دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
30 درمان خانگی معجزه آسا برای رفع بوی بد دهان
8
زمان مطالعه: 20 دقیقه
بوی بد دهان یکی از آزار دهنده ترین مشکلاتی است که بسیاری از افراد از آن رنج می برند. با ما همراه باشید تا راهکارهای خانگی برای رفع این مشکل را در اختیارتان قرار دهیم.

درمان گیاهی بوی بد دهان

بوی بد دهان یا تنفس بد بو نوعی بیماری است. این مشکل هنگامی است که فردی دهانش را باز می کند تا صحبت کند، اما بوی ناخوشایندی از دهانش خارج می شود و باعث آزار خودش و اطرافیانش می شود.

بر اساس آمارها، حدود 20 درصد جمعیت جهان به این مشکل دچار هستند. معمولا علت بوی بد دهان، مشکلات دندان و لثه است اما گاهی عوامل دیگری باعث بروز این مشکل می شود.

همانطور که گفته شد، تنفس بد بو نوعی بیماری است اما در آن هیچ نوع دردی وجود ندارد. بر اساس تحقیقاتی که موسسه عمومی دندانپزشکان انجام داده است، حدود 90% جمعیت مبتلا به این مشکل، به بیماری های دهان، گلو، لوزه و دندان دچار هستند.

نام پزشکی بوی بد دهان، هالیتوز است که علاوه بر مشکلات جسمی، باعث ایجاد مشکلات روحی و روانی برای مبتلایان نیز می شود. چون افراد مبتلا، به دلیل بوی بد دهانشان از رو به رو شدن با افراد خجالت می کشند و به مرور زمان منزوی می شوند.

درمان بوی بد دهان با طب سنتی

درمان بوی بد دهان در منزل

علل بوی بد دهان

بوی بد دهان علل مختلفی دارد. مهم ترین دلایل بوی بد دهان عبارتند از:

  • خشکی دهان
  • بیماری های لثه
  • مصرف سیگار و تنباکو
  • باقی ماندن غذا روی دندان ها یا زبان
  • رژیم غذایی کم کربوهیدرات
  • مصرف الکل
  • پوسیدگی دندان
  • بازگشت اسید به مری
  • دیابت
  • عفونت ریه
  • مصرف برخی داروها مانند داروهای ضد حساسیت و ضد افسردگی
  • مصرف غذاهای خاصی مانند پیاز و سیر، به دلیل وجود گوگرد در آن ها

اینکه بوی بد دهان به دلیل ابتلا به یک بیماری جسمی پایه ای باشد، احتمال بسیار کمی دارد.

حتماً بخوانید:
اصلی ترین دلایل بوی بد دهان در صبح + راه های پیشگیری

اصلی ترین دلایل بوی بد دهان در صبح + راه های پیشگیری

بوی بدن دهان یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد به آن دچار هستند و از آن شکایت دارند. در این مقاله از مجله اینترنتی دلگرم شما را با مهم ترین دلایل…

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد ؟

اگر چه بوی بد دهان به بیماری جدی مرتبط نیست، اما اگر شما همراه با آن تب مداوم، ضعف لثه و دندان، التهاب لثه داشته باشید و صحبت کردنتان با سختی مواجه شود، باید برای اطمینان بیشتر به پزشک مراجعه کنید و در کل پیشنهاد می شود که حداقل دو بار در سال نزد دندانپزشک بروید.

اما اگر دلایل مهم پزشکی نداشته باشد، می توانید در منزل به راحتی این مشکل را برطرف کنید. درمان های خانگی زیادی برای رفع بوی بد دهان وجود دارد که می توانید آن ها را امتحان کنید و برای همیشه از شر بوی بد دهان خود خلاص شوید.

رفع بوی بد دهان در طب سنتی

1. درمان بوی بد دهان با سرکه سیب

سرکه سیب یکی از معجزه گرهایی است که برای رفع مشکلات زیادی کاربرد دارد. یکی از این مشکلات بوی بد دهان است که سرکه سیب با خاصیت ضدعفونی کننده ای که دارد، می تواند به رفع این مشکل کمک کند.

روش مصرف سرکه سیب برای درمان بوی بد دهان:

یک یا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک لیوان آب سرد مخلوط کنید. به مدت 3 الی 5 دقیقه با استفاده از این مخلوط دهان خود را شستشو دهید و قرقره کنید و سپس دهان خود را با آب بشویید. این کار را صبح ها بعد از بیدار شدن و شب ها، قبل از رفتن به رختخواب تکرار کنید.

سرکه سیب خاصیت آنتی باکتریال دارد و می تواند باقی مانده غذاهایی که در دهان و بین دندان ها مانده است را از بین ببرد. یکی دیگر از روش هایی که می توانید از سرکه سیب برای رفع بوی بد دهان بکار ببرید، مخلوط کردن سرکه سیب در آب گرم است.

یک قاشق چای خوری سرکه سیب را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و به مدت 5 الی 7 دقیقه در دهان قرقره کنید و سپس با آب شستشو دهید. همچنین می توانید مقدار کمی برگ جعفری شسته شده را در یک لیوان بیندازید و بعد روی آن سرکه سیب بریزید.

پس از مدتی برگ جعفری را درآورید و آن را بجوید. حتی می توانید آن را قورت بدهید. جعفری دارای کلروفیل است و می تواند باعث ترشح مقدار بیشتری بزاق دهان شود و از خشکی دهان و در نتیجه بوی بد دهان جلوگیری کند.

یکی از مواد ضدعفونی کننده دهان جوش شیرین است. این ماده می تواند باکتری های دهان را از بین برده و باعث رفع بوی بد دهان شود. فقط کافیست یک قاشق چای خوری سرکه سیب و یک چهارم قاشق چای خوری جوش شیرین را با یک فنجان آب گرم ترکیب کنید.، به خوبی هم بزنید و بنوشید.

درمان گیاهی بوی بد دهان

سرکه سیب برای رفع بوی بد دهان

برای گرفتن بهترین نتایج، این روش را بارها تکرار کنید. علاوه بر این، می توانید با استفاده از جوش شیرین و سرکه خمیر دندان تهیه کنید. نصف قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین ترکیب کنید. به خوبی هم بزنید تا زمانی که یک خمیر به دست آورید. و سپس آن را روی مسواک خود بریزید و به آرامی روی دندان ها بکشید.

عسل یکی از مواد غذایی است که می تواند بوی بد دهان را درمان کند. همانطور که می دانید گلودرد یکی از عوامل بوی بد دهان است و عسل می تواند گلو درد را برطرف نموده و اینگونه بوی بد دهان را از بین ببرد.

برای استفاده از این روش، یک قاشق چای خوری سرکه سیب را با یک لیوان آب گرم و یک قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید و بنوشید. این روش را ناشتا قبل از صبحانه و شب ها قبل از خوابیدن تکرار کنید.

یکی از راه های دیگر برای استفاده از سرکه سیب، مخلوط سرکه سیب، آب و شکر است. شما عزیزان می توانید دو تا سه قاشق چای خوری سرکه سیب را با سه تا چهار قاشق چای خوری شکر و یک فنجان آب ترکیب کنید. به خوبی هم بزنید و یک فنجان از آن بنوشید.

احتیاط: استفاده مداوم از سرکه سیب و یا آب لیمو باعث تخریب مینای دندان می شود. بنابراین آنها را کنترل شده استفاده کنید و همیشه بعد از استفاده از سرکه باید دهان خود را بشویید.

ترکیب دارچین و سرکه سیب نیز می تواند معجزه ایجاد کند. دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک هشتم قاشق چای خوری پودر دارچین و یک فنجان آب ترکیب کنید. به خوبی هم بزنید و سپس بنوشید. این درمان را بارها تکرار کنید.

حتماً بخوانید:
تأثیر باور نکردنی سرکه سیب در لاغری و کاهش وزن + نحوه مصرف آن

تأثیر باور نکردنی سرکه سیب در لاغری و کاهش وزن + نحوه مصرف آن

مصرف سرکه سیب برای لاغری فواید زیادی دارد. سرکه سیب باعث چربی سوزی بیشتر و کاهش کلسترول شما شده و وزنتان را کاهش می دهد. در ادامه به بررسی تاثیر شگفت…

2. زغال چوبی فعال برای رفع بوی بد دهان

یکی از چیزهایی که می تواند موجب رفع بوی بد دهان شود، زغال چوب فعال است. به این منظور دهان خود را با نصف قاشق چای خوری زغال چوب فعال بشویید و سپس دهانتان را آبکشی کنید. این درمان را 2 الی 3 بار در هفته تکرار کنید.

درمان قطعی بوی بد دهان

درمان بوی بد دهان با داروهای گیاهی

3. رفع بوی بد دهان با آدامس جویدن

یکی از ساده ترین روش هایی که برای درمان بوی بد دهان می توانید انجام دهید، آدامس جویدن است. البته آدامس دارای مقدار زیادی قند است و از این نظر برای سلامتی ضرر دارد. بهتر است از آدامس های بدون قند استفاده کنید و به طور مداوم در طول روز آدامس بجوید.

هرچقدر مقدار بزاق دهان و گلو بیشتر باشد، دهان بوی بد نمی گیرد. آدامس می تواند مقدار ترشح بزاق را افزایش دهد پس به همین دلیل آدامس جویدن می تواند مفید باشد. همچنین معمولا آدامس ها اسانس های خوشبویی دارند که می توانند دهانتان را خوشبو کنند.

درمان گیاهی بوی بد دهان ناشی از معده

درمان گیاهی بوی بد دهان ناشی از معده

4. روغن نارگیل برای درمان بوی بد دهان

همانطور که می دانید روغن نارگیل خواص بسیاری برای بدن دارد. یکی از این خواص این است که می تواند بوی بد دهان را از بین ببرد. فقط کافیست 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل خالص را وارد دهانتان کنید و به مدت 5 تا 10 دقیقه آن را در همه جای دهانتان بگردانید.

سپس این روغن را از دهان خارج کنید.و بعد با آب ولرم دهانتان را کامل بشویید. این کار را هر روز تکرار کنید تا بوی بد دهانتان از بین برود. روغن نارگیل با خواص ضد میکروبی و ضد التهابی که دارد می تواند به رفع بوی بد دهان کمک کند.

حتماً بخوانید:
معرفی ارزش غذایی و خواص بینظیر روغن نارگیل

معرفی ارزش غذایی و خواص بینظیر روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از انواع روغن هایی است که خواص بسیاری داشته و در زمینه ی پوست و مو نیز از آن استفاده می شود. تا انتها با ما همراه باشید تا شما را با…

5. روغن اکالیپتوس برای از بین بردن بوی بد دهان

روغن اکالیپتوس دارای خواص ضدباکتریایی و ضد التهابی است که می تواند برای از بین بردن بوی بد دهان مؤثر واقع شود. همچنین این روغن می تواند هرگونه درد در ناحیه گلو را از بین ببرد.

روغن اکالیپتوس برای رفع سرماخوردگی نیز بسیار مفید است و می توانید با بخور دادن آن، گلو را ضدعفونی کنید. اما برای رفع بوی بد دهان با روغن اکالیپتوس کافیست 1 فنجان آب و 2 تا 3 قطره روغن اکالیپتوس را باهم ترکیب کنید. محلول آب و روغن اکالیپتوس را غرغره کنیدو سپس دهانتان را با آب بشویید. این کار را هر روز تکرار کنید.

درمان خانگی بوی بد دهان کودکان

درمان و علت بوی بد دهان

6. درمان بوی بد دهان با دانه های رازیانه

رازیانه یکی از گیاهان پرکاربرد در آشپزی هندی است و یکی از درمان های قطعی برای بوی بد دهان به شمار می رود. این گیاه معجزه گر نفس را خنک می کند و عفونت هایی که موجب بوی بد دهان می شود را از بین می برد.

برای درمان بوی بد دهان با رازیانه 1 قاشق چای خوری دانه رازیانه را در دهانتان بریزید و بجوید؛ بعد از جویدن، آن را ببلعید. هر زمان که به این درمان خانگی نیاز داشتید، می توانید آن را انجام دهید.

درمان تلخی و بوی بد دهان

درمان بوی بد دهان با طب سنتی

7. زنجبیل برای رفع سریع بوی بد دهان

زنجبیل یک گیاه گرم است که دارای خاصیت ضد میکروبی می باشد. این گیاه می تواند عفونت های دهان و گلو را از بین ببرد. ریشه ی زنجبیل را رنده کند و آن را فشار دهید تا آب زنجبیل خارج شود.

حالا یک قاشق چای خوری از آب زنجبیل را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و دهانتان را با آن بشویید. ابتدا این کار را بعد از هر غذا انجام دهید؛ بعد از مدتی، این کار را هر چند روز یک بار تکرار کنید تا بوی بد دهانتان از بین برود.

رفع بوی بد در دهان

راه های از بین بردن بوی بد دهان

8. درمان بوی بد دهان با چای سبز

موادی که در چای سبز وجود دارد، ضد میکروب هستند و می توانند تمام باکتری ها و میکروب هایی که در دهان و گلو هستند را از بین ببرند. اگر صبح ها به جای نوشیدن چای سیاه، قهوه یا شیر، چای سبز بنوشید، کم کم بوی بد دهانتان از بین می رود.

صبح ها 1 عدد چای سبز کیسه ای را در یک فنجان آب جوش قرار دهید و پس از چند دقیقه آن را خارج کنید. برای شیرین کردن چای می توانید از مقداری عسل استفاده کنید. روزی 1 الی 3 فنجان از این چای را بنوشید تا بوی بد دهانتان از بین برود.

درمان کردن بوی بد در دهان

درمان قطعی بوی بد دهان

9. عصاره ی هسته ی گریپ فروت برای رفع بوی بد دهان

عصاره هسته گریپ فروت می تواند دهان را خوشبو کند و باکتری هایی که در دهان رشد می کنند را از بین ببرد. به این منظور 1 الی 2 قطره از عصاره هسته گریپ فروت را روی مسواکتان بریزید و مثل همیشه مسواک بزنید.

حالا دهانتان را با آب بشویید. این کار را هر روز انجام دهید؛ ظرف یک هفته تغییر را احساس خواهید کرد.

چگونه بوی بد دهان را از بین ببریم

چطور بوی بد دهان را از بین ببریم ؟

10. درمان خانگی بوی بد دهان: جعفری

همانطور که گفته شد جعفری دارای مقدار زیادی کلروفیل است و به همین دلیل خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی دارد. همچنین این گیاه می تواند فرایند گوارش را آسان تر کند.

مقداری برگ تازه ی جعفری را تهیه کنید و آن را بجوید، جعفری را در رژیم غذایی روزانه تان بگنجانید.

حتماً بخوانید:
میزان کالری، ارزش غذایی و خواص فوق العاده جعفری

میزان کالری، ارزش غذایی و خواص فوق العاده جعفری

جعفری یکی از سبزی های خوش عطر است که هم در تهیه غذا و هم به صورت خام استفاده می شود. در ادامه میزان کالری، ارزش غذایی و خواص این سبزی خوشمزه را ذکر…

11. آب لیمو و ماست درمان کننده بوی بد دهان

همانطور که می دانید آبلیمو یک ماده ضد باکتریایی است و می تواند باکتری هایی که باعث ایجاد بوی بد در دهان می شوند را از بین ببرد. ماست نیز دارای باکتری های مفیدی است که می تواند میزان باکتری های دهان را کنترل کند.

پس ترکیب این دو ماده غذایی می تواند معجزه ایجاد کند. فقط کافیست 1 قاشق چای خوری آب لیمو و 1 تا 2 قاشق غذاخوری ماست ساده را با هم ترکیب کنید و آن را به دهانتان بمالید.

5 تا 7 دقیقه صبر کنید و آنگاه، دهانتان را بشویید. از این درمان خانگی برای رفع بوی بد دهان می توانید بر حسب نیاز استفاده کنید.

12. درمان گیاهی بوی بد دهان با آب لیمو

همانطور که در مورد قبلی ذکر شد، آب لیمو خاصیت ضد باکتریایی دارد پس یک قاشق چای خوری آب لیمو را در یک لیوان آب ترکیب کنید و آن را قرقره کنید. همچنین می توانید برای بهتر شدن نتیجه مقداری نمک نیز به آن اضافه کنید تا از خشکی دهان جلوگیری کند. این درمان را هر روز تکرار کنید.

حتماً بخوانید:
ارزش غذایی و خواص حیرت انگیز آب لیمو را بدانید !

ارزش غذایی و خواص حیرت انگیز آب لیمو را بدانید !

آب لیمو یکی از نوشیدنی هایی است که در مصارف گوناگونی همچون غذا، شربت، مصرف درمانی و ... کاربرد دارد. تا انتها با ما همراه باشید تا شما عزیزان را با…

13. جوش شیرین برای درمان بوی بد دهان

هرگاه سخن از ضد عفونی کننده ها است، پای جوش شیرین در میان است. این ماده می تواند باکتری های دهان را از بین ببرد. برای استفاده از جوش شیرین دو راه وجود دارد. می توانید نصف قاشق چای خوری جوش شیرین را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و روزی یکبار دهان خود را با آن شستشو دهید، تا زمانی که مشکل بوی دهانتان حل شود.

یا اینکه دندان هایتان را با جوش شیرین مسواک کنید تا به کاهش اسیدیته دهانتان کمک کند و از ساخت باکتری ها در دهان و زبانتان جلوگیری کند.

درمان بوی بد در هان

درمان بوی بد دهان با گیاهان

14. درمان بوی بد دهان با جوش شیرین و آب لیمو

جوش شیرین و آب لیمو هر دو دارای خاصیت ضد باکتریایی هستند و وقتی با هم ترکیب شوند می توانند معجزه کنند. یک قاشق چای خوری آب لیمو را با جوش شیرین ترکیب کنید تا زمانی که یک خمیر به دست آورید.

این خمیر را روی دندان هایتان بمالید و بعد از یک دقیقه دهانتان را با آب بشویید. این درمان را یکبار در هفته تکرار کنید.

15. آب نمک برای رفع بوی بد دهان

همانطور که می دانید آب نمک یکی از بهترین ضد عفونی کننده های دهان است. حتی هنگامی که گلو درد دارید می توانید آب نمک قرقره کنید تا گلو دردتان برطرف شود. همچنین این ترکیب می تواند بوی بد دهان را از بین ببرد.

1 قاشق چای خوری نمک معمولی را با 1 لیوان آب ولرم مخلوط کنید و سپس این محلول را قرقره نمایید. این کار را روزی یک یا دو بار تکرار کنید.

راه های درمان بوی بد دهان

روش های درمان بوی بد دهان

16. تاثیر روغن کنجد در رفع بوی بد دهان

روغن کنجد یکی از روغن هایی است که به سفید شدن دندان ها کمک شایانی می کند و مانند روغن نارگیل می تواند دهان و دندان ها را پاک کند. فقط کافیست 1 قاشق غذاخوری روغن کنجد را با آب ولرم ترکیب کنید.

این ترکیب را برای چند دقیقه داخل دهانتان بگردانید. سپس این روغن را از دهان خارج کنید و بعد دهانتان را با آب ولرم بشویید. این کار را هر روز صبح انجام دهید.

حتماً بخوانید:
ارزش غذایی و خواص شگفت انگیز روغن کنجد

ارزش غذایی و خواص شگفت انگیز روغن کنجد

روغن کنجد یکی از روغن هایی است که در پخت و پز و تهیه سالاد از آن استفاده می شود. این روغن سرشار از خاصیت است. از این رو در ادامه قصد داریم شما را با…

17. روغن درخت چای درمان کننده بوی بد دهان

روغن درخت چای یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان هاست. این روغن می تواند باکتری های موجود در دهان را از بین ببرد. 1 تا 2 قطره روغن درخت چای و یک لیوان آب ولرم را باهم مخلوط کنید.

این محلول را به مدت 3 الی 5 دقیقه قرقره کنید. هم چنین می توانید چند قطره روغن درخت چای را روی خمیر دندان تان بریزید و با آن مسواک نمایید. این کار را هر روز تکرار کنید تا بوی بد از دهانتان خارج شود.

بهترین روش درمان بوی بد دهان

روش های آسان برای درمان بوی بد دهان

18. رفع بوی بد دهان با گواوا، گواوای نارس

گواوا نوعی میوه است که خواص بسیاری برای دهان و دندان دارد. این نوع میوه می تواند خونریزی و بیماری های لثه، بوی بد دهان و حساسیت دندان ها را از بین ببرد و به سامت دهان و دندان ها کمک کند. همچنین گواوا سرشار از ویتامین C، اسید تانیک،اسید مالیک، و اگزالات است.

این میوه را هر زمان در طول روز نوش جان کنید. می توانید این میوه را به تکه های کوچک برش بزنید و روی آن مقداری نمک و پودر فلفل سیاه بپاشید تا بسیار خوشمزه تر شود. در طول هفته چندین بار از این میوه بخورید.

بوی بد دهان

روش های خانگی برای رفع بوی بد دهان

19. از بین بردن بوی بد دهان با پراکسید هیدروژن یا آب اکسیژنه

آب اکسیژنه دارای خواص ضد میکروبی است و حتی به عنوان ماده ضد عفونی کننده نیز به کار می رود. 1 قاشق غذا خوری محلول آب اکسیژنه ی 3 درصد و نصف فنجان آب را مخلوط کنید و دهان تان را با این محلول بشویید.

به آرامی دندان ها، لثه ها، و زبان تان را مسواک بزنید تا همه ی آلودگی ها پاک شوند و بعد در انتها دهانتان را با آب بشویید. این کار را هر روز صبح بعد از مسواک زدن انجام دهید. برای رسیدن به بهترین نتایج، این کار را متناوبا در طول هفته انجام دهید.

احتیاط: این درمان خانگی را مکررا و هر روز انجام ندهید، زیرا دندان ها و لثه با قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض آب اکسیژنه ممکن است آسیب ببینند.

20. درمان بوی بد دهان با هل

هل یکی از خوش عطرترین مواد غذایی است که در تهیه انواع غذا و شیرینی بکار می رود، به خصوص مردم هندوستان بسیار از این ادویه استفاده می کنند. هل به دلیل داشتن عطر زیاد، می تواند بر بوی بد دهان غلبه کرده و آن را پنهان نماید.

1 عدد هل تهیه کنید و سپس پوست کنده یا کامل در دهانتان بیندازید و بجوید در ادامه می توانید هل جویده شده را ببلعید. در مواقعی که سیر یا پیاز میل می کنید، برای رفع بوی آن ها می توانید یک عدد هل را بجوید.

درمان خانگی بوی بد دهان

درمان خانگی برای بوی بد دهان

21. زغال اخته موثر برای درمان بوی بد دهان

گاهی ممکن است بوی بد دهان به دلیل عفونت مجاری به وجود آید. در این مواقع چای زغال اخته می تواند به درمان بوی بد دهان کمک کند. یک قاشق پر از دانه های زغال اخته را با یک لیوان ترکیب کنید. این مخلوط را بجوشانید و زمانی که خنک شد آن را بنوشید. برای گرفتن بهترین نتایج این درمان را هر روز تکرار کنید.

حتماً بخوانید:
از ارزش غذایی و خواص زغال اخته بدانید

از ارزش غذایی و خواص زغال اخته بدانید

زغال اخته یکی از میوه های پرخاصیتی است که بسیاری از ما از خواص آن غافل هستیم. این میوه ی کوچک در درمان بسیاری از مشکلات و بیماری ها مؤثر است. تا…

22. دارچین برای از بین بردن بوی بد دهان

دارچین یکی از خوش عطرترین ادویه های موجود است. از دارچین برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. در واقع دارچین با عسل و آبلیمو از نظر خواص ضد میکروبی در یک ردیف است.

نصف قاشق غذاخوری پودر دارچین و 1 تا 2 قاشق غذاخوری عسل (ترجیحا عسل مانوکا) و 2 عدد لیمو و یک فنجان آب داغ را با هم ترکیب کند و در ظرفی بریزید که بتوانید درش را محکم ببندید.

بعد از مسواک کردن دندان ها، 1 تا 2 قاشق غذاخوری از این مخلوط را داخل دهانتان بریزید و دهانتان را با آن بشویید و در آخر دهانتان را با آب بشویید. مابقی دهان شویه ی دارچین را می توانید در همان ظرف در بسته نگهداری کنید و روز بعد از آن استفاده نمایید. این کار را به مدت چند روز به طور روزانه تکرار کنید.

درمان بوی بد دهان

درمان خانگی برای رفع بوی بد دهان

23. درمان خانگی بوی بد دهان: میخک

اگر به دنبال راه حلی برای درمان قطعی بوی بد دهان هستید، حتما میخک را امتحان کنید. میخک نوعی گیاه است که خاصیت ضدباکتریایی دارد و نفس شما را تازه می کند. از این گیاه جادویی به دو روش می توانید استفاده کنید.

یکی اینکه تعدای میخک را در دهانتان قرار داده و بجوید. اگر جویدن برایتان سخت است، ابتدا آن ها را کمی بکوبید و بعد بجوید. راه دیگر آن است که یک لیوان آب بجوشانید، یک قاشق پر گل میخک به آن اضافه کنید. به مدت 5 تا 10 دقیقه صبر کنید و زیر گاز را خاموش کنید. اجازه دهید کمی سرد شود و سپس آن را بنوشید و شاهد معجزه اش باشید.

درمان گیاهی بوی بد دهان

راه حل رفع بوی بد دهان

24. درمان خانگی بوی بد دهان: خوردن مواد غذایی با فیبر بالا

یکی از عواملی که می تواند دندان ها را تمیز کند، خوردن مواد غذایی با فیبر بالا است. به طور مثال سیب یک میوه با فیبر بالاست که می تواند دندان های شما را تمیز و پاک کند. همچنین لازم است که برای رفع بوی بد دهان، مواد غذایی با قند بالا مصرف نکنید.

الکل، قهوه، سیگار و مواردی از این قبیل را کنار بگذارید تا بوی بد دهان شما برای همیشه از بین برود.

25. رفع بوی بد دهان با خوردن غذاهای با ویتامین D بالا

ویتامین D می تواند باکتری ها را نابود کند. به همین دلیل بهتر است غذاهای دارای ویتامین D را در سبد غذایی خود داشته باشید و یا از مکمل های این ویتامین استفاده کنید. برخی از غذاهای غنی از ویتامین D عبارتند از: ماهی، قارچ، پنیر، تخم مرغ و ماست.

26. نوشیدن آب فراوان باعث از بین رفتن بوی بد دهان می شود

یکی از ساده ترین راه حل ها برای درمان بوی بد دهان، نوشیدن مقدار زیاد آب در طول روز است. هنگامی که دهان خشک می شود، سلول های مرده روی زبان و قسمت های مختلف دهان تجمع می کنند و باعث ایجاد بوی نامطبوع می شوند.

اما نوشیدن آب این خشکی را برطرف کرده و به این صورت با بوی دهان مبارزه می کند.

بوی بد دهان

درمان بوی بد دهان

27. برای درمان بوی بد دهان پروبیوتیک مصرف کنید

پروبیوتیک ها معمولا جایگزین باکتری های مفیدی می شوند که به جلوگیری از بوی بد دهان کمک می کنند. سیگار کشیدن را متوقف کنید. مطالعات نشان داده است که سیگاری ها در معرض بالای خطر ابتلا به بیماری دندان و خشکی دهان هستند که این موجب ایجاد بوی بد دهان می شود.

28. برای رهایی از بوی بد دهان مرتب مسواک بزنید

مسواک زدن دندان ها به درستی یکی از بهترین چیزهایی است که می توانید برای مبارزه با بوی بد دهان انجام دهید. حداقل 2 بار در روز و حداقل 2 دقیقه تمام قسمت های دهانتان را بشویید.

29. برای دوری از بوی بد دهان از غذاهایی که نفس را بد می کند اجتناب کنید

پیاز و سیر جزء اصلی ترین آن ها هستند که حتی با مسواک زدن هم درست نمی شوند پس سعی کنید از خوردن آن ها اجتناب کنید. این مواد غذایی بوی تندی دارند و به مدت طولانی در دهان باقی مانده و نفس را بدبو می کنند.

سعی کنید که این مواد غذایی را خورید یا همانطور که گفته شد پس از خوردن، یک عدد هل بجوید تا بوی آن ها کمتر شود.

30. رفع بوی بد دهان با نمک اپسوم

وقتی صحبت از دفع سموم به میان می آید، نمک اپسوم به عنوان یکی از برجسته ترین و مفیدترین مواد برای این کار تلقی می شود. نمک اپسوم هم چنین دارای خواص ضد میکروبی است که می تواند با باکتری های دهان مبارزه کند و بوی بد آن را از بین ببرد.

1 قاشق چای خوری نمک اپسوم و یک لیوان آب ولرم را باهم ترکیب کنید. نمک اپسوم را در آب حل کنید و این محلول را قرقره نمایید. ابتدا این کار را هر روز انجام دهید. بعد از مدتی، این کار را یک روز در میان تکرار کنید.

گردآوری توسط مجله اینترنتی دلگرم

نیلوفر گلی فروشانی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.9 از 5 (8 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits