دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بررسی سوالات رایج مردم درباره انواع بیماری های قلبی
4
زمان مطالعه: 11 دقیقه
پرسش و پاسخ درباره بیماری های قلبی : اگر شما هم مانند دیگر کاربران دلگرم خواستار جواب دقیق از بیماری قلبی خود هستید تا انتها با دلگرم باشید و سوالات خود را مطرح کنید تا در اولین فرصت پاسخ داده شود.

پرسش و پاسخ درباره بیماری های قلبی

واژه بیماری قلبی معمولا برای اشاره به حمله قلبی اشاره می‌شود، با اینحال بیماری قلبی شامل سایر بیماری‌های قلب از جمله بیماری عروق کرونر، نارسایی قلبی، سکته قلبی، آریتمی قلبی و کاردیومیوپاتی می‌باشد. در ادامه به پرسش و پاسخ درباره بیماریهای قلبی میپردازیم.

سوال: در قفسه سینه نزدیک قلبم احساس درد شدید میکنم به طوری که احساس می کنم چاقویی در آن نقطه فرو کردند که با حرکت بدنم دردش بیشتر می شود برای لحظاتی بی حرکت می مانم تا درد تمام بشود می خواستم بدوانم مشکل قلبی است یا عصبی؟

جواب: صفوی زاده گفت: دردهایی مانند احساس فرورفتن چاقو داخل قلب اگر ادامه دار باشد می تواند علامتی از گرفتگی عروق بزرگ قلب باشد اما اگر یک لحظه این احساس بروز کند، درد قلبی نیست.

پرسش و پاسخ درباره بیماری های قلبی

سوال: افتادگیه دریچه قلب خفیفی داشتم، صبحها که از خواب بیدار می شوم دست چپم کلا بی حس است و درد میکند وفکر کنم شبها خر وپف میکنم وقتی بیدار می شوم خشکی گلو خیلی اذیتم میکند واینکه به طرف سمت چپ هم نمی توانم بخوابم و قلبم درد میکند، انگار که سوزن میزنند به قلبم لطفا راهنمایی کنید

جواب: صفوی زاده گفت: این علائم مربوط به افتادگی دریچه قلب نیست و بیشتر به دیسک گردن مرتبط است.

پرسش و پاسخ درباره بیماری های قلبی

سوال: در کودکی قلبم مادر زادی دارای ضایعه های بود که عمل کردم و بطنی که خون را به شش می برد دیگر دریچه ندارد دکترها می گویند بطن بزرگ شده و باید دریچه مصنوعی بگذارم آیا با دارو میتوان درمان کرد ؟ و برای فرزند دار شدن چاره ای جز عمل هست ؟

جواب: صفوی زاده گفت: چاره ای جز عمل جراحی نیست زیرا در بارداری جریان خون افزایش پیدا می کند و با این وضع فرد امکان تحمل این افزایش جریان خون را ندارد.

پرسش و پاسخ درباره بیماری های قلبی

سوال: من 35 سالم هست و 7ساله روزانه بدون تجویز پزشک نصف قرص پروپرانول 40 میخورم. متوجه شدم از لرزش دست و پا هنگام استرس جلوگیری میکند، حالا میخواستم بدانم خوردن طولانی مدت قرص پروپرانول میتواند، مشکلات قلبی به وجود بیاورد؟

جواب: صفوی زاده گفت: پروپرانول عوارض ندارد و تنها در مواردی موجب می‌شود که فرد هنگام بلند شدن از جای خود دچار افت فشار شود.

پرسش و پاسخ درباره بیماری های قلبی

سوال: 23 سالمه از 15 سالگی تپش قلب دارم که اخیرا شدیدتر شده است، کم خونی و مشکل تیرویید هم ندارم آیا مشکل با دارو رفع می شود یا برای همیشه ادامه دارد؟

جواب: صفوی زاده گفت: باید علت تپش قلب با اکو مشخص شود، درمان دارویی نیز وجود دارد.

پرسش و پاسخ درباره بیماری های قلبی

سوال: می خواستم بپرسم گزگز در دست و پا و خواب رفتن اعضای بدن در خواب و بیداری ممکن به گرفتگی رگ ها مرتبط باشد و بیشتر مواقع سمت چپ سینه ام درد میکند آیا مشکل قلبی است؟

جواب: صفوی زاده گفت: این علائم معمولا با بیماری‌های قلبی مرتبط نیست مگر آنکه فرد سال‌ها به دیابت مبتلا بوده باشد.

پرسش و پاسخ درباره بیماری های قلبی

سوال: ده ماه پیش عمل قلب باز کردم قلبم سی وچهار میلی متربود و وارفارین ولوزارتان مصرف می کنم دراین مدت ده کیلو اضافه وزن پیدا کردم آیا عوارض دارویی است ؟ لطفا من را از نگرانی درآورید چون می ترسم تمام چربی باشد واطراف قلب ورگ ها را بگیرد.،درضمن نوسان ضربان از شصت تاصدوبیست هم دارم.

جواب: صفوی زاده گفت: این افزایش وزن ربطی به عوارض دارویی ندارد و به این علت است که فرد پس از عمل فکر کرده که نمی تواند هر کاری را انجام دهد و کم تحرک شده است اما افراد بعد از عمل جراحی قلب باید فعالیت بدنی داشته باشند البته ممکن است این اضافه وزن به کم کاری تیروئید مربوط باشد.

پرسش و پاسخ درباره بیماری های قلبی

سوال: من ازبچگی تنگی دریچه میترال قلب دارم الان حدودا 54 ساله هستم ومدت تقریبا یکسال است که شبی یک قرص پلاویکس ویک دوم قرص متورال می خورم آیا برایم خوردنش ضرر ندارد ؟ ایا پلاویکس جایگزین ایرانی دارد که بدون عوارض هم باشد ؟ آیا ضروری است که هرروز بخورم ؟ وتا چند وقت این دو قرص را باید بخورم ؟

جواب: صفوی زاده گفت: قرص اسویکس جایگزین ایرانی پلاویکس است اما اگر پلاویکس را پزشک تجویز کرده است فرد باید آن را مصرف کند.

پرسش و پاسخ درباره بیماری های قلبی

سوال:دچار حمله قلبی و دربیمارستان بستری شدم که متعاقب آن آنژیوگرافی کردند و سپس یک رگ اصلی قلب را بالن زدندو دوعدد فنر گذاشتند روزانه یک عددقرص آسپرین و یک عدد پلاویکس 75 و داروهای دیگر تجویز شده ومصرف می کنم آز انجایی که می گویند قرص پلاویکس را فقط یکسال اول باید مصرف کرد، سوالم این است آیا مصرف پلاویکس را همراه آسپرین 80 باید ادامه بدهم یا باید قطع نمایم؟

جواب: صفوی زاده گفت: پلاویکس را باید یک سال مصرف کرد ومصرف بقیه داروها را باید تا پایان عمر ادامه دهند.

پرسش و پاسخ درباره بیماری های قلبی

سوال: در من 60ساله است که به خاطره گرفتگی دو تا از رگ های قلبش آنزیو کردند واستنت گذاشتند ولی بعد از گذشته 3ماه باز دردشون شروع شد، نظرهای پزشکان متفاوت است ولی به جراح مراجعه کردیم گفت باید اول آنزیو شود تا علت و در صورت نیاز عمل قلب باز شود؟

جواب: صفوی زاده گفت: احتمالا استنت‌های قلبی گرفته است و باید این فرد آنژیوگرافی شود تا بتوان انتخاب کرد که چه درمانی برای او انجام شود، می‌توان برای گرفتگی عروق در این فرد استنت قلبی گذاشت یا عمل جراحی قلب باز کرد اما همه چیز بسته به نتیجه آنژیوگرافی قلبی است.

پرسش و پاسخ درباره بیماری های قلبی

سوال: به علت درد دست چپ به دکتر مراجعه کردم، تست ورزش گرفتندبعد سی تی انژیو کردم جوابش را دیدند گفتند سالمی و مشکلی نداری وتست اشتباه کرده سوالم این است که امکان دارد تا سیتو آنژیو اشتباه کرده وتست درست بوده باشد؟

جواب: صفوی زاده گفت: وقتی نتیجه سی تی آنژیوگرافی نرمال است نگرانی وجود ندارد.

پرسش و پاسخ درباره بیماری های قلبی

سوال: در سمت چپ بدن به خصوص در پا ، پایین تر از زانو احساس بی حسی و گاهی سنگینی می کنم. این حالت به طور ضعیف تری در دست هایم وجود دارد، صبح ها که از خواب بلند می شوم ، این حالت بیشتر احساس می شود، آیا مشکل قلبی وجود دارد؟

جواب: صفوی زاده گفت:این دردها معمولا ربطی به قلب ندارد مگر اینکه فرد سال‌های طولانی دیابتی باشد.

پرسش و پاسخ درباره بیماری های قلبی

سوال: من یک خانم 49ساله هستم مدتی است وقتی می خوابم احساس درد شدید درقسمت چپ سینه وتنگی نفس می کنم که حتما باید بلندشوم ومدتی بنشینم تاحالم بهتر شود درطول روز هم گاهی قفسه سینه وزیر بغل دست چپ وسمت چپ شکم درد می گیرد چه کار باید انجام دهم به طوری که فکر میکنم ناراحتی معده دارم؟

جواب: صفوی زاده گفت: این دردها به احتمال زیاد قلبی است و فرد باید به متخصص قلب مراجعه کند.

پرسش و پاسخ درباره بیماری های قلبی

سوال: 62سالمه سابقه سکته مغزی دارم، یک هفته پیش درخواب تکان شدیدی خوردم،تمام اعضای بدنم به تکان آمد،صبح سردرد و سرگیجه شدید داشتم که تاحالاادامه دارد آیا این هشداری برای سکته قلبی است؟

جواب: صفوی زاده گفت: باید به متخصص داخلی اعصاب مراجعه شود.

پرسش و پاسخ درباره بیماری های قلبی

سوال: پدرم با سن 75 سال طی یکم اه اخیر با احساس سوزش و درد در قلب به بیمارستان مراجعه کرد که پس از آنژیو گرافی ابراز کردند با مشکل slow flow به دلیل LAD Coronary Artery Muscular Bridge مواجه هستند که فعلا با دارو قابل کنترل است ولی احتمال دارد طی سالهای آینده به پیس میکر نیاز داشته باشد، آیا باید با این وضعیت بسازد ؟لطفاً راهنمایی فرمایید

جواب: صفوی زاده گفت: باید به متخصص قلب مراجعه شود.

پرسش و پاسخ درباره بیماری های قلبی

سوال: من تپش قلب بسیار زیادی دارم به طوری که در گردن و دست هایم گاهی کمی لرزش ایجاد می شود.، کم خونی و پرکاری تیرویید ندارم، علت چیست؟

جواب: صفوی زاده گفت: این فرد نیاز به اکو کاردیوگرافی قلبی دارد زیرا این علائم در تنگی دریچه آئورت بروز می کند.

پرسش و پاسخ درباره بیماری های قلبی

سوال: اینجانب نزدیک به دوسال هست که یکی از رهای اصلی قلبم بریج شده و به شدت برایم ایجاد درد می کند، لطفا راهنمایی کنید .

جواب: صفوی زاده گفت: باید به متخصص قلب مراجعه شود.

پرسش و پاسخ درباره بیماری های قلبی

سوال: 26 ساله هستم بعضی مواقع دردی در وسط قفسه سینم دارم که به سمت گلو و فک پایینم کشیده میشه و بعد از ده بیست دقیقه تموم میشه ، دوبار نوار قلب گرفتم خوب بوده ، خیلی وقتا هم احساس تنگی نفس میکنم یا احساس میکنم قلبم درست کار نمیکنه ، سیگارهم مصرف میکردم که حدود یک ماهه قطعش کردم ، ممنون میشم راهنماییم کنید.

جواب: صفوی زاده گفت: این درد قلبی است و باید به متخصص قلب مراجعه شود.

پرسش و پاسخ درباره بیماری های قلبی

سوال: سمت چپ بنده وکنار قلب حدود دوسال است که موقع ناراحت بودن وفکر زیاد احساس سوزش و موقع نفس کشیدن درد می کند وحتی بخواهم دست چپ خود را تکان بدم احساس درد می کنم لطفا راهنمایی بفرمائید.

جواب: صفوی زاده گفت: این دردها قلبی نیست و بیشتر به دلیل استرس است.

پرسش و پاسخ درباره بیماری های قلبی

سوال: من 65 ساله هستم . پزشک متخصص قلب سه سال پیش پس از رویت نارسایی در تست ورزش و اکو مرا آنزیو کرد ، پزشککان پس از رویت مدارک آنژیو گفتند که نظر قطعی ندارند ولی بالای 50% میگویند روزه نگیرم، حال لطفا بفرمایید تکلیف روزه گرفتن بنده چیست ؟

جواب: صفوی زاده گفت: در روزهای طولانی تابستان روزه نگیرید زیرا کم آبی موجب افزایش غلظت خون می شود و خطرناک است اما در فصل زمستان می توانید روزه بگیرید.

پرسش و پاسخ درباره بیماری های قلبی

سوال: حدود 5 سال است که بعد از عمل باز قلب قرص های متورال، لوزانان، اسپرین و اتورواستاتین مصرف می کنم حالا سوال من این است که این قرص ها را تا کی باید بخورم؟

جواب: صفوی زاده گفت:این داروها را باید تا پایان عمر مصرف کرد.

پرسش و پاسخ درباره بیماری های قلبی

سوال: دوسال هست اریتمی از نوع pvcدارم اکو کردم مشکلی نداره باقرص سوتالول هم کاملا حل نشد باید چی کارکنم ؟باتشکر

جواب: صفوی زاده گفت: باید به متخصص قلب و عروق، فوق تخصص اختلالات ریتم قلب (الکتروفیزیولوژیست) مراجعه شود.

پرسش و پاسخ درباره بیماری های قلبی

سوال: به غیر از آنژیو چه روشی برای مشخص شدن گرفتکی رگ های قلب وجود دارد؟

جواب: صفوی زاده گفت: روش دیگری به جز سی تی آنژیوگرافی وجود ندارد اما دقت این روش به اندازه آنژیوگرافی نیست.

پرسش و پاسخ درباره بیماری های قلبی

سوال: همسر من، بعضی مواقع شب ها قلبش تیر میکشد، مواقع ناراحتی و استرس، فشار عصبی و حمله قلبی بیشتر است وحتی تنفس کردن سخت میشه ۲۵ سالشه خوشحال میشم راهنمایی کنید.

جواب: صفوی زاده گفت: این علائم به دلیل استرس بوده و مشکل قلبی نیست.

پرسش و پاسخ درباره بیماری های قلبی

سوال: درسال 87 عمل باز انجام دادم و دارای 5 رگ پیوندی هستم، هم اکنون انژیو گرافی کردم و بیشتر رگ ها از جمله رگهای پیوندی گرفتگی در صد بسیار بالا دارد، آیا راه چاره ای وجود دارد ؟

جواب: صفوی زاده گفت: باید نتیجه آنژیوگرافی مشاهده شود، توصیه می کنم به متخصص قلب مراجعه کنند، ممکن است حتی نیاز به عمل مجدد باشد.

پرسش و پاسخ درباره بیماری های قلبی

سوال: مردی 50ساله هستم، مبتلا به گرفتگی عروق کرونر هستم که پزشکان پیشنهاد عمل باز قلب راداده اند میخواستم ببینم عمل جدید دیگری بجر قلب باز واستتنت گذاری وجود ندارد منظور سلولهای بنیادی _عمل های بسته دیگه خواهشمندم راهنمایی بفرمایید

جواب: صفوی زاده گفت: جز عمل قلب باز و استنت روش دیگری وجود ندارد.

پرسش و پاسخ درباره بیماری های قلبی

سوال: گاهی اوقات قلبم درد می گیرد و می سوزد، انگار چیزی در قلبم فرو کردند آیا مشکلی هست ؟ لطفا راهنمایی کنید

جواب: صفوی زاده گفت: احساس فروکردن ناگهانی چیزی در قلب اگر تداوم داشته باشد و مدت زمان آن طولانی باشد نشان از درد قلبی است اما اگر یک لحظه باشد به درد قلبی مرتبط نیست.


بیشتر بخوانید :

بیماری قلبی فزون تنش چیست؟

۸ راه معجزه آسا تشخیص بیماری های قلبی

همه چیز در مورد بیماری نارسایی قلب

بیماری نقص مادرزادی قلب (Congenital Heart Defect)

با تشکر از همراهی شما عزیزان با مجله دلگرم :
سوالات رایج مربوط به بیماریهای قلبی که شما عزیزان از پزشک متخصص ما پرسیده اید را جمع آوری کرده و آنها را در معرض نمایش شما عزیزان گذاشته. حال از شما عزیزان خواستاریم که سوالات درباره بیماری قلبی خود را با پزشکان ما در میان گذاشته و پاسخ خود را در اولین فرصت از متخصصین دلگرم دریافت نمایید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (4 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    ۱ دیدگاه

    شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

    شانجانی | ۴ سال پیش
    با سلام آیا داروی خاصی برای باز کردن عروق و یا رگهای قلب وجود داردخیلی ممنون
    0
    0
    
    hits