاتی را در انجام امور روزمره فردی که از چاقی رنج می‌برد، ایجاد می‌کند. همانطور که اشاره کردیم، این نوع از جراحی‌ها یکی از راه حل‌های کاهش وزن در زمان کوتاه است.

به عنوان یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این روش درمان می‌توان به این مورد اشاره کرد که تمامی چربی‌هایی که در برابر رژیم غذایی و فعالیت فیزیکی مقاومت داشتند، طی این عمل به طور تقریبا کاملی از بین می‌روند. برخی از مزایای این عمل لاغری شامل موارد زیر می‌شود:

یکپارچگی و یک دست شدن چربی‌های انباشته شده در زیر پوست پایین بودن احتمال ایجاد عفونت در این نوع عمل جهت لاغری سریع عدم نیاز به بستری در بیمارستان بهبودی سریع بعد از عمل و کوتاه بودن مدت نقاهت استفاده از بی حسی موضعی جهت انجام عمل و عدم نیاز به بیهوشی کاهش قابل توجه ترشح و ورم بدن پس از انجام موفقیت آمیز این جراحی پایین بودن احتمال آمبولی چربی خستگی جسمی حاصل از بعد جراحی در این عمل نسبت به سایرین بسیار کم‌تر است.

عوارض پیکر تراشی

انجام عمل لاغری پیکرتراشی چه معایب و عوارضی به همراه خواهد داشت؟

به این نکته توجه داشته باشید که تمامی عمل‌های جراحی عوارض خاصی را به دنبال خود خواهند داشت؛ پیکرتراشی هم از این قاعده مستثنی نیست. برخی از رایج‌ترین معایب و مشکلات این عمل عبارت اند از:

احتمال از بین رفتن یا کم شدن حس در نواحی خاصی از پوست به صورت موقت ایجاد لخته خون یا جمع شدگی مایع در بخش زیرین پوست واکنش منفی نشان دادن بدن و آلرژی به داروی بیهوشی ایجاد عفونت در اثر عدم رعایت بهداشت یا عدم مصرف آنتی بیوتیک به وجود آمدن کبودی در بدن و ایجاد تورم احتمال ایجاد ناهمواری روی پوست

انجام این عمل جراحی به چه افرادی توصیه می‌شود؟

اگر شما هم از اضافه وزن مفرط رنج می‌برید و چربی‌های اضافی سبب کاهش اعتماد به نفس در شما شده‌اند، در صورتی که BMI شما کم‌تر از عدد 30 باشد، می‌توان گفت این عمل برای شما مناسب است. توجه داشته باشید که این عمل موجب کاهش وزن در شما نخواهد شد و با انجام آن تنها بخشی از چربی‌های بدن از بین خواهد رفت. پیکرتراشی به افرادی که شرایط زیر دارند، توصیه می‌شود:

کسانی که چاقی بدن آنها به شکل موضعی است. به بیماری خاصی مبتلا نیستند. نتوانسته‌اند با ورزش و رژیم‌های غذایی مخصوص چربی‌های بدنشان را کاهش بدهند. از ناهمواری پوستی و سلولیت رنج می‌برند. اضافه وزن آنها از یک حدی بیشتر نیست. دکتر بعد از بررسی‌های لازم به آنها اجازه این عمل را داده باشد.

چرا مراجعه به پزشک متخصص جهت پیکرتراشی از اهمیت بالایی برخوردار است؟

از آنجایی که این عمل ظرافت‌های خاصی دارد، پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که حتما برای انجام آن به یک پزشک متخصص مراجعه کنید. این نکته را فراموش نکنید که حتی برای فهمیدن این موضوع که آیا این عمل برای شما مناسب است یا نه، نیاز به مشورت و صلاح دید پزشک خود دارید.

مراجعه به یک پزشک متخصص در این عمل از اهمیت بالایی برخوردار است و پزشک انتخابی شما باید علاوه بر دانش و تخصص کافی در این زمینه، تجربه و سابقه کاری درخشانی هم در لیست عمل‌های خود داشته باشد.

بهترین دکتر برای پیکر تراشی

انتخاب درست پزشک؛ تضمین کننده سلامت و کیفیت این عمل جراحی است!

در نظر داشته باشید که به دلیل حساسیت بالایی که این عمل دارد، و تاثیر مستقیم نتیجه آن روی بدن، لازم است برای انجام آن به یک جراح متخصص مراجعه نمایید. بهتر است پزشک انتخابی شما علاوه بر دانش و مهارت، تسلط کاملی روی کار خود داشته باشد. همچنین باید برای انجام صحیح این عمل جراحی تجهیزات پیشرفته و تخصصی مورد نیاز را هم در اختیار داشته باشد.

دکتر سید حامد قدسی، جراح چاقی و عمل‌های لاپاروسکوپی، یکی از پزشکان مطرح در زمینه انجام عمل‌های لاغری و پیکرتراشی هستند که علاوه بر دانش حرفه‌ای و بروز، براساس تجربه عمل‌های فراوان و موفقیت آمیز، تسلط لازم برای این کار را در اخیتار دارند. شما عزیزان می‌توانید در صورت تمایل به گرفتن مشاوره و راهنمایی با شماره تلفن 02188663284 تماس گرفته یا به صفحه وب سایت دکتر به آدرس (https://drhamedghodsi.com/عمل-جراحی-پیکر-تراشی ) مراجعه نمایید و از اطلاعات لازم بهره‌مند شوید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits