دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تفاوت عمل بینی های گوشتی با استخوانی در چیست؟

جراحی بینی گوشتی با بینی استخوانی چه فرقی دارد؟

تفاوت عمل بینی های گوشتی با استخوانی در چیست؟
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
تفاوت عمل بینی های گوشتی با استخوانی بیشتر مربوط به ضخامت پوست آنها است . عمل بینی امروزه به عنوان یکی از شایع ترین جراحی های زیبایی محسوب می شود و مخاطبان خاص و عام خود را دارد .

تفاوت عمل بینی گوشتی با بینی استخوانی

جراحی بینی اغلب به افرادی توصیه می شود که دچار مشکلات حاد تنفسی هستند و به نحوی در این حوزه با مشکلاتی مواجه می شوند . انحراف تیغه بینی شایع ترین مشکلی است که اشخاص را ملزم به جراحی زیبایی بینی می کند .

کاربردهای درمانی عمل بینی

امروزه شاهد رواج این متد پزشکی به عنوان یک الگوی زیبا شناسی هستیم، به صورتی که کاربردهای درمانی عمل بینی تا حد قابل ملاحظه ای تحت تاثیر کاربردهای زیبایی شناسی آن قرار گرفته است . در این بین اگر از مخاطبان جراحی زیبایی بینی هستید لازم است در ارتباط با باید و نبایدهای این جراحی حساس، بیشتر بدانید و اطلاعاتی جامع از زوایای متفاوت آن بدست بیاورید .

اولین مساله ای که در جراحی زیبایی بینی لازم است به آن توجه شود انتخاب بهترین جراح ترمیمی بینی است. چراکه در صورت انجام ناصحیح و غیر اصولی جراحی بینی پیامدهای متعددی متوجه شخص خواهد شد. آسیب هایی که ممکن است غیر قابل جبران باشند.

عمل بینی در انواع مختلفی انجام می شود که در عین بخشیدن ظاهری زیبا و بدون نقص به بینی می تواند مشکلات تنفسی بیمار را نیز رفع کند. در این بین از عمده عواملی که افراد به عمل زیبایی بینی روی می آورند مشکلات ظاهری، نقص های مادرزادی و انحراف تیغه بینی است که با اعمال جراحی بینی به طور کامل برطرف خواهند شد.

از مهمترین مسائلی که لازم است در عمل بینی به آن توجه شود تیپ شناسی بینی شخص مورد نظر است .بینی ها در ۲ گروه بندی بینی های گوشتی و استخوانی قرار می گیرند توجه به نکات و اطلاعات ریز در هر کدام ضروری است .


فرق جراحی بینی استخوانی با گوشتی

ویژگی بینی های گوشتی :

بینی های گوشتی دارای پوستی ضخیم تر هستند و قسمت غضروفی بینی در آن ها بسیار نازکتر از بینی های استخوانی است . این در حالی است که در بینی های استخوانی شاهد محدود بودن بخش گوشتی و نازک تر بودن پوست بینی هستیم . جدای از این در بینی های گوشتی شاهد پره های به نسبت پهن تر هستیم .

در این میان پزشک متخصص ملزم است به میزان بافت و غضروفی که مایل است از بینی حذف کند توجه خاص داشته باشد ، چراکه با حذف مقدار بالایی بافت از بینی ظاهر آن به کلی تغییر خواهد کرد و از نظر زیبایی شرایط نامتناسبی را برای فرد فراهم خواهد کرد .

از سوی دیگر در صورت حذف مقدار بیش از حد گوشت و غضروف از بینی های گوشتی پس از مدتی شاهد افتادگی فرم و شکل این بینی ها هستیم . چرا که در این مدل از بینی ها غضروف بسیار محدود و نازک است و با تراش بیش از حد این نواحی موجب از دست دادن شکل کلی بینی خواهیم بود .

شاید جالب باشد بدانید جراحی ترمیمی بینی های گوشتی به نسبت بینی های استخوانی بسیار دشوارتر است و نیازمند حساسیت و دقتی به مراتب بالا تر و مراجعه به بهترین جراح بینی است .

از دیگر موارد و ویژگی های قابل ذکر در بینی های گوشتی تغییر سایز دادن بینی پس از انجام جراحی است . در این بین اغلب اشخاصی که خواهان جراحی بینی گوشتی هستند از سایز درشت بینی خود رنج می برند ، در این حالت پزشک با تراش دادن غضروف و استخوان بینی سایز و شکل کلی آن را تغییر می دهد و با کوچک کردن سایز سوراخ های بینی ظاهری متناسب و زیبا به آن می بخشد .

ویژگی بینی های استخوانی :

بافت غضروفی و استخوانی در این گروه از بینی ها به مراتب بیش از بینی های گوشتی است و نواحی گوشتی به نسبت محدودی دارند . این ویژگی موجب می شود پزشک وسعت عمل به مراتب بیشتری جهت جراحی و حالت دادن به بینی داشته باشد و با مانور بر روی بخش غضروفی ، فرم مورد نظر را بدست آورد .

یکی از عمده نقص های موجود در بینی های استخوانی قوس روی بینی است ، در این حالت پزشک جراح طی تراشیدن بخش غضروفی استخوان بینی به راحتی می تواند این مشکل را برطرف کرده و به شکل نهایی دست پیدا کند .

بینی های استخوانی به دلیل دارا بودن بافتی نازکتر نتیجه ای به مراتب رضایت بخش تر را در اختیار شخص قرار می دهند و بینی طبیعی و زیباتر خواهند داشت .

افرادی که به دنبال یافتن بهترین جراح بینی هستند، بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشند :

  • بررسی سوابق پزشکی جراح
  • در نظر گرفتن مدارک پزشکی جراح
  • بررسی میزان تخصص پزشک
  • مشاهده عکس های قبل و بعد جراحی بیماران
  • کیفیت جلسات مشاوره پیش از جراحی

گرچه انتخاب بهترین جراح بینی، بسیار حائز اهمیت است، اما هیچ جراحی، نمی تواند به طور قطع و صد در صد، ضمانت بهترین نتیجه جراحی بینی را کند. از آن جایی که می دانید، جراحی بینی بر روی بافت های متورم و ناهموار انجام می شود، و همین امر باعث می شود تا صرف نظر از اینکه چه کسی جراحی را انجام داده، بعد از عمل تا حدودی نقص بر روی بینی افراد دیده شود.

بهترین جراح بینی کسی است، که پیش از انجام جراحی و در طول جلسات مشاوره، بینی فرد را از تمامی جهات، مانند ارتفاع بینی، وجود قوز، کوچک و یا بزرگ بودن سوراخ های بینی و غیره را مورد بررسی قرار بدهد، و هم چنین سعی در برطرف کردن مشکلاتی از قبیل مشکلات تنفسی، گرفتگی بینی و غیره داشته باشد.امیدواریم با خواندن این مطلب تا حدودی فرق جراحی بینی استخوانی با گوشتی را بدانید.

همچنین بخوانید:

راهکارهای طلایی برای از بین بردن ترس از عمل بینی

درمان کبودی دور چشم بعد از عمل بینی (رینوپلاستی)

گالری عکس از جراحی زیبایی بینی ۲۰۱۶

عوارض عمل بینی+تصاویر

عوامل موثر در هزینه های مناسب جراحی بینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits