دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۹ فایده باور نکردنی چرب کردن ناف با روغن های گیاهی
135
زمان مطالعه: 6 دقیقه
فواید چرب کردن ناف با روغن های گیاهی : ناف، تنها نقطه ای کوچک در مرکز بدن شما نیست بلکه محلی است که می تواند راه حل های زیادی را برای مشکلات جسمانی شما در خود داشته باشد. در این مقاله از دلگرم با فواید چرب کردن ناف با روغن های گیاهی و طبیعی برای حل...

فواید چرب کردن ناف با روغن های طبیعی

روغن های طبیعی بخش بزرگی از طب آیورودا (طب سنتی هند) هستند. این روغن ها شامل اسانس ها تا روغن های حامل می شود که می توانند روی سلامت جسمانی، احساسی و روحی روانی تاثیر گذار باشند؛ به همین دلیل داشتن اطلاعات درباره آنها خوب است.

روغن های طبیعی را می توان هر کجای پوست امتحان کرد. شاید تعجب کنید که چرب کردن دور ناف قسمتی عالی برای شروع است! این قسمت به ظاهر معمولی بدن شما از آنچه فکر می کنید مهم تر است. در ادامه با 9 فایده روغن مالیدن به ناف آشنا می شوید.

1. مرطوب کردن پوست با چرب کردن اطراف ناف

از خواص چرب کردن ناف با روغن ها رطوبت رسانی طبیعی فوق العاده به پوست است. استفاده از روغن ها در قسمت هایی از پوست مثل ناف و شکم که فراموش می شوند به خصوص در زمستان وقتی هوا خیلی خشک است خاصیت زیادی دارند.

بعضی از روغن های خوب گیاهی مثل روغن نارگیل و روغن زیتون به این دلیل که حاوی اسیدهای چرب هستند خاصیت نرم کنندگی دارند. فقط چند قطره از آنها روی شکمتان، دور ناف بریزید و بمالید. بعد از دوش گرفتن یا حمام کردن نرمی را در پوست خود احساس خواهید کرد.

2. درمان عفونت ها

از آنجایی که ناف کثیف می شود می تواند محلی عالی برای باکتری ها و قارچ ها باشد. اگر مدت زیادی ناف را مرطوب نگه دارید عفونت به راحتی می تواند در آن گسترش یابد. اگر زخم یا جراحتی هم داشته باشید که زود خوب نشود این اتفاق پیش می آید و باید با ملایمت تمیز شود.

با یک روغن گیاهی مناسب می توانید عفونت را از بین ببرید. روغن درخت چای بهترین انتخاب است چون خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد. یک روغن دیگر برای از بین بردن عفونت ها روغن خردل است که خاصیت مبارزه با باکتری ها را دارد.

3 قطره از یکی از این روغن ها را به یک 1 قاشق چای خوری روغن نارگیل (یک روغن ضد باکتری دیگر) اضافه کنید. روزی 1 تا 2 بار این روغن را به نافتان بمالید تا عفونت ها خوب شوند.

3. درمان شکم درد با چرب کردن دور ناف

روغن ریختن در ناف می تواند شکم درد شما را آرام کند. این راهکار می تواند به از بین بردن علائم مشکلاتی مثل سوء هاضمه، اسهال و مسمومیت غذایی کمک کند. همچنین می توان آن را یک درمان خانگی برای استفراغ و نفخ در نظر گرفت.

بهترین روغن ها برای این مورد شامل روغن نعناع یا روغن زنجبیل است. البته نباید فراموش کرد که باید آنها را حتما با یک روغن حامل (روغن حامل روغنهایی با عطر کم و یا بدون عطر هستند) رقیق کرد. این روغن ها شکم درد شما را بهتر تسکین می دهد.

4. کاهش درد قاعدگی با چرب کردن ناف

اگر پریود دردناک دارید می توانید با چرب کردن ناف یک مسکّن طبیعی برای این مواقع داشته باشید. بهترین روغن های مورد استفاده برای این مشکل روغن نعناع، روغن سرو، روغن مریم گلی و روغن زنجبیل است. ترکیبی از این روغن ها را روی شکمتان ماساژ دهید تا از گرفتگی عضلات شکم رها شوید.

5. بهبود باروری با روغن مالیدن به ناف

تعجبی ندارد که ناف به باروری مربوط باشد. بالاخره، ناف شما زمانی به مادرتان متصل بوده! استفاده از روغن های گیاهی در این نقطه از بدن می تواند باروری شما را تحت تاثیر قرار دهید چه زن باشید چه مرد.

استفاده از یک روغن حامل با روغن دامیانا، برگ گواوا، روغن دانه ارس یا مریم گلی برای بهبود باروری مفید است. این روند با افزایش آسودگی شما، محافظت از اسپرم و درمان مشکلات مربوط به قاعدگی انجام می شود. هورمون ها شما را تنظیم شده نگه می دارد و به این ترتیب شانس شما را برای بارداری افزایش می دهند.

6. متعادل کردن چاکرای خاجی

در آیورودا چاکرای خاجی یا هارا منبع عمده انرژی و تصور است. این قسمت محل بزرگ ترین رویاها، خیالات و اهداف شما است. اگر می خواهید خلاقیت داشته باشید باید این چاکرا را متعادل نگه دارید.

طبق طب سنتی هند (آیورودا) شما می توانید با تخم شلغم روغنی (تخم منداب) تعادل چاکرای خاجی را برای خودتان آسان کنید. چند قطره از این روغن را در نافتان بریزید و ماساژ دهید. می توانید برای استفاده از مزایای بیشتر اسانس چوب صندل، بلسان و ایلنگ را هم اضافه کنید. انجام این کار 1 بار در هفته به درخشش انرژی خلاقانه شما کمک می کند.

به یاد داشته باشید رقیق کردن اسانس ها برای استفاده از روغن در ناف ضروری است. این نوع روغن ها خیلی غلیظ هستند و ممکن است پوست شما را تحریک کنند. قبل از استفاده از یک روغن جدید، آن را روی قسمت کوچکی از پوستتان امتحان کنید تا مطمئن شوید به آن روغن حساسیت ندارید.

7. بهبود بینایی با چرب کردن ناف

ناف به سیاهرگ هایی که به چشم راه دارد متصل است. اگر ضعف بینایی دارید، مالیدن روغن خردل به ناف می تواند سلامت چشم شما را بهبود بخشد. همچنین روشی خوب برای کاهش پف چشم و حلقه های سیاه زیر چشم ها است.

۱۳ درمان خانگی و موثر پف چشم

8. کاهش درد و تیر کشیدن مفاصل

درد مفاصل و تیر کشیدن قسمت های مختلف بدن در سالمندی معمول است و می تواند زندگی معمول شما را دچار مشکل کند. ماساژ ناف با روغن مثل روغن کرچک و رزماری می تواند علائم این مشکل را تسکین دهد و از دردهای شما کم کند.

ناف به رگ های متعددی در بدن متصل است و وقتی با استفاده از روغن های طبیعی و گیاهی تغذیه شود به شما در رفع مشکلات جسمانی خاصی که ممکن است به آنها دچار شوید کمک می کند. هر روغن معمولی یا روغن حاملی که انتخاب کنید، چه روغن نارگیل باشد، چه روغن خردل یا رزماری، می تواند برای شما مفید باشد.

9. از بین بردن چرک و کثیفی ناف

تمیز کردن ناف اغلب فراموش می شود اما باید مرتب آن را تمیز کرد. با استفاده از یک گوش پاک کن و یک روغن سبک مثل روغن جوجوبا، روغن گلرنگ یا روغن هسته انگور می توانید نافتان را با خیال راحت تمیز کنید. این روغن ها باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست و چرک ها می شوند و از بین بردن آنها راحت تر می شود.

با ملایمت از گوش پاک کن استفاده کنید؛ در غیر این صورت ممکن است نافتان را زخمی کنید.

separator line

ترجمه شده توسط فرحناز رنجبر در مجله دلگرم

بیشتر بخوانید:

معرفی ۵ روغن فوق العاده برای ماساژ دادن بدن

معرفی ۴۰ روغن فوق العاده عالی برای ماساژ دادن بدن

۱۱ خاصیت جادویی روغن جوجوبا برای زیبایی پوست و مو

8 خاصیت درمانی روغن بنه برای سلامتی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (135 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits