دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا تغییر رنگ لب نشانه ابتلا به کرونا ویروس است؟
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کرونا ویروس عامل عفونتی بسیار مسری و در عین حال کشنده است که در میان عموم مردم به سرعت شیوع پیدا کرده و تاکنون میلیون‌ها نفر در جهان به آن آلوده شده‌اند.


ارتباط تغییر رنگ لب با ابتلا به کرونا ویروس

کرونا ویروس عامل عفونتی بسیار مسری و در عین حال کشنده است که در میان عموم مردم به سرعت شیوع پیدا کرده و تاکنون میلیون‌ها نفر در جهان به آن آلوده شده‌اند.

درحالیکه تب و سرفه خشک از شایع ترین علائم بیماری کووید-۱۹ ناشی از کرونا ویروس به حساب می‌آید به تازگی گروهی از متخصصان در انگلیس می‌گویند که تغییر رنگ لب‌ها و کبود شدن آنها نیز می تواند از دیگر نشانه ابتلا به این بیماری باشد.

در این ادعا مطرح شده در صورتیکه رنگ لب بدون هیچ دلیلی تغییر پیدا کند احتمال ابتلای فرد به کرونا ویروس وجود دارد که احتمالا می تواند به دلیل کمبود اکسیژن باشد.

موارد ابتلا به کرونا ویروس در انگلیس رو به افزایش است و دولت از مردم درخواست کرده تا از خانه خارج نشوند و به توقف همه گیری این بیماری کمک کنند.

علائم ابتلا به کرونا ویروس چیست؟

شایع ترین نشانه کروناویروس تب بالا و سرفه های مداوم است اما در صورتیکه لب‌ها به رنگ آبی درآید هم ممکن است فرد در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا ویروس باشد.

آبی شدن رنگ لب ها نشانه هشداردهنده ذات الریه و یکی از پیامدهای ابتلا به بیماری کووید-۱۹ است. ذات الریه بیماری مهلکی است که موجب ورم ریه ها می شود. تنها تعداد محدودی از بیماران آلوده به کرونا ویروس به ذات الریه دچار می شوند.

به گزارش روزنامه اکسپرس، سسیتم سلامت همگانی انگلیس (NHS) تاکید کرده است که در صورت تغییر رنگ لب ها لازم است بیمار به بیمارستان مراجعه کند. این تغییر رنگ لب ها می تواند نشانه نبود اکسیژن کافی در بدن باشد.

کرونا ویروس و تغییر رنگ لبها

آیا کرونا ویروس مسری‌تر از آنفلوانزا و سرماخوردگی است؟

هنوز برای مقایسهٔ قطعی خیلی زود است اما می‌دانیم که هر دو ویروس بسیار واگیر‌دار هستند. به طور میانگین هر فرد مبتلا به ویروس کرونا دو تا سه نفر دیگر را هم آلوده می‌کند، در‌حالی‌که ویروس سرما‌خوردگی و آنفلو‌انزا معمولاً به طور میانگین فقط به یک نفر دیگر انتقال پیدا می‌کند.

البته افراد مبتلا به سرما‌خوردگی و آنفلو‌انزا به سرعت بیشتری بیماری را انتقال می‌دهند، پس می‌‌توان گفت هر دو ویروس به راحتی گسترش پیدا می‌کند.

آیا می‌شود دو بار به کرونا ویروس مبتلا شد؟

به طور کلی نمی توان دو بار به ویروس کرونای جدید مبتلا شد چون در بدن مصونیت ایجاد می‌شود اما هنوز نمی‌دانیم مدت زمان این مصونیت در بدن افراد مبتلا شده چقدر است.

برخی ویروس‌ها مانند آنفلوآنزا و سرماخوردگی به دلیل تغییر ویروس با گذشت زمان، می توانند بیش از یک بار افراد را مبتلا کنند.

هنوز نمی‌دانیم با ویروس کرونای جدید، وضع چه شکلی خواهد بود. به هر حال فردی که به کووید ۱۹ مبتلا شده است باید به یاد داشته باشد که در چنین شرایطی، کماکان رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع این ویروس ضروری است.

بیشتر بخوانید:

ماندگاری ویروس کرونا بر روی اشیاء

ویروس کرونا از چه راههایی منتقل می شود؟

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits