دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بررسی تأثیر عمل بینی بر فرم لب و لبخند
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
عمل جراحی زیبایی بینی یکی از عمل های جراحی است که این روزها طرفداران زیادی دارد. اما سوال اینجاست که آیا این نوع عمل جراحی روی لب و لبخند تأثیر می گذارد ؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را شرح دهیم.

آشنایی با اثر جراحی بینی بر لب و لبخند

اثر عمل بینی بر لب و لبخند موضوع مورد بحث ماست. هر روز افراد بسیاری با استفاده از عمل های مختلف زیبایی اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و از زندگی خود لذت بیشتری می برند.

در بین تمام عمل های زیبایی، جراحی پلاستیک بینی که اصطلاحاً "رینوپلاستی" نامیده می شود از ویژگی های خاصی برخوردار است. رینوپلاستی چیزی بیشتر از یک جراحی است و در حقیقت تلفیقی از علم و هنر است.

جراح زیبایی بینی قبل از هر چیز یک پزشک است و فاکتورهای پزشکی و تمایلات درونی که باعث شده یک فرد سالم با میل خودش برای انجام یک عمل جراحی مراجعه کند را به خوبی درک می کند.

در رینوپلاستی تقویتی عمل جراحی فقط محدود به کوچک کردن بینی نیست بلکه در این روش جراح ضمن اینکه قسمت هایی از بینی را برداشته و کوچک می کند ممکن است قسمت های دیگری را تقویت کند تا نتیجۀ نهایی دماغی باشد که در حالیکه زیبا شده اما به عملکرد اصلی آن که همان تنفس است آسیبی وارد نشده باشد.

روشن است که چنین دماغی دیگر خیلی کوچک و سربالا نیست و نمای بینی ای که به طور افراطی عمل شده را نخواهد داشت. تصور و انتظارات غیر واقع بینانه درمورد جراحی پلاستیک بینی زیاد است.

همیشه این امکان وجود ندارد که بافت انسان را به گونه ای تغییر داد تا آنچه بیمار دلش می خواهد حاصل شود. هدف جراح بینی این است که ظاهر بیمار را در طی اعمالی که به دقت برنامه ریزی شده اند زیباتر کند.

اینکه او چگونه به این مهم دست می یابد به میزان زیادی بستگی به علم، تجربه و مهارت او دارد و تمامی این فاکتورها بسیار متغیر هستند. همکاری بیمار در رعایت مراقبت های بعد از عمل نیز در نتیجه نهایی یک عمل جراحی نقش دارد.

جراح بینی نمی تواند نتیجه نهایی عمل را تضمین کند بلکه قادر است تضمین کند که تمامی تلاش خود را برای حصول نتیجه بهتر بکار خواهد برد.

تأثیر عمل بینی بر لب

فرم لب ها بعد از عمل بینی

تأثیر جراحی بینی بر دندان های پیشین

لبخند شما، بر روی ظاهر صورت بسیار تاثیر گذار می باشد. در هنگام خندیدن، تغییراتی در صورت شما شکل می گیرد، بدین صورت که نوک بینی به سمت پایین کشیده می شود و لب بالا به سمت عقب.

معیارهای بررسی بر اساس پیگیری های 6 ماهه بعد از رینوپلاستی، عکس برداری های دقیق قبل و بعد از جراحی، توسط عکاس پزشکی حرفه ای، به دست آمده است.

61 زن و 15 مرد، با میانگین سنی 39 سال، و بعد از گذشت 16 ماه از رینوپلاستی، در این بررسی قرار گرفتند. تفاوت چشمگیری میان جراحی بینی باز و بسته وجود نداشت.

فرم دندان ها بعد از جراحی زیبایی بینی، به این صورت است که به هنگام خندیدن، دندان های پیشین فک فوقانی کمتر معلوم می شوند، به خصوص زمانی که ماهیچه های عضلات پایینی تیغه بینی درگیر می شوند.

بررسی وضعیت لب بالای بیمار، تاثیر بسیاری بر نتیجه جراحی دارد.

رینوپلاستی بر روی ظاهر لب بالا تاثیری می گذارد، بدین صورت که لب را کشیده می کند، اما در واقع تاثیری بر ارتفاع لب نمی گذارد. در طی جراحی رینوپلاستی، جراح بینی نوک بینی را به سمت بالا می کشد و کولوملا را کوتاه می کند.

ترکیب این دو مورد با هم، ظاهر لب را بالاتر از حالت قبل نشان می دهد. تغییر فرم لب، یکی از اثرات رینوپلاستی است اما این تأثیر دوام نداشته و بعد از مدتی از بین می رود.

برخی از بیماران، بعد از جراحی بینی، ضعیف شدگی عضلات لب بالا را دارند که این حالت موقتی است و بعد از گذشت 1 تا 2 هفته بعد از جراحی، برطرف خواهد شد. اما بهبود این وضعیت نیز باعث نمی شود که دندان های فک فوقانی در هنگام خنده، بیشتر از قبل دیده شوند.

همواره میان فرم لب بالا و فرم بینی، ارتباط وجود دارد. افرادی که بینی ظریفی دارند، تغییر بسیار کمی از لب بالا در زمان خندیدن در آن ها دیده می شود. در جراحی بینی در نظر گرفتن فاصله بینی و لب بالا بسیار مهم است. زیرا که جراحی بینی بر روی میزان دیده شدن دندان های پیشین فک فوقانی تاثیر می گذارد.

تأثیر عمل بینی بر لبخند

ارتباط میان عمل بینی و لبخند

تأثیر جراحی بینی بر لب و لبخند

اصلاح تیغه بینی و یا انحراف بینی و همچنین برطرف کردن قوز بینی به هیچ عنوان تاثیری بر شکل لب و یا فرم لبخند شما ندارد. برای اصلاح نوک بینی یا افتادگی بینی جراح مجبور است تا غضروف نوک بینی را اصلاح کند.

همچنین برای رفع افتادگی بینی نیاز است تا استفاده از غضروف برای استحکام بخشیدن به زاویه بینی استفاده شود. وظیفه این غضروف بالا کشیدن نوک بینی و رفع افتادگی می باشد.

همچنین باعث می شود تا دیگر بینی با خندیدن بیمار به سمت پایین کشیده نشود. در اثر بخیه زدن در قسمت پایینی بینی پس از گذاشتن این غضروف امکان دارد بیمار تا مدتی کوتاه بعد از عمل زیبایی بینی در لب بالای خود احساس سفتی کند. این موضوع با گذر زمان از بین می رود و لب بیمار به حالت عادی خود برمی گردد.

در ارتباط با فرم خندیدن هم باید بگوییم که عمل زیبایی بینی هیچ تغییر دائمی در شکل لبخند بیمار ندارد.

برخی از بیماران بعد از جراحی زیبایی بینی احساس می کنند که لبخند آن ها همانند گذشته نیست. این موضوع به دلیل آن است که بعد از انجام عمل بینی نوک بینی و همچنین لب بالای بیمار تا چند هفته بی حس است.

به دلیل این بی حسی تغییر موقتی در فرم لبخند شما به وجود می آید که بعد از گذشت چند هفته به حالت نرمال خود برمی گردد.

تاثیر عمل بینی بر لب و لبخند

تأثیر عمل بینی بر لب ها

درمان کبودی دور چشم بعد از عمل بینی (رینوپلاستی)

۲۸ تا از مهم ترین عوارض عمل بینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits