دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مطالبی که تا بحال راجع به مغز انسان نمی دانستید
19
زمان مطالعه: 5 دقیقه
یافته های جدید در مورد مغز انسان و همه چیز در مورد مغز انسان و مطالب جدید دربازه مغز انسان و مغز انسان و یافته های جدید

مغز موتوری است که باعث می شود انسان در طول روز سرپا باشد و برای کارهای مختلف وقت صرف کند. مجله دلگرم در این مقاله قصد دارد تا حدودی پرده از راز و رمزعملکرد مغز بردارد و نکات جالبی که تا بحال هیچ کجا نخوانده اید را اینجا بیان کند.

مغز انسان

مطالبی که تا بحال راجب مغز انسان نمی دانستید1. حدود هزار میلیون سلول عصبی در مغز وجود دارد.
شاید با خودتان بگویید اگر مغز این همه سلول دارد پس چرا بعضی اوقات از پس حل مسائل ریاضی بر نمی آییم و یا چرا تولد دوستمان را فراموش می کنیم. اما این موضوعی نیست که برای آن مغز را مقصر بدانیم. اطلاعات با سرعتی حدود 0.5 تا 120 متر در ثانیه در مغز حرکت می کنند.حتی اگر وزن مغز حدود 1.5 کیلوگرم هم باشد، حدود 20% انرژی بدن را، مغز مصرف می کند.

مطالبی که تا بحال راجب مغز انسان نمی دانستید

sep24

2. گوگل باعث تضعیف عملکرد مغز می شود.
مطالعات در سال 2010 در دانشگاه کلمبیا نشان می دهند که اکثر افراد برای یافتن اطلاعات مورد نیازشان به جای اینکه به مغزشان رجوع کنند به سمت اینترنت می روند و در این حالت مغز خیلی از اطلاعاتش را به دست فراموشی می سپارد. به گفته دکتر بستی اسپاروT ما انسان ها باید سعی کنیم کمتر به حافظه بسپاریم و هر چه بیشتر تمرکزمان را صرف فهم ایده ها و نظرات دیگران کنیم و روش های تفکر عمیق را بیاموزیم.

مطالبی که تا بحال راجب مغز انسان نمی دانستید

3. بازی های فکری آنقدرها هم باعث تقویت مغز نمی شوند.
در مطالعات اخیر 11430 داوطلب رده سنی 18 تا 60 سال تکالیفی به صورت آنلاین سه مرتبه در هفته و هر مرتبه 10 دقیقه انجام دادند و این کار را 6 هفته ادامه دادند. اگر چه پیشرفت در کار شرکت کننده ها بارز بود اما محققان بر این باورند در این مدت هیچ ترقی در حافظه عمومی و توانایی های یادگیری افراد حاصل نشد . اگر می خواهید تیز هوش تر شوید و در مواقع بیکاری عملکرد مغزتان را بهبود بخشید به موسیقی گوش کنید. تحقیقات دانشگاه استنفورد نشان می دهد که گوش دادن به موسیقی به مغز کمک می کند تا آشفتگی ها را بهتر سروسامان دهد، قدرت تمرکزتان بالاتر می رود، بهتر پیش بینی خواهید کرد و حافظه هر روز به روزرسانی می شود.

مطالبی که تا بحال راجب مغز انسان نمی دانستید

sep24

4.خوراکی های مورد علاقه تان، مغز را تحریک می کنند.
در مطالعه ای، به افراد اسم غذاهای مورد علاقه شان نشان داده شد و مشخص شد که در این حالت بخش هایی از مغز به فعالیت می افتد که در افراد معتاد به مواد مخدر فعال می باشد. دوپامین هورمونیست که مستقیم با انگیزه و لذت در ارتباط است و باعث می شود که مغز تحریک شود. بنابراین افرادی که دوپامین کمتری دریافت می کنند باید سعی کنند غذای بیشتری دریافت کنند تا مغزشان را خوشحال کنند.

مطالبی که تا بحال راجب مغز انسان نمی دانستید
5. بین موسیقی، گذشته افراد و مغز ارتباط خیلی قوی وجود دارد.
دانشمندان طی مطالعه ای در سال 2010 دریافتند که گوش دادن به ترانه های پر معنایی که تا حدودی به دوران کودکی بر می گردد شادی به ارمغان می آورد که نشات گرفته از خاطرات شیرین گذشته می باشد.

مطالبی که تا بحال راجب مغز انسان نمی دانستید

sep24

6. مغز قادر است وقایع آینده را پیش بینی کند.
یافته های جدید نشان می دهند که قشر جلوی مغز با توجه به تجارب گذشته به پیش بینی وقایع آینده کمک می کند اما نمی توان گفت که این پیش بینی نشان از قدرت ماورای ذهن است.

مطالبی که تا بحال راجب مغز انسان نمی دانستید7. موقع خرید، مغز احساس آشفتگی می کند.
اخیرا دو مطالعه جالب صورت گرفته است. یکی از آن ها ام آر آی افرادی را مورد مطالعه قرار داده که اواخر شب در حال تماشای پیام های بازرگانی فریبنده ای بودند. درست زمانی که مغز پر از آشفتگی، کمبود خواب و در صد کمی هوشیاریست، در این حالت مغز رغبت بیشتری به خرید نشان خواهد داد.مطالعه دیگر مغز افرادی که برای خرید به بازار رفته اند را مورد آزمایش قرار داد و مشخص شد که مغز، موقع خرید ممکن است افراد را به صورت کاملا نیمه هشیارانه به خرید اجناس گران قیمت هدایت کند!

مطالبی که تا بحال راجب مغز انسان نمی دانستید

sep24

8. مغز خانم ها بیشتر از مغز آقایان با آن ها بد خلقی می کند.
از نظر فیزیکی مغز آقایان ده درصد بزگتر از مغز خانم ها می باشد، ولی این بدان معنا نیست که مردها باهوش تر از زنها هستند و فقط جثه فیزیکی مغز بزرگتر است ولی از نظر عصبی مغز خانم ها خیلی سریعتر آن ها را دچار اختلالات خلقی می کند.

مطالبی که تا بحال راجب مغز انسان نمی دانستید
9. مغز از سن 20 به بالا رو به زوال می رود.
تقریبا از سن 27 سالگی مغز تحلیل می رود. اگر چه توانایی های مغز تا سن 45 سالگی رو به وخامت نمی گذارد. اما از سن 20 به بالا بعضی از سلول های مغز شروع به از بین رفتن می کنند. سعی کنید سطح استیل کولین مغز را بالا نگه دارید تا توانایی های مغز رو به زوال نگذارند. سبزیجات خانواده کلم، زغال اخته و ماهی سطح کولین را بالا نگه می دارند.

گرداوری و ترجمه:

بخش سلامت مجله دلگرم

(اعظم بهادر)



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (19 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

پانته آ | ۱۰ سال پیش
ممنون از سایت خوبتون.مررررررر
ررررسی
0
0
عباس | ۱۰ سال پیش
عالی بود ممنون
0
0

hits