دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تزریق چربی زیر چشم چه تفاوتی با تزریق ژل دارد؟

فرق بین تزریق چربی با تزریق ژل زیر چشم چیست؟

تزریق چربی زیر چشم چه تفاوتی با تزریق ژل دارد؟
0
زمان مطالعه: 9 دقیقه
تزریق چربی زیر چشم ، یکی از تکنیک های نوین جهت درمان قطعی گودی زیر چشم می باشد. گودی و سیاهی زیر چشم می تواند ژنتیکی بوده و یا اینکه به دلایلی همچون لاغری بیش از حد ، افزایش سن و در نتیجه کاهش چربی زیر چشم و یا حتی در پی جراحی های زیبایی چشم به وجود...

چه عواملی سبب به وجود آمدن گودی و سیاهی زیر چشم می شوند؟

خوشبختانه این مشکل از طریق تزریق چربی زیر چشم به طرز چشمگیری قابل رفع می باشد. از دلایل مهم اقبال افراد به این نوع درمان ، می توان به غیر تهاجمی بودن و عدم نگرانی از پس زدن چربی توسط بافت زیر چشم ، اشاره کرد.

قبل از هر چیز لازم است بدانید که پوست صورت متشکل از دو لایه چربی می باشد که لایه بالایی به دلایلی مانند لاغری و کم شدن چربی بدن و یا افزایش سن به تدریج آب شده و ناپدید می گردد و همین اتفاق باعث بروز سیاهی و گودی زیر چشم می گردد.

علاوه بر این استمرار تابش آفتاب به زیر چشم نیز در پدید آمدن این مشکل بی تأثیر نیست پس مصرف کرم های ضد آفتاب مناسب زیر چشم را قبل از خروج از منزل جدی بگیرید.

علل دیگر گودی زیر چشم ، کم خوابی و یا خواب بد است، اگر دیروقت به رختخواب می روید و خواب کافی ندارید یا اینکه چشمان خود را زیاد مالش می دهید ، منتظر بروز این مشکل در صورت خود باشید. بیماری هایی همچون بیماری های کلیوی ، قلبی و عروقی نیز با سیاهی و گودی زیر چشم در ارتباطند.

علاوه بر تمام موارد ذکر شده دلایلی نظیر مصرف دخانیات ، تغذیه نا مناسب ، کمبود ویتامین بدن و همچنین بی آبی بدن از علل دیگر این اتفاق هستند.

اصولا تزریق چربی زیر چشم به چه منظور انجام می شود ؟

تزریق چربی زیر چشم ، برای برطرف کردن مشکلات زیر چشم که گاها به زیبایی فرد لطمه وارد کرده است ، استفاده می شود . این مشکلات می تواند کبودی و گودی زیر چشم ، افتادگی بافت زیر چشم ، چروک های به وجود آمده در طول زمان و تیرگی کم یا زیاد زیر چشم باشد.

البته برای رفع موارد ذکر شده روش های دیگری همچون لیزر و تزریق ژل زیر چشم نیز انجام می شود. اما باید این نکته را نیز در نظر گرفت که تزریق چربی زیر چشم نسبت به دیگر روش ها، امتیازات بیشتر و عوارض کمتری دارد.

تفاوت تزریق چربی زیر چشم با تزریق ژل چیست؟

چربی تزریق شده زیر چشم برای بدن شناخته شده است به همین دلیل نسبت به آن حساسیت آلرژیک نشان نمی دهد و حتی مقداری از آن را پس از مدتی جذب خود می کند . اما ژل ماده ای خارجی است و امکان پس زدن، حساسیت بدن نسبت به آن و جابه جایی ژل وجود دارد. به همین علت اغلب نتایج تزریق چربی زیر چشم از تزریق ژل طبیعی تر می باشد.

سن مناسب برای تزریق چربی زیر چشم

از آنجایی که عوارض هیچ نوع عمل زیبایی صفر مطلق نمی باشد، بهتر است در صورتی که مشکل حادی در زیر چشمانتان ندارید . از اتزریق چربی زیر چشم صرف نظر کنید. با این وجود، هیچ محدودیتی برای تزریق جهت درمان قطعی گودی زیر چشم وجود ندارد، چراکه مشکلات کبودی و گودی زیر چشم در هر سنی می تواند بروز کند.

با این حال به شما توصیه می کنیم که اگر در سنین پایین هستید به جای تزریق چربی زیر چشم از کرم های گیاهی و یا روشهای طبیعی برطرف کردن گودی و سیاهی زیر چشم نظیر استفاده از چای کیسه ای ، برش های سیب زمینی ، پوره بادام و یا برش های گوجه فرنگی بهره ببرید.


مراقبتهای قبل از تزریق چربی زیر چشم

قبل از هر اقدامی ، در جستجوی بهترین دکتر برای تزریق چربی زیر چشم باشید و کار درمان قطعی گودی زیر چشم خود را به او بسپارید. چرا که بافت زیر چشم بسیار بسیار حساس است و کوچکترین اشتباه می تواند عارضه ای بزرگ برای شما به وجود آورد.

1 هفته قبل از تزریق چربی زیر چشم از مصرف داروهای رقیق کننده خون ، مانند کلوپیدوگرل ، وارفارین ، ویتامین ای و آسپرین اجتناب کنید.

قبل از تزریق از مصرف سیگار و مشروبات الکلی بپرهیزید.


مراحل تزریق چربی زیر چشم

برداشت چربی :

پس از مشخص شدن ناحیه برداشت که می تواند ، ران ، باسن ، شکم و حتی گاهی اطراف زانو باشد ، آن قسمت را توسط بی حسی موضعی بی حس کرده و میزان چربی مورد نیاز توسط ساکشن و بدون آسیب زدن به بافت چربی به صورت سالم بیرون کشیده می شود.

خالص سازی سلولهای چربی برداشت شده :

با گذاشتن بافت چربی درون سانتریفیوژهای ویژه ای ، آن را پاکسازی کرده و سلولهای خالص چربی را از خون و دیگر مواد زائد جدا می کنند.

تزریق چربی به زیر چشم :

در این مرحله از سوزن های نازک و زیر پوستی به دلیل حساس بودن ناحیه زیر چشم استفاده می کنند و از طریق آن سلولهای چربی خالص را به بافت زیر چشم تزریق می کنند.


مراقبتهای بعد از تزریق چربی زیر چشم

  • از انجام فعالیت های ورزشی سنگین بعد از تزریق بپرهیزید.
  • تا 2 روز بعد از تزریق چربی زیر چشم ، باید به کمر بخوابید تا چربی ها به شیوه ای موثر توزیع شوند.
  • پس از تزریق از دستکاری کردن و لمس چربی تزریق شده خودداری کرده و آن را فشار ندهید.
  • تا چند ساعت پس از تزریق ، به هیچ وجه دراز نکشید چرا که احتمال خطر نشت چربی به درون چشم وجود دارد و این به مشکلات پیش بینی نشده ای منجر می گردد.
  • 1 تا 2 روز بعد از تزریق ، ناحیه تزریق شده را مرطوب نکرده و نشوئید چرا که این بخش در حال حاضر مستعد جذب میکروب است و رطوبت به رشد میکروب ها کمک می کند.
  • تا چند هفته بعد از تزریق چربی زیر چشم ، از رفتن به سونا و جکوزی و حمام با آب گرم و بخار زیاد بپرهیزید و به هیچ عنوان از کمپرس آب گرم استفاده نکنید.
  • در صورت مشورت با پزشک یا به توصیه او ، پس از تزریق چربی زیر چشم به طور منظم آنتی بیوتیک مصرف نمایید تا از احتمال بروز عفونت بکاهید.
  • برای کم کردن عوارض در ناحیه برداشت چربی تا چند هفته از گن استفاده کنید.
  • برای مشاهده نتیجه نهایی تزریق چربی زیر چشم حداقل بایستی یک ماه صبوری کنید.
  • دوره بهبودی پس از تزریق چربی زیر چشم ، بین 2 تا 3 هفته زمان نیاز دارد.

میزان ماندگاری چربی تزریق شده به زیر چشم

ماندگاری چربی از هر فردی به فرد دیگر متفاوت می باشد . اگر تزریق به خوبی و توسط متخصص این امر صورت گیرد میزان ماندگاری نیز به مراتب افزایش می یابد . البته برخی از پزشکان به منظور افزایش پایداری و ماندگاری چربی تزریق شده زیر چشم ، سلولهای خالص چربی را با پلاکت فرد ترکیب کرده و آن را به زیر چشم تزریق می کنند.

بهتر است برای افزایش ماندگاری چربی سه بار ، تزریق را تکرار کنید و هر بار اینکار را با فاصله یکساله انجام دهید. در کل پس از تزریق مقداری از چربی جذب بدن شده اما باقی مانده آن ، به مدت حداقل 10 سال یا به صورت دائمی ماندگار می ماند.


مزایای تزریق چربی زیر چشم

  • یک روش غیر تهاجمی و ایمن می باشد چرا که مواد مورد نیاز جهت تزریق طبیعی است و از بدن خود فرد گرفته می شود ، به همین علت بدن نسبت به آن حساسیت نشان نمی دهد.
  • تزریق چربی زیر چشم ، در کنار پر کردن ناحیه زیر چشم با سلولهای پاکسازی شده چربی ، به افزایش تولید کلاژن توسط بافت زیر چشم و جوانسازی نیز می انجامد.
  • یکی از محبوب ترین مزایای تزریق چربی زیر چشم ، عدم نیاز به بیهوشی و تحمل عارضه های پیش امده توسط ماده بیهوشی می باشد.
  • پایداری تزریق چربی، نکته ای قابل توجه است به گونه ای که حدود 40% چربی پس از تزریق در بافت برای همیشه باقی می ماند و این مورد درست بر عکس تزریق ژل می باشد که نهایتاً تا یکسال باقی می ماند.

معایب و عوارض تزریق چربی زیر چشم

  1. ایجاد ورم و کبودی در زیر چشم پس از تزریق چربی زیر چشم ، که موقتی است و به مرور پس از گذشت حداکثر 2 هفته برطرف می گردد.
  2. قرمز شدن و یا احساس درد در زیر چشم به دلیل اینکه پوست زیر چشم پس از تزریق دچار کشیدگی شده است . البته این عارضه پس از گذشت زمانی بین 2 هفته تا 1 ماه به طور کامل از بین می رود.
  3. احتمال عدم تقارن در هر زیر چشم ها به گونه ای که سبب شود یکی از چشم ها بزرگتر و دیگری کوچکتر به نظر آید.
  4. شکل گرفتن چربی به شکل توده هایی در زیر چشم در صورتی که تزریق زیر چشم ، توسط پزشک غیر متخصص و بی تجربه صورت گیرد.
  5. در اغلب موارد در صورت برداشت چربی زیاد ، محل برداشت ، شل شده و یا دچار تیرگی و پوسته پوسته شدن می شود.
  6. بروز ورم و کبودی در محل برداشت چربی که البته دائمی نیست و به تدریج رفع می شود. برای پیشگیری یا کمک به برطرف شدن سریعتر این مشکل می توان از کرم هایی که ضد ترک و ضد لک هستند ، در این نواحی استعمال کرد.

قیمت تزریق چربی برای گودی زیر چشم

قیمت تزریق چربی برای گودی زیر چشم ، از قیمت تزریق ژل هایی همانند هیالورونیک اسید و امثال این ، بیشتر می باشد اما در عین حال ماندگاری بسیار بالاتری دارد و در طولانی مدت به صرفه تر است.

اصولا معیارهای متفاوتی همانند میزان چربی استخراج شده ،‌ وسایل به کار برده شده طی عمل و همینطور میزان مشکلات در محل تزریق چربی وجود دارند که بر قیمت تزریق چربی برای گودی زیر چشم تأثیرگذارند.

علاوه بر موارد ذکر شده مدت زمان تزریق چربی زیر چشم، نوع و مارک ماده بیهوشی استفاده شده ، دستمزد پزشک ، مکان و هزینه کلینیک جراحی نیز بی تأثیر بر قیمت تزریق چربی برای گودی زیر چشم نیست.

همچنین بخوانید:

تزریق چربی زیر چشم برای رفع گودی و کبودی

همه چیز در مورد تزریق ژل زیر چشم

تزریق چربی روش ایده ال برای جوان سازی و ترمیم نقایص بافت نرم

با مزایا و معایب تزریق ژل آشنا شوید

همه چیز در مورد تزریق ژل



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits