دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نقره کلوئیدی: از باورهای نادرست تا کاربردهای درمانی

نقره کلوئیدی چه فوایدی برای سلامتی بدن دارد؟

نقره کلوئیدی: از باورهای نادرست تا کاربردهای درمانی
2
زمان مطالعه: 8 دقیقه
نقره کلوئیدی یک ترکیب مایع است که شامل ذره های نقره ای معلق در مایع می باشد. این ماده با استفاده از الکترولیز که نقره موجود در عنصر فلزی را به مولکول های پروتئینی ساده در آب مقطر متصل کرده، ایجاد می شود.

نقره کلوئیدی چیست؟

نقره کلوئیدی ماده جدیدی نیست. در حقیقت، این ماده به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی تا دهه ۱۹۴۰، زمانی که آنتی بیوتیک های مدرن کشف نشده بودند، استفاده می شد.

در حالی که محققان اثربخشی این ماده را مورد بحث و بررسی بسیاری قرار داده اند، اما برخی معتقدند که این ماده دارای خواص ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد التهابی است و برای انواع مختلف بیماری ها مفید می باشد.

در واقع، این مایع به عنوان یک ماده در کمک های اولیه مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه محصولات حاوی نقره کلوئیدی، به عنوان یک داروهای هومیوپاتی و مکمل غذایی به فروش می رسند. در بیشتر موارد بهتر است از غلظت ۷ تا ۱۰ PPM آن استفاده کنید.

در ادامه این مطلب مجله دلگرم می خواهیم بیشتر در مورد ۱۰ کاربرد نقره کلوئیدی برای حل بیماری ها و مشکلات مختلف صحبت کنیم.

کاربردهای نقره کلوئیدی

درمان عفونت چشم با نقره کلوئیدی

با توجه به خواص آنتی باکتریال، ضد ویروسی و ضد التهابی، این ماده در درمان عفونت های چشم مانند چشم صورتی و قرمزی چشم مفید است.

این ماده علیه ویروس ها و باکتری هایی که باعث عفونت چشم می شوند، در بدن عمل می کند. هنگامی که برای چشم آلوده استفاده می شود، سلول های عفونی را با جذب آنها به وسیله الکترومغناطیسی جمع آوری می کند و آنها را به جریان خون منتقل کرده تا از بدن خارج شوند.

۲ یا ۳ قطره نقره کلوئیدی را در چشم آلوده بچکانید.چندین بار به مدت چند ثانیه چشمک بزنید تا مایع بتواند به ریشه های مژه نیز برسد.۳ بار در روز به مدت ۲ روز از این روش استفاده کنید.

درمان عفونت استاف با نقره کلوئیدی

نقره کلوئیدی در کنترل و درمان عفونت های استاف مانند استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متسییلین (CA-MRSA) نیز موثر است. این ماده به علت خواص ضد میکروبی خود به عنوان یک آنتی بیوتیک قوی عمل می کند و به همین دلیل در مبارزه با میکروب های عفونی نقش دارد.

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ در International Forum of Allergy Rhinology منتشر شده، اثر مستقیم خواص ضد باکتریایی نقره کلوئیدی بر روی استافیلوکوک اورئوس را نشان می دهد.پوست را به طور کامل شستشو دهید و با یک حوله تمیز خشک کنید.

۱ یا ۲ قطره نقره کلوئیدی را روی منطقه بمالید.محل را با یک باند ببندید.این کار را دو بار در روز انجام دهید تا عفونت درمان شود.می توانید پماد نقره کلوئیدی را ۲ یا ۳ بار در روز روی محل دارای عفونت بمالید.

حفظ سلامت دهان و دندان با نقره کلوئیدی

برای بهبود سلامت دهان، مهم است که از رشد باکتری ها و مخمر در دهان جلوگیری شود. شما می توانید این کار را به راحتی با استفاده از نقره کلوئیدی انجام دهید.

این ماده دارای خواص ضد میکروبی، آنتی بیوتیکی و ضد قارچی است و برای مصرف خوراکی مناسب است. همچنین می تواند با بوی بد دهان نیز مبارزه کند.

یک مطالعه که در سال ۲۰۱۲ در مجله Letters in Microbiology Applied منتشر شده گزارش داد که نانو ذرات نقره یک استراتژی بالقوه جدید برای مبارزه با Candida albicans و Candida glabrata که سبب عفونت هایی مانند برفک دهان می شوند و می توانند به درمان های ضد قارچی سنتی مقاوم باشند، ارائه می دهند.

نقره کلوئیدی را با مقدار مساوی آب رقیق کنید.این محلول را ۵ تا ۷ دقیقه درون دهان بچرخانید.محلول را بیرون آورده، سپس دهان خود را با آب گرم شستشو دهید.یک بار در روز از این دهانشویه خانگی استفاده کنید.

درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا با نقره کلوئیدی

این ماده به عنوان یک عامل ضد میکروبی قوی، به کاهش طول و شدت سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند.

در یک مطالعه که در سال ۲۰۱۱ در Minerva Pediatrica منتشر شد، محققان ۱۰۰ کودک زیر ۱۲ سال مبتلا به گرفتگی عضلانی و گرفتگی بینی را به دو گروه تقسیم کردند. گروه اول با محلولی از نقره کلوئیدی و بتا-گلوکان درمان شدند، در حالی که گروه دوم محلول آب نمک را دریافت کردند.

یافته ها نشان داد که در حالی که هر دو گروه از درمان های مختلف استفاده کردند، ۹۰ درصد از کودکانی که در گروه مصرف کننده از نقره کلوئیدی قرار داشتند به طور کامل بهبود یافتند.۱ قاشق چای خوری نقره کلوئیدی را در یک فنجان آب حل کنید.۳ بار در روز این محلول را مصرف کنید.

روش دیگر

  • ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری نقره کلوئیدی را در دهان ریخته و غرغره کنید.
  • ۳ یا ۴ بار در روز به مدت چند روز این کار را انجام دهید.

درمان سینوزیت با نقره کلوئیدی

سینوزیت که سبب ایجاد درد یا فشار در صورت و مسدود شدن بینی می شود می تواند به طور موثری با نقره کلوئیدی درمان شود. این ماده در از بین بردن Staph Aureus، که یکی از علل اولیه سینوزیت است موثر می باشد.

بر اساس نتایج یک مطالعه که در سال ۲۰۱۴ در International Forum for Allergy and Rhinology منتشر شده، نقره کلوئیدی هنگامی که به عنوان اسپری بینی استفاده می شود ممکن است برای درمان سینوزیت موثر باشد.

۴ یا ۵ قطره نقره کلوئیدی را به یک لیوان پر از آب اضافه کنید.سر خود را به عقب بچرخانید و چند قطره از این محلول را به داخل حفره بینی بریزید.دو بار در روز تا زمانی که علائم از بین بروند از این روش استفاده کنید.

درمان عفونت گوش با نقره کلوئیدی

عفونت گوش می تواند با انواع مختلفی از باکتری ها و حتی قارچ ها ایجاد شود. نقره کلوئیدی در درمان عفونت های گوش، بدون توجه به علت ایجاد عفونت، موثر است. زیرا خواص آنتی بیوتیکی، ضد ویروسی و ضد قارچی دارد. این ماده حتی برای درمان عفونت گوش شناگر نیز مفید است.

۲ قطره نقره کلوئیدی خالص را با استفاده از قطره چکان در گوش آسیب دیده بچکانید.سر خود را به مدت ۱۰ دقیقه به سمتی نگه دارید که محلول در گوش بماند.سپس سر را بچرخانید تا محلول خارج شود.یک یا دو بار در روز تا زمانی که نشانه ها از بین بروند این کار را انجام دهید.

نقره کلوئیدی برای مبارزه با آلرژی به قارچ

قرار گرفتن در معرض قارچ می تواند واکنش آلرژیک ایجاد کند و علائمی شبیه آنفلوآنزای مانند موارد زیر را به وجود آورد:

برای درمان آلرژی به قارچ، نقره کلوئیدی به دلیل خاصیت آنتی بیوتیکی طبیعی بسیار موثر است. این ماده در حذف سموم از بدن کمک می کند و همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود که برای کاهش واکنش های آلرژیک مفید است.۵ الی ۶ قطره نقره کلوئیدی خوراکی را بخورید تا سیستم ایمنی تان در مقابل پاتوژن های مولد قوی شود.می توانید نواحی دارای قارچ و کپک را با اسپری نقره کلوئیدی خالص بپوشانید.

فواید نقره کلوئیدی برای درمان بیماری های پوستی

نقره کلوئیدی به دلیل خواص آنتی سپتیکی، ضد قارچی، ضد باکتری و ضد التهابی، در درمان مشکلات پوستی مختلف موثر است.

ذرات موجود در نقره کلوئیدی، تحریک کننده تولید پوست و دیگر بافت های نرم است. یک مطالعه که در سال ۲۰۱۲ در Pharmacognosy Communications منتشر شده است نشان می دهد استفاده موضعی از این ماده برای درمان سوختگی ها، برفک، پریودونتیت و سایر بیماری ها مفید است.

قبل از خواب، پوست آسیب دیده را با آب بشویید و کاملا خشک کنید.از یک تکه پنبه برای مالیدن مقدار کمی نقره کلوئیدی روی منطقه آسیب دیده استفاده کنید.به صورت اختیاری، پوست را با یک باند بپوشانید.صبح روز بعد منطقه را دوباره با آب تمیز کنید.روزانه این کار را تکرار کنید. در عرض چند روز باید بیماری بهبود یابد.

نقره کلوئیدی در کشتن قارچ های گیاهی و سایر عفونت هایی که می توانند گل و محصولات باغچه شما را از بین ببرند، موثر است. مطالعه ای که در سال ۲۰۱۰ در Mycobiology منتشر شد، دریافت که استفاده از نانو ذرات نقره بر روی ریشه گیاه پیاز سبز به طور کامل انواع خاصی از عفونت های قارچی را که سبب نابودی گیاه می شود حذف می کند.

نقره کلوئیدی را با آب مقطر به نسبت ۱ به ۵ ترکیب کنید.محلول را به یک بطری اسپری انتقال دهید.سپس آن را بر روی برگ یا ریشه گیاهان آسیب دیده اسپری کنید۲ یا ۳ بار در هفته یا در صورت نیاز از این روش استفاده کنید.

از بین بردن آفت کش های از روی میوه ها و سبزیجات با نقره کلوئیدی

میوه ها و سبزیجات بخش مهمی از تغذیه روزانه ما هستند. اما تهیه محصولات ارگانیک همیشه امکان پذیر نیست. با این حال، این به این معنا نیست که شما مجبور هستید که مواد غذایی دارای مواد شیمیایی را مصرف کنید. شما می توانید از نقره کلوئیدی برای تمیز کردن میوه و سبزی مصرفی خود استفاده کنید.

۱ فنجان آب و ½ فنجان سرکه سفید را مخلوط کنید.۲ قاشق چای خوری نمک اضافه کنید.در نهایت، ¼ فنجان نقره کلوئیدی را با ترکیب مخلوط کنید.محلول را درون یک بطری اسپری بریزید.این محلول را روی میوه ها و سبزیجات اسپری کنید و ۵ دقیقه صبر کنید.سپس آن ها را با آب بشویید.

همچنین بخوانید:

علت ایجاد کیست‌ سباسه‌ (کیست اپیدرموئید) و درمان این کیست

فولیکولیت التهاب یا عفونت فولیکول مو +درمان این عارضه

بهترین راه درمان درماتیت دور دهان در منزل



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits