دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
لباس زیر نامناسب چه عوارضی برای مردها دارد؟
9
زمان مطالعه: 5 دقیقه
لباس زیر مردانه شاید به ظاهر اهمیت خاصی نداشته باشد ولی یک شورت نامناسب عوارضی برای مرد برجای میگذارد از بیماری قارچی تا تخریک جنسی و ناباروری مردان

چگونه میتوان لباس زیر مردانه مناسب انتخاب کرد؟

۱- معمولا در لباس‌های زیر علاوه بر الیاف طبیعی از برخی الیاف بازیافتی همچون ویسکوز که از نظر بسیاری خواص فیزیکی و شیمیایی شبیه الیاف طبیعی همچون پنبه است.

الیاف الاستان که در حقیقت الیاف کشی بوده و به منظور استرج کردن لباس زیر استفاده می‌شود که هیچ گونه عارضه‌ای به همراه ندارد و نیز الیاف پلی استر که میزان آن در ساختار لباس زیر ایراد ندارد ولی داشتن درصد بالایی پلی استر به بدن شما آسیب می‌رساند.

۲- لباس های زیر رنگی می‌بایست ثبات رنگی بالایی داشته باشند، اگر لباس زیر به اصطلاح رنگ پس دهد با توجه به حساسیت بدن در این قسمت می‌تواند مشکلات پوستی و بیماری‌های دیگری را برای شما به وجود آورد.

۳- انتخاب سایز مناسب در لباس زیر (شورت مردانه) مانند سایر پوشاک حائز اهمیت است. باید لباس زیری انتخاب کنید که دقیقا سایز شما باشد. رعایت این موضوع به راحتی بدن در طول فعالیت‌های روزانه کمک می‌کند.

۴- برای شستشوی لباس‌های زیر حاوی الیاف کشی از آب داغ استفاده نکنید زیرا باعث آسیب دیدن لباس می‌شود و در نهایت شکل آن خیلی زود تغییر می‌کند و از بین می‌رود.

۵- در اثر مسدود شدن کانال غدد ترشح عرق اکرین بدن دچار عارضه عق سوز می‌شود. لذا؛ لباس‌های زیر که بافت فشرده دارند و مانع از خروج گرما می‌شوند باعث عرق سوز شدن می‌شوند.

عرق سوز شدگی، به سه دسته عرق سوز بلوغین، قرمز و عمیق تقسیم می‌شود. افراد بالغی که در محیط گرم کار می کنند یا لباس‌های زیر نامناسب استفاده می کنند، بیشتر دچار عرق سوزی می‌شوند.

آیا رنگ لباس زیر باعث تحریک جنسی می شود؟

برخی از رنگ های لباس های زیر وقتی پوشیده می شوند با ترکیب رنگ بدن شخص، بسیار محرک و هوس برانگیز می شوند. پوشیدن این گونه لباس زیر توصیه نمی شود

فقط اگر متاهلید و آن هم در زمان کوتاهی که می خواهید با همسر خود عمل جنسی انجام دهید ، مجازید برای تحریک خود یا همسرتان از این لباس های زیر استفاده کنید ؛ و گرنه این گونه لباس های زیر زمینه مساعدی را برای خودارضایی فراهم می آورند.

علاوه بر این معمولا در ساخت اینگونه لباس زیر به جنبه بهداشتی آن توجهی ندارند، لذا موجب حساسیت ، ایجاد عفونت و ... در اندام جنسی می شود.

اهمیت شورت پوشیدن برای مردها

چرا نباید لباس زیر مردانه کثیف یا پاره باشد ؟

لباس زیرتان همیشه خشک و تمیز باشد. پاره نباشد. پارگی لباس زیر ، موجب دسترسی سریع و مستقیم به قسمت حساس اندام جنسی می شود. علاوه بر این بیرون افتادن اندام جنسی از قسمت پارگی لباس ، موجب تحریک آن می شود.

لباس زیر از کالاهای مصرفی است که باید آن را زود به زود نو کرد و زیاد هم باید داشت. اگر لباس زیر به اندازه کافی داشته باشید ، آن را زود به زود عوض می کنید و به راحتی هم آن را دور می اندازید. نترسید . اسراف نمی شود . در این مورد با گشاده دستی هر چه بیشتر عمل کنید .

خیلی ها به دلیل این که لباس زیرشان در معرض دید دیگران نیست ، لباس زیر شان را تا چندین سال به بدترین وضع نگه می دارند . شما خیلی محترمید و لباس زیرتان هم باید در شانتان باشد . لباس زیر آبکش شده و از جنگ جهانی برگشته ، چرک مد شده ... در شان شما نیست.

لباس زیر خود را تعمیر کنید و همچنین می توانید برای خود لباس زیر بدوزید. به جنس لباس زیرتان هم توجه کنید . برای لباس زیر بهتر است ازجنس نخی معمولی استفاده کنید.

آیا پوشیدن شورت تنگ برای مردان مضر است؟

پزشکان بسیاری معتقدند پوشیدن شورت های تنگ باعث بروز ناراحتی های بسیاری برای شما خواهد شد پس بهتر است از پوشیدن این قبیل شورت ها امتناع کرده و به سراغ مدل های مناسب تری که اندازه شما است بروید.

عوارض نپوشیدن لباس زیر مردانه :

در واقع نپوشیدن لباس زیر فقط آسیب رساندن به خود است و باید به منظور حفظ بهداشت به طور مرتب استفاده شود. با توضیح مختصری از کیسه بیضه می‌توان گفت که وظیفه اصلی آن ثابت نگه داشتن دمای مورد نیاز اسپرم‌های تولید شده است.

به علاوه این قسمت باید دو درجه دمای آن کمتر از درجه حرارت بدن باشد. از اینرو پوشیدن لباس زیر مناسب جهت حفظ دمای این ناحیه بسیار ضروری است.

همچنین لباس زیر مردانه نباید تنگ باشند تا فرد در آن احساس راحتی داشته باشد. زیرا اگر بیضه‌ها مدام در حالت چسبیده به بدن باشند، احتمال اینکه لباس تنگ کیفیت اسپرم‌ها را کاهش دهد بسیار می‌شود.

به همین دلیل نپوشیدن لباس زیر مخصوصا در زیر شلوارهای تنگ باعث تعریق، بالا رفتن دمای دستگاه تناسلی و فراهم شدن شرایط برای رشد قارچ‌ها خواهد شد.

بنابراین سعی کنید از لباس زیری استفاده نمایید که به دستگاه تناسلی فشار وارد نکند. همچنین با تنظیم دمای بدن، منجر به خوب عمل کردن ناحیه تناسلی شود. به علاوه پوشیدن لباس زیر مناسب روند طبیعی بدن مردان را حفظ می‌نماید.

divider

بیشتر بخوانید :

آیا لباس زیر و شلوار تنگ باعث ناباروری زنان می شود؟

ناباروری مردان با پوشیدن شلوار و لباس زیر تنگ

کاربر گرامی چنانچه در مورد " لباس زیر مردانه" سوالی داشتید. در پائین همین صفحه در قسمت نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

جهان باورصاد




این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (9 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

امیر | ۳ سال پیش
من دچار مشکلی در بیضه هام شدم بعد از چند بار مراجعه به پزک و دادن سونو گرافی .
پزشک مربوطه پیشنهاد پوشیدن شرت تنگ رو دادن بااینکه شنیده بودم پوشیدن لباس تنگ مضر هست برام عجیب بود .
میشه توضیح بدید چرا این تشخیص و دادن و این ویزیت عجیب .
ممنون
3
3
ا | ۵ سال پیش
نپوشیدن لباس زیر باعث ساییده شدن قسمت فاق شلوار میشه
0
3

hits