دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
لیفت لب با نخ و همه آن چه که باید در مورد آن بدانید ! سانترال لب بالا چیست؟

لیفت لب با نخ (عمل سانترال لب بالا) چقدر ماندگار است؟

لیفت لب با نخ و همه آن چه که باید در مورد آن بدانید ! سانترال لب بالا چیست؟
1
زمان مطالعه: 8 دقیقه
لیفت لب با نخ یا همان عمل سانترال لب بالا به دلایلی همچون کم کردن فاصله بینی از لب ، همچنین به دلیل ماندگاری بیشتر لیفت لب با نخ در مقابل روش هایی چون تزریق ژل لب و تزریق بوتاکس ، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

لیفت لب با نخ چیست؟

تغییر مدل لب در کنار برجسته سازی آن به صورت دائمی و نمایان تر کردن دندان های بالا از مزایای منحصر به فرد لیفت لب با نخ میباشد. همچنین لیفت لب با نخ نسبت به روش های دیگر زیبایی لب عوارض کمتری جهت زیبا سازی لب دارد.

لیفت لب با نخ ، یک عمل جراحی بالا کشیدن لب به همراه بی حسی موضعی است که در آن مقداری از لب بالا بر اساس قواعد مشخص زیبایی شناختی برداشته شده تا لب بالا ، بالاتر از قبل قرار گیرد و برجسته شود و در نتیجه ظاهری جوانتر هنگام لبخند زدن به فرد بدهد. علاوه بر این عمل لیفت لب با نخ ، عملی یکباره است و هزینه های پی در پی تزریق ژل لب را ندارد.

عمل سانترال لب بالا مناسب چه کسانی است؟

افرادی که لب بالایی آنها نازک و بدون برجستگی می باشد و تمایل به برجسته سازی آن دارند.
افراد بین سن ۲۰ تا ۸۰ سال که تمایل دارند لب هایشان نسبت به بینی در وضع مناسبتری قرار گیرد.
افرادی که فاصله لب بالای آنها تا بینی زمانی که لب بی حرکت است ، ۵ سانت یا بیشتر است .
افرادی که علاقه دارند هنگام لبخند زدن دندان هایشان مشخص شود.

چه کسانی نباید لیفت لب با نخ انجام دهند ؟

توصیه ما به افرادی که بر روی لب یا نواحی اطراف آن تاول تبخالی فعال دارند و یا اینکه داروهای ضد انعقاد خون همانند وارفارین یا آسپرین استفاده می کنند این است که تا زمانی که این مشکلات برطرف نشده ، عمل سانترال لب بالا را انجام ندهند.

۵ موردی که باید قبل از جراحی لیفت لب در نظر داشته باشید :

قبل از این جراحی نیازی به هیچ گونه آزمایشی نمی باشد ، اما حتما موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  1. تا چهار هفته پیش از لیفت ، از مصرف سیگار نیکوتین بپرهیزید و یا آن را کاهش دهید.
  2. در صورتی که آلرژی یا بیماری خاصی دارید حتما پزشک را در جریان بگذارید.
  3. در صورتی که در قسمت سر یا گردن دچار عفونت هستید، به پزشک اطلاع دهید.
  4. در صورتی که در اثر ضربات کوچک سریع پوستتان کبود می شود پزشک را مطلع کنید.
  5. اگر در گذشته عمل جراحی داشته اید از پزشک پنهان نکنید.

لیفت لب با نخ چطور انجام می شود؟

از آنجایی که جراحی لیفت لب پس از بی حس کردن ناحیه مورد نظر انجام می شود، دیگر بیمار طی عمل لیفت لب با نخ دردی حس نخواهد کرد. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بیشتر پزشکان به دلیل اینکه پس از عمل لیفت لب با نخ به لطافت بالایی نیاز دارد و امکان دارد پس از عمل جای اسکارها شکل بدی پیدا کند و به خوبی محو نشود ، از انجام دادن آن خودداری می کنند.

انواع لیفت لب

لیفت لب با نخ ، به دو صورت انجام می گیرد ؛ لیفت سانترال لب بالا جهت کوتاه تر کردن فاصله لب بالا تا بینی و لیفت گوشه لب برای کسانی که گوشه لب آنها حالت غمگین دارد و سرپایین است.

لیفت لب بالا با نخ ( سانترال لب بالا ) :

در لیفت لب بالا با نخ که با عنوان سانترال لب بالا نیز بیان میشود ، به دو روش پوست اضافی لب بالایی را برداشته و از طول آن می کاهند.

اولین روش ( لیفت دور لب با نخ ) بدین صورت است که : در مرز بین بخش قرمز رنگ لب بالایی و پشت لب ، یک شکاف ایجاد شده و قسمت کوچکی از پوست برداشته می شود و سپس لب را به سمت بالا کشیده و بخیه می شود. عیب این روش این است که امکان دارد جای اسکار باقی بماند.

روش دوم لیفت لب بالا ( لیفت پشت لب با نخ )؛ بدون اینکه عضلات یا عصب های بینی قطع شود ، بخشی از پوست قاعده بینی (دقیقا زیر بینی) را بر اساس روند مشخصی به صورت شاخ گاوی برش داده ، مقدار جزئی از بافت و پوست را جدا کرده و سپس لب را بالا کشیده و بخیه ظریف می زنند.

پس از انجام این دو روش عمل لیف لب با نخ ، دندان ها به اندازه ۳ میلی متر و به صورت دائمی نمایان می شوند . قابل ذکر است که عمل لیفت لب بالا با نخ حدودا ۶۰ دقیقه زمان می برد و مقدار پوستی هم که برداشته می شود بسته به شرایط هر بیمار و جنسیت او تفاوت دارد و جای اسکار معمولا پس از ۱۲ ماه به سختی دیده می شود.

لیفت گوشه لب :

این نوع لیفت برای بیمارانی انجام می شود که گوشه های دهانشان به سمت پایین کشیده شده است و حالت غم به آنها داده است؛ این حالت در افراد مسن شایع می باشد. لیفت گوشه لب نیز نوعی عمل یر پایی است که با استفاده از بخیه هایی که قابلیت جذب دارند ، گوشه های لب را به سمت بالا می کشند ، بدون اینکه عضلات و اعصاب دستکاری شوند.

پزشک برای انجام لیفت گوشه لب ، بخش کوچکی از گوشه دهان را بر اساس اندازه از پیش تعیین شده ، به شکل مثلث بر می دارد و خیلی ظریف با استفاده از نخ لیفت خیلی ظریف بخیه می خورد. این نکته بسیار مهم است که در این عمل باید دقت شود که پوست گوشه دهان بیش از اندازه برنداشته نشود تا در چهره فرد حالت به اصطلاح ” لبخند جوکر ” ایجاد نشود.


مزایای لیفت لب با نخ چیست؟

این عمل علاوه بر اینکه با بالاتر بردن لب بالا ظاهر جوان و شادابتری به شما می بخشد، باعث برقراری تعادل بین اجزای صورت شده ، خطوط خونی لب و چین چروک هایی که در لب وجو دارد را اصلاح کرده و از طریق برجسته سازی و حجیم تر کردن لب ها لبخندی با جذابیت بیشتر و خاص تر به شما اهدا می کند.

عوارض لیفت لب با نخ چه مواردی هستند ؟

لیفت لب معمولا عوارضی موقتی دارد. این عوارض شامل حساست در ناحیه درمان شده ، قرمز شدن ، درد ، کبودی و یا خارش در بخش بخیه زده شده می باشند که البته بین چند روز تا نهایتا دو هفته به طور کامل از بین می روند. ورم لب در ۲۴ ساعت پس از عمل لیفت لب ، امری طبیعی است.

پس به این نکته توجه نمایید که در صورتی که برنامه ای خاص برای فعالیت اجتماعی پس از عمل دارید ، باید آن را به ۱۰ روز پس از عمل موکول کنید. از دیگر عوارض لیفت لب می توان به مواردی همچون ناهمواری یا عدم تقارن در لب ها ، عفونت ، اسکارهای بد شکل و کلوئید اشاره کرد ، که البته به ندرت اتفاق می افتد.

در صورتی که با رضایت بیمار عمل لیفت لب همزمان با دیگر عمل های زیبایی همانند برجسته کردن و قلوه ای کردن لب ، جراحی لیفت صورت و یا لیفت گردن انجام شود ، معمولا می توان به بهترین نتیجه دست یافت.

۹ مورد که به منظور مراقبت بعد از لیفت با نخ باید رعایت کرد :

  1. پس از عمل نیازی به بستری نیست به محض تمام شدن عمل ، می توانید به منزل بروید.
  2. تا چند روز غذاهای نرم مصرف نمایید.
  3. از کمپرس یخ برای کنترل کردن ورم لب تا ۷۲ ساعت پس از لیفت لب با نخ استفاده کنید.
  4. در دوران نقاهت از روغن گل راعی یا مکمل های ویتامین E استفاده نکنید.
  5. بهبودی بعد از عمل نهایتا ۷ روز زمان می برد پس تا آن زمان از فعالیت های اجتماعی بپرهیزید.
  6. ۲ هفته طول می کشد تا ورم کم شده و ۱ ماه طول می کشد تا ورم به طور کامل از بین برود.
  7. اگر پس از ۳ هفته همچنان محل بخیه قرمز بود ، مدت کمی از کرم های استروئیدی بدون نسخه استفاده کنید.
  8. ممولا بعد از ۵ روز از عمل ، بخیه ها کشیده می شوند.
  9. تا ۱ هفته پس از لیفت لب با نخ از ورزش های سنگین و مصرف الکل خودداری نمایید.

هزینه لیفت لب با نخ چقدر است ؟

قیمت لیفت لب بالا با نخ ، علی رغم متفاوت بودن در شهرهای مختلف شیراز، تهران، مشهد، تبریز، اصفهان و … به قیمت نخ استفاده شده در عمل (قیمت نخ کاگ) و همینطور دستمزد پزشک نیز بستگی دارد.

از طرفی ممکن است حین عمل لیفت لب با نخ شما بخواهید همزمان با بالا کشیدن لب ، عمل های متفاوتی بر روی لب نجام گیرد که در اینصورت طبیعتا باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که عمل زیبایی همانند لیفت لب با نخ تحت پوشش بیمه ای نیستند و شامل مراقبت قبل و مراقبت بعد از لیفت با نخ هم می شود. اما به صورت تقریبی باید برای این نوع جراحی حدود 3 میلیون تومان هزینه کرد.

همچنین بخوانید:

حکم شرعی لیفت و لمینت مژه چیست ؟

فواید و عوارض لیفت ابرو (بالا کشیدن ابرو و پیشانی)

آموزش ویدیویی لیفت ابرو در خانه

تفاوت پروتز سینه و لیفت سینه چیست؟

لیفت ابرو و پیشانی

ویدیو آموزش درست کردن ژل لیفت ابرو در منزل

جراحی زیبایی لیفت و کشیدن پوست گردن



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits