دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
عوارض انواع عمل زیبایی چشم + ویدیو جراحی
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
امروزه روش های زیبایی سازی خیلی شایع شده است ولی این روش های زیباسازی در چشم دارای عوارضی است.

با مجله دلگرم همراه باشید تا با عوارض عمل زیبایی چشم بیشتر آشنا شوید



هرچند که امروزه عمل زیبایی چشم متنوع و متعددی وجود دارد و افراد به فراخور نیازشان به سراغ این جراحی های زیبایی می روند. این جراحی های زیبایی از قبیل جراحی های لوکس و غیر ضروری محسوب می شود اما در کنار آن این را فراموش نکنید که همین جراحی های زیبایی برای خیلی از افراد در زندگیشان نقش مهمی را ایفا می کند.

خالکوبی چشم


امروزه روش های زیبایی سازی خیلی شایع شده است ولی این روش های زیباسازی در چشم دارای عوارضی است. یکی از این روش ها ترتیب خالکوبی است، خالکوبی می تواند سبب ایجاد التهاب درون چشمی شود. سلول هایی باعث ترشح موادی به اسم آنتی باکتری در سلول های چشمی خواهد شد، این سلول ها به بافت چشم حمله می کنند و باعث تخریب و التهاب چشم می شوند و می توانند چشم را از بین ببرند و منجر به نابینایی شوند.

لنز های رنگی


یکی از روش های زیباسازی چشم که بسیار شایع شده لنز های رنگی است. لنز های رنگی امروزه در داروخانه ها و آرایشگاه ها فروخته می شود و چون ارزان است افراد تمایل به استفاده از آن دارند. این لنزها غالبا از کیفیت پایینی برخوردار است و طی تحیقیقاتی که در ژاپن انجام شده مشخص شده است که این لنز ها حاوی مواد شیمیایی از جمله آهن و کلراین است که می تواند به چشم آسیب برساند.


همچنین این لنز ها اگر درست صیقل داده نشده باشند می توانند منجر به سوراخ شدن چشم شوند و این سوراخ شدن از نوعی که به وسیله میکروب سودوموناس ایجاد می شود است و می تواند فرد را نابینا کند.

ایمپلنت های تغییر رنگ چشم


یکی دیگر از روش های عمل زیبایی چشم ایمپلنت های تغییر رنگ چشم است که اکثرا به وسیله سیلیکون انجام می شود و عوارض زیادی دارد. نسل قدیمی ایمپلنت ها که عوارض بسیار زیادی داشت امروزه کنار گذاشته شده و یک سری ایمپلنت های جدید وارد شده که ادعا می شود عوارض کمتری دارد. ولی در همین سال جاری گزارش شده است که 12 بیمار توسط همین ایمپلنت های نسل جدید دچار عارضه شده اند.

جواهر روی چشم


یکی از روش های دیگری که اخیرا معمول شده کاشت جواهر روی چشم است که نگین یا جواهراتی را روی بافت ملتحمه چشم می دوزند. خونریزی، عفونت، جابه جایی و سوراخ شدن چشم از جمله آثار مخرب این عمل جراحی زیبایی است.


نکته مهم در جراحی های زیبایی این است که انجام آن طیف گسترده ای از مشکلات بیماران را برطرف می کند. بیمارانی که دچار سانحه یا سوختگی می شوند، شاید حس خوبی نسبت به زندگی کردن نداشته باشند اما با انجام عمل جراحی زیبایی چشم می توانند حس بهتری پیدا کنند و به زندگی ادامه دهند.

divider

ویدیو جذاب و دیدنی تغییر رنگ چشم


توصیه


اگر دارای یک زیبایی نسبی و طبیعی هستید پیشنهاد ما این است که پیش از انجام هر عمل زیبایی چشم در مورد عوارض احتمالی آن خوب تحقیق کنید. با کسانی که عمل جراحی زیبایی را انجام داده اند خوب مشورت کنید و بعد به سراغ پزشکان متخصص این حوزه بروید.

تهیه شده مجله دلگرم

مرضیه ملایری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits