دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بوکال فت یا تخلیه چربی بوکال چیست ؟
0
زمان مطالعه: 7 دقیقه
بوکال فت به بافت چربی که در زیر گونه قرار دارد گفته می شود که موجب می شود صورت شخص گرد تر دیده شود، داشتن صورتی پر و گرد برای کودکان بسیار شیرین و زیبا است .

جراحی بوکال فت یا برداشتن چربی دهان چگونه انجام میشود؟

بوکال فت : در افرادی که صورت گردی دارند یا دچار اضافه وزن هستند؛ و از فرم چاق صورت خود راضی نمی‌باشند؛ جراحی برداشتن پدهای چربی گونه در داخل گونه ها یک روش عالی برای خلاص شدن از شر چربی های ناخواسته صورت است. تخلیه چربی بوکال بهترین روش برای رهایی از شر این چربی ها خواهد بود.

این عمل جراحی نسبتاً سریع و ساده است که با بی حسی موضعی انجام می شود و جای زخم خارجی ندارد.از نظر کلاسیک، در صورت های جذاب تر، صورت تقریباً شبیه به یک قلب و یا مثلث وارونه به نظر می رسد، که گونه ها بزرگترین قسمت هستند و سپس لاغر می شوند تا به سمت استخوان فک کاهش پیدا کنند.

هنگامی که کسی دارای پد چربی بوکال بیش از حد باشد، فرم صورت ممکن است مثلث معکوس باشد. در این افراد امتداد قسمت تحتانی صورت در مقایسه با قسمت فوقانی پهن تر است.جراحی بوکال فت با تخلیه چربی دهان، یکی از عمل های زیبایی است که در سالهای اخیر بسیار رواج پیدا کرده و متقاضیان زیادی دارد.

عمل جراحی بوکال فت چیست؟

چربی بوکال، یک توده چربی است که در ناحیه توخالی بین عضله بوکسیاناتور و سایر عضلات سطحی صورت قرار دارد. اندازه پد چربی Bichat برای هر فرد متفاوت است، و چربی بوکال در هر دو گونه ممکن است اندازه های مختلف داشته باشد. جراحی بوکال فت یا تخلیه چربی دهانی، یک عمل ساده و سرپایی است که در یک روز انجام می‌شود.

هدف از این جراحی برداشتن متناسب بافت چربی داخل دهان، نمایان نمودن برجستگی گونه و زاویه سازی فک می‌باشد که در اثر گود شدن لپ اتفاق می‌افتد.با ایجاد یک برش کوچک در داخل دهان در سمت داخلی گونه ها انجام می‌شود. در این جراحی چربی های اضافه بوکال صورت از طریق دهان خارج شده سپس محل برش داده شده در داخل دهان با بخیه های قبل جذب ترمیم می‌گردد.

با وجود اینکه گاهی ممکن است از ابتدا دو طرف صورت قرینه نباشند؛ ولی حفظ قرینگی دو طرف صورت و تناسب اجزای چهره در این جراحی و پس از بهبودی بسیار اهمیت دارد.به همین دلیل توصیه می‌شود؛ در انتخاب پزشکی که قرار است اقدام به این عمل نماید؛ نهایت دقت را داشته باشید. چربی داخل دهان یا بوکال یک چربی عمقی است که می‌تواند باعث ایجاد پری در قسمت خارجی گوشه لب ها شود.

در واقع، بوکال از کنار پیشانی تا پایین استخوان گونه امتداد دارد و در گوشه های لب به پایان می‌رسد. افرادی که داری چهره ای گرد هستند؛ چربی بوکال داخل دهان دارند. این نوع چربی بسیار مقاوم است و با رژیم غذایی یا ورزش کردن به طور کامل از بین نمی‌رود.

separator line

چه عواملی باعث به وجود آمدن چربی در بخش گونه می شود؟

دلایل و عوامل زیادی موجب تجمع چربی در صورت و دیگر اندام های بدن می شود که در این قسمت از مقاله برخی از این موارد را شرح خواهیم داد:

کم آبی در بدن:

همانطور که می دانید کم آب بودن بدن موجب ایجاد برخی مشکلات و عوارض می شود که می توان گفت یکی از این موارد تجمع چربی در گونه و برخی اندام های دیگر است که به خاطر انتقال پایین حجم مواد معدنی و آب، بدن جهت ایجاد تعادل در اندام ها تلاش می کند شرایط را کمی بهتر کند و این تلاش موجب افزایش حجم گونه دیگر قسمت های بدن می شود.

نداشتن رژیم مناسب:

چنانچه شخص بدون اجرا و رعایت برنامه غذایی خاصی چاق شود مطمعنا صورت او نیز چاقی می شود، رعایت نکات لازم و داشتن اصول غذایی و همچنین خوردن برخی ویتامین ها و موارد مورد نیاز بدن می تواند نقش مهم و کاربردی را در تنظیم اندام ها داشته باشد.

مصرف زیاد حد الکل:

استفاده بیش از حد الکل همچون مصرف دیگر نوشیدنی ها مانند قهوه و چای نیز موجب کم کردن آب بدن و در نتیجه موجب ایجاد پف در صورت و سایر بخش های بدن می گردد.

داشتن برخی بیماری خاص:

مبتلا بودن به بعضی از بیماری نیز همچون بیماری های کلیه، کم کار بودن تیروئید و همینطور داشتن عفونت سینوسی باعث می شود بافت های چربی موجود در صورت افزایش یافته و در نتیجه صورت و سایر قسمت های بدن چاق تر شود.

separator line

آیا می توان بدون انجام عمل بوکال فت چربی گونه ها و صورت را کاهش داد؟

در جواب این سوال باید گفت خیر، هیچ روش و برنامه ورزشی که بتوان از آن طریق فقط چربی های موجود در گونه را بدون اینکه دیگر اعضای بدن تغییری کنند یا کاهش حجمی داشته باشند را حذف کرد امکان ندارد و حتی ممکن است با انجام ورزش های سخت پوست صورت شما و حتی گردن حالتی شل و افتاده به خود بگیرد که این تغییر بسیار نازیبا و ناخوشایند خواهد بود به همین دلیل بهترین گزینه انجام عمل بوکال فت یا تخلیه چربی بوکال توسط یک جراح متخصص و با تجربه عمل زیبایی است.

تخلیه چربی بوکال

تخلیه چربی بوکال

یکی از مهم ترین نکاتی که می بایست در خصوص عمل بوکال فت بدانید مناسب نبودن آن برای افراد لاغر است، همانطور که گفته شد این عمل فقط برای افرادی مناسب است که صورت چاق و گردی دارند و هرزگ به افرادی که دارای صورت لاغر هستند توصیه نمی شود.
دومین نکته مهم انتخاب بهترین دکتر جراح و متخصص زیبایی است که بتواند به خوبی و بدون ایجاد هر آسیبی به بافت های عصبی یا عضلانی موجود در صورت بافت چربی گونه را به خوبی و به صورت برابر در هر دو طرف صورت بردارد.

separator line

عمل بوکال فت یا تخلیه چربی بوکال چه مدت طول می کشد؟

به دلیل سرپایی بودن این عمل مدت زمان زیادی لازم ندارد و تنها در 30 دقیقه این عمل به پایان می رسد.

separator line

مراقبتهای بعد از تخلیه چربی بوکال

انجام دقیق مراقبت ها و توصیه های پزشک پس از جراحی بوکال فت به کوتاه تر شدن دوره نقاهت و به حداقل رساندن خطرات و عوارض بعد از عمل کمک بسیاری می کند. خوشبختانه، مراقبت های بعد از این جراحی بسیار راحت و آسان هستند. مهم ترین آنها عبارتند از:

در ۳ تا ۴ روز اول باید از غذاهای آبکی ونرم استفاده کنید و کمترین استفاده از دهان و فک خود را داشته باشید.بعد از هر وعده خوردن یا آشامیدن حتما فضای دهان با سرم های مخصوص شستشو داده شود.طبق تجویز پزشک تا یک هفته بعد از عمل از آنتی بیوتیک ها استفاده کنید.

در حالت استراحت سر خود را بالا نگه دارید تا نواحی جراحی شده تا چند روز بعد از عمل که به حالت طبیعی برمی گردند کمترین فشار را به شما تحمیل کنند.تا زمانی که محل جراحی به خوبی درمان نشده سیگار نکشید.

بخیه ها ومحل زخم را با زبانتان لمس نکنید. از انجام ورزش‌هایی که ممکن است طی آن به صورتتان ضربه وارد شود؛ نظیر ورزش‌های رزمی تا درمان کامل محل زخم دوری کنید. بهتر است تا یک هفته بعد از عمل، از گِن مخصوص صورت جهت کاهش تورم و فشار بر روی صورت استفاده کنید.

separator line

دوره نقاهت بوکال فت

طول دوره بهبودی می تواند بسته به نوع عمل جراحی شما متفاوت باشد، اما اکثر افرادی که این عمل را انجام داده اند در عرض دو تا سه روز به کار و بیشتر فعالیت های روزانه خود بازمی گردند. از مزایای جراحی بوکال فت این است که بعد از انجام آن کبودی و تورم زیادی وجود نخواهد داشت. بیماران معمولا خونریزی ندارند و به همین دلیل فرد می‌تواند در ساعات کوتاهی پس از عمل مرخص شود.

ممکن است فرد تا چند روز بعد از عمل احساس درد یا ناراحتی داشته باشد که با مصرف داروهای مسکن می توانید درد را کمتر کنید. در موارد نادر، ممکن است در ۱ الی۲ روز ابتدایی جای زخم و بخیه همراه با خونریزی باشد. خوشبختانه جای بخیه در داخل دهان پس از مدتی به طور کامل برطرف می شود وهیچ گونه جای زخم و اسکار باقی نمی ماند. پس از جراحی بوکال فت، در همان روز بیمار ترخیص شده و به خانه باز میگردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits