دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی ۷ تا پماد قوی برای درمان خارش مقعدی
170
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پماد برای فیشر مقعدی یکی از بهترین روش های درمان این عارضه است. در این مقاله شما را با 7 تا از بهترین پماد های شقاق مقعدی (فیشر) آشنا میکنیم

مجله دلگرم | پماد برای درمان خارش مقعد گزینه ای مناسب است. خارش مقعد که معمولا با سوزش و التهاب همراه بوده، از مشکلات رایج اما قابل درمان است. اگر دلیل خارش مقعد مربوط به بیماری خاصی نباشد می توان آن را با استفاده از پمادهایی تحت عنوان پماد خارش مقعدی مانند پماد هیدروکورتیزون و پماد کالامین برطرف کرد.

بهترین پماد خارش مقعدی چیست؟

در ادامه 7 پماد درمان خارش مقعد را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. هیدروکورتیزون

یک پماد خارش مقعدی پماد و کرم هیدروکورتیزون است. کرم یا پماد حاوی هیدروکورتیزون به منظور کاهش التهاب و خارش استفاده می‌شود.

2. پماد حفاظتی اکسید روی

استفاده از پماد حفاظتی اکسید روی (Desitin ، Balmex) می‌تواند میزان خارش شما را تسکین دهد.

3. پماد موضعی ام جی

پماد تیوب ۳۰ گرمی در جعبه مقوایی با بروشور است که برای مواردی مانند رفع علائم ناشی از بواسیر (haemorrhoid) درجه I و II مانند خونریزی، درد، خارش، سوزش و سنگینی مقعد و زورپیچ (tenesmus) و همچنین شقاق مقعد (Annal fissure) استفاده می‌شود. این پماد از اسانس گیاه مورد (Myrtus communis)، آلفا پینن، ۱ و ۸ سینئول، لیمونن، آلفا ترپینئول و لینالیل استات و … تشکیل شده است. گیاه مورد ضد باکتری و ضد قارچ، ضد التهاب و التیام‌بخش و در بهبود زخم‌ها مؤثر است. این پماد باید با تجویز پزشک روزی ۲ بار، هر بار ۱ اپلیکاتور از راه رکتوم استفاده شود. بهتر است قبل از استفاده، ناحیه مقعد با آب ولرم به خوبی پاک و شسته شود.

4. بی حس کننده موضعی

بی حس کننده موضعی به طور موقت می‌تواند درد، سوزش و خارش را کنترل کند. این محصول را باید در اطراف و انتهای مقعد استفاده کنید. اگر سوزش و خارش افزایش یافت شما باید مصرف آن را متوقف کنید.

5. وازلین

وقتی احساس خارش کردید، سریعاً مقداری وازلین روی ناحیه‌ی موردنظر استفاده کنید تا از شر خارش آن رها شوید. این کار یک لایه‌ی لیز در ناحیه‌ی مقعدتان ایجاد می‌کند که خارش و سایش آن را کاهش می‌دهد. همچنین مکان مورد نظر را خنک کرده و سوزش آن را تسکین می‌دهد.

6. پماد شقاق یا آنتی فیشر

این پماد هم در درمان خارش مقعدی مؤثر است. اجزاء کرم آنتی فیشر (شقاق) شامل عصاره بابونه (Matricaria chamomilla)، عصاره دارمازو (Quercus infectoria) است. برای مصرف کرم آنتی فیشر (پماد شقاق) روزی ۲ بار هر بار یک لایه نازک از کرم در محل شقاق مالیده شود. در صورت وجود حساسیت شدید نسبت به اجزاء فراورده مصرف آن را متوقف کنید.

7. پماد کالامین

یکی دیگر از انوع پماد خارش مقعدی، پماد کالامین است. پماد کالامین (Calamine) از داروهایی است که به منظور درمان التهابات پوستی مثل تماس با گیاهان سمی، خشکی و قرمزی پای کودکان ناشی از ادرار، خارش مقعد، عرق سوز شدن و آفتاب سوختگی، گزش حشرات، آبله مرغان، سرخک، کهیر و... مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو ترکیبی از دو ماده کالامین و دیفن هیدرامین هیدروکلراید می باشد. کالامین پوست را التیام بخشیده و دیفن هیدرامین هیدروکلراید به عنوان ضدهیستامین و بی حس کننده عمل می کند. قبل از استفاده از این دارو باید پوست خود را با آب و صابون بشویید و اجازه دهید پوست کاملا خشک شود. پس از آن مقداری از پماد را روی پوست بمالید و صبر کنید تا خشک شود.

بیشتر بخوانید:

خارش مقعد: ۱۸ درمان فوری و خانگی خارش مقعد

۱۸ درمان خانگی برای فیشر (شقاق) مقعدی


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (170 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

نرگس | ۳ سال پیش
سلام و ادب
بنده وقتی ک بچه بودم لای انگشت پام قارچ زده بود و دچار عفونت قارچی شدید شده بودم و شاید ۲تا ۳ سال طول کشید تا خوب شدم ولی بعد از اون همیشه ی جای بدنم قارچ میزنه ک دیگه پماد میزنم میره و متاسفانه دوسالی هم هس ک ب قارچ مقعد و واژن هم دچار شدم داروهایی رو ک استفاده میکنم فقط تاوقتی دارو روی موضع هست مخصوصا مقعد آروم هستم ودر غیر اینصورت بشدت رنج میبرم (ب پزشکم گفتم از بچگی قارچ دارم ولی فقط کلوتریمازول بم دادن) .بنده مزدوج هستم ایا تاثیری داره ****ممنون و سپاس****
9
36

hits