دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
اگر زیاد از حد گوشت بخورید مغزتان آسیب میبیند
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آسیب مغز با خوردن گوشت زیاد و بررسی این یافته پزشکی که خوردن گوشت زیاد مغزآسیب میبیند

آسیب مغز با خوردن گوشت زیاد

آسیب مغز با خوردن گوشت زیاد

پزشکان اظهار داشتند: مصرف زیاد گوشت قرمز می‌تواند خطر بیماری آلزایمر را به دلیل افزایش آهن در مغز بالا ببرد.

بررسی روی بیماران مبتلا به آلزایمر حاکی از آن است که آهن در بخش‌هایی از مغز انباشته می‌شود که در مراحل اولیه بیماری آسیب دیده‌اند. محققان همچنین با بررسی اسکن‌های مغزی دریافتند میزان آهن دریافتی بدن با تخریب بافت مغزی در بیماران آلزایمری مرتبط است.

اگرچه نتایج این مطالعه نقش آهن را در بروز این بیماری اثبات نمی‌کند اما محققان معتقدند نتایج این مطالعه آشکار می‌سازد که مصرف آهن ممکن است به تشدید این بیماری کمک کند.

آسیب مغز با خوردن گوشت زیاد

متخصصان علوم پزشکی دانشگاه کالیفرنیا معتقدند: اگرچه مصرف آهن برای عملکرد صحیح سلول‌ها ضروری است اما مصرف زیاد آن می‌تواند مضر باشد. به گفته محققان بیشترین میزان انباشتگی آهن در مغز در سلول‌هایی دیده می‌شود که «غلاف میلین» را تولید می‌کنند و تخریب غلاف میلین‌ به از بین رفتن سلول‌های مغزی و تشدید بیماری آلزایمر منجر می‌شود.

«جرج بارتزوکیس»، محقق ارشد این مطالعه گفت: افزایش آهن در مغز با تخریب بافت‌های این عضو مرتبط است. همچنین دریافتیم افزایش آهن در «هیپوکامپ» مغز با افزایش تخریب بافت این غده در بیماران مبتلا به آلزایمر مرتبط است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits