دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی ۴ نوع پرده بکارت + عکس
15
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پرده بکارت شکل های مختلفی دارد. برخی انواع پرده بکارت میتواند بعضی اوقات مشکل ایجاد کند. در این مقاله 4 نوع پرده بکارت به شما معرفی خواهیم کرد

مجله دلگرم | پرده بکارت یک غشاء نازک است که در ورودی واژن قرار دارد. شکل پرده بکارت میتواند گوناگون باشد. شایع ترین نوع پرده بکارت به شکل یک نیم حلال ماه است. این شکل پرده بکارت در هنگام قاعدگی به جریان خون اجازه میدهد که از بدن خارج شود.

پرده بکارت مسدود

پرده بکارت مسدود هنگام تولد قابل تشخیص است. البته در اغلب اوقات این مسئله در دوران نوجوانی تشخیص داده میشود. پرده بکارت مسدود شده، یک غشای نازک میباشد که بطور کامل ورودی واژن را میپوشاند. در این شرایط خون قاعدگی نمیتواند از واژن خارج شود. زمانیکه خون نتواند خارج شود به درون بدن بازگشته و باعث تورم ناحیه پایینی شکم و ایجاد درد میشود. در برخی شرایط ممکن است پرده بکارت مسدود حتی باعث سخت شدن مدفوع کردن و دفع ادرار نیز بشود.

درمان پرده بکارت مسدود براحتی با عمل جراحی میسر است. در عمل جراحی باز کردن پرده بکارت، یک قسمت کوچک از غشایی که در ورودی واژن قرار گرفته برداشته میشود تا خون امکان خروج از بدن را داشته باشد.

پرده بکارت مشبک

پرده بکارت مشبک یک غشاء نازک میباشد که تقریبا تمامی ورودی واژن را پوشانده است. خون معمولا میتواند از پرده بکارت مشبک عبور کند اما سوراخ پرده در این نوع بسیار کوچک است. نوجوانانی که پرده بکارت مشبک دارند اغلب نمیتوانند تامپون وارد واژن خود کنند و در عین حال نمیدانند که چرا با چنین مشکلی مواجه هستند. در برخی مواقع نیز ممکن است فرد بتواند تامپون را وارد واژن کند اما هنگام خارج کردن، دچار مشکل شده و نمیتواند آن را دربیاورد.

درمان پرده بکارت مشبک بسیار ساده است و با عمل حراجی مشکل حل میشود. در عمل جراحی پرده بکارت مشبک، کمی از غشایی که در ورودی واژن قرار دارد برداشته میشود تا خون راحت تر از بدن خارج شود.

پرده بکارت دو تکه

پرده بکارت دو تکه زمانی بوجود میاید که غشای ورودی واژن یک لایه اضافه در مرکز خود دارد و همین مسئله باعث ایجاد دو سوراخ کوچک مجزا در میانه پرده بکارت میشود. نوجوانانی که پرده بکارت دو تکه دارند ممکن است هنگام گذاشتن و یا برداشتن تامپون دچار مشکل شوند.

راهکار درمان این نوع پرده بکارت نیز عمل جراحی میباشد. در عمل جراحی پرده بکارت دو تکه، دو سوراخ کوچک برداشته و یک سوراخ بزرگ تر ایجاد میشود تا خون راحت تر از بدن خارج شود.

پرده بکارت ، انواع پرده بکارت
تصویر سمت چپ بالا: پرده بکارت معمولی
تصویر سمت راست بالا: پرده بکارت مسدود
تصویر سمت چپ پایین: پرده بکارت مشبک
تصویر سمت راست پایین: پرده بکارت دو تکه

چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (15 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits