دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۶ راهکار موثر و خانگی برای آب کردن چربی شکم
6
زمان مطالعه: 4 دقیقه
آب کردن چربی شکم با روش های خانگی: خواب کافی به کاهش چربی شکم کمک می کند. شواهد حاکی از آن است که افرادی که خواب کافی ندارند، کالری کمتری را می سوزانند. افرادی با چرخه خواب نامنظم به خوردن بیشتر تمایل پیدا می کنند

درمان های خانگی برای کم کردن چربی شکم

1. نوشیدن آب

خیلی افراد اهمیت نوشیدن آب به میزان کافی را نمی دانند، اما یکی از بهترین داروهای خانگی برای سوازندن چربی شکم نوشیدن آب است. کم شدن آب بدن متابولیسم بدن را کند می کند و به نوبه خود منجر به افزایش چربی می شود. مطالعات نشان داده اند که نوشیدن 500 میلی لیتر آب(2 فنجان) متابولیسم بدن را حدود 30 دقیقه افزایش می دهد. (25 کالری سوزانده می شود که تقریبا حدود 5 شکلات است).

2. افزایش مصرف بادام زمینی

آجیل مانند بادام زمینی، گردو، و بادام، به کاهش چربی شکم کمک می کند زیرا غنی از پروتئین و همچنین حاوی چربی های غیر اشباع تک زنجیره ای و چند زنجیره ای است. آجیل یک میان وعده کامل است، زیرا پروتئین هایی که در آن وجود دارد، به طور موثر گرسنگی را خنثی می کنند و متابولیسم و سوخت چربی را تحریک می کنند.

3. خواب کافی داشته باشید

خواب کافی به کاهش چربی شکم کمک می کند. شواهد حاکی از آن است که افرادی که خواب کافی ندارند، کالری کمتری را می سوزانند. افرادی با چرخه خواب نامنظم به خوردن بیشتر تمایل پیدا می کنند. هشت ساعت خواب در شب یکی از بهترین روش های خانگی برای چربی سوزی شکم است که می توانید آن را امتحان کنید.

4. مصرف قند و کربوهیدرات را محدود کنید

کاهش مصرف شکر(کربوهیدارت ساده) و مصرف کربوهیدرات های خوب می تواند شگفتی هایی در چربی سوزی شکم خلق کند. به گفته کارشناسان، مصرف میان وعده ای که مقدار كربوهيدرات پيچيده ی آن بیشتر از كربوهيدرات ساده(قند) باشد، مي تواند دركاهش چربي شکم موثر باشد. کربوهیدرات های پیچیده مانند غلات، حبوبات، سیب زمینی و ذرت باعث می شوند که شما برای دوره طولانی مدت احساس سیری داشته باشید و کمتر به خوردن غذا تمایل داشته باشید.

5. ویتامین C به اندازه کافی مصرف کنید

ویتامین C غیر از این که تقویت کننده ایمنی است، تاثیر شگفت انگیزی در چربی سوزی شکم دارد. ویتامین C برای تولید مولکول های مورد استفاده در سوخت و ساز صحیح چربی ضروری است. بدون آن، بدن نمی تواند از چربی های ذخیره شده استفاده کند. مطالعات نشان می دهد که افرادی که ویتامین C کم دارند، علارغم کاهش وزن کلی، سایز دور کمرشان بیشتر است. بنابراین، اگر بخواهید سریع چربی شکم را کاهش دهید، سعی کنید که ویتامین C را در رژیم غذایی تان قرار دهید.

6. یک برنامه ورزشی منظم داشته باشید

مهم است که بدن فعالیت بدنی داشته باشید تا میزان سوخت و ساز بدن تان افزایش پیدا کند. ورزش باعث سوزاندن کالری و آب شدن ذخایر و چربی های سرسخت شکم می شود. برای این که بتوانید یک برنامه روتین تمرین داشته باشید و آن را ادامه دهید، مهم است که شما کاری که انجام می دهید را دوست داشته باشید. روش های زیادی برای تحرک وجود دارد. ورزشی را انتخاب کنید که دوست دارید آن را انجام دهید. در خانه یا محل کار فعال باشید، زیرا می تواند به شما کمک کند که چربی ها را زودتر از تصور بسوزانید.

در این رابطه بیشتر بدانید: مهمترین عوارض چاقی کدامند ؟

۱۰ دلیل آب نشدن چربی شکم کدامند ؟

divider

سوالات شما کار بران عزیز در مورد درمان های خانگی برای آب کردن چربی شکم

سوال:

به دلیل عدم تحرک چربی دور شکمم زیاد شده، در حال حاضر خیلی نگران سلامتی ام هستم. چگونه می توانم با روش های خانگی چربی دور شکمم را از بین ببرم؟

جواب:

چربی اضافی دور شکم نه تنها زشت و ناخوشایند است؛ بلکه مرحله ای برای شروع مشکلات جدی تر برای سلامتی از جمله بیماری های قلبی، دیابت و سرطان است. متأسفانه در بسیاری از افراد مبتلا به چربی شکم سوزاندن چربی دور شکم دشوار است ؛ زیرا سوزاندن چربی اغلب به معنای توجه به میزان کالری و افزایش فعالیت بدنی است. با این وجود خبر های خوبی وجود دارد. اگر در داشتن رژیم غذایی و ورزش کاهلی می کنید، روش های خانگی ساده برای سوزاندن چربی شکم وجود دارد که می تواند به شما کمک کند چربی سرسخت شکم را از بین ببرید و عضله های شکم تان را صاف کنید.


ترجمه شده مجله اینترنتی دلگرم

سهیلا مقصودی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (6 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits