دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آدامس خوردن و عوارض بعدی
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
آدامس خوردن و عوارض بعدی-عوارض آدامس خوردن

آدامس خوردن و عوارض بعدی، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

آدامس خوردن و عوارض بعدی

آدامس خوردن و عوارض بعدی

آدامس جویدن چه فوایدی برای بدن ما دارد و مهمترین آسیب های آن بر بدن کدامند چه اندامی از بدن را درگیر می کند و تا چه حد می تواند بر آن ها تاثیرگذار باشد نظر متخصصین در این زمینه چیست در کل آدامس بجویم یا خیر؟
در خصوص انواع آدامس و خواص آن گفت: آدامس‌ها دو نوع هستند، یکی قند معمولی یا ساکارز که مصرف آن موجب پوسیدگی دندان می‌شود و دیگری آدامس‌‌هایی که از قندهای مصنوعی ساخته شده است و فاقد قند و شکر طبیعی هستند که قابل هضم در بدن می‌باشند.
وی افزود: در بدن ما آنزیمی به نام پتاآلین وجود دارد که موجب هضم کربوهیدرات‌های اولیه می‌گردد. بنابراین آدامس‌های بدون قند موجب آسیب به دهان و دندان نمی‌شوند.
فرح‌بخش در مورد تاثیر جویدن آدامس بر چاقی عنوان کرد: برخلاف تصور عامه مردم جویدن آدامس موجب چاقی نمی‌گردد و فرقی نمی‌کند آدامس معمولی یا آدامس بدون قند باشد. جویدن آدامس موجب تحریک شیره‌های گوارش و بهبود کارکرد دستگاه گوارشی می‌شود، بنابراین جویدن آدامس موجب لاغری افراد می‌گردد. اما این لاغری محسوس نیست.
وی در خصوص افرادی که باید از مصرف آدامس پرهیز کنند، تاکید کرد: افراد دیابتی هرگز نباید آدامس‌های قنددار یا معمولی را استفاده کنند، اما مصرف بدون قند آن تاثیری بر میزان قند بدن این افراد ندارد، چرا که این آدامس‌ها دارای قندهای سوبیتول یا زایبیتول از دسته قندهای الکلی هستند که میزان انرژی بخشی و قند آن بسیار ناچیز است.
آدامس خوردن و عوارض بعدی
این متخصص تغذیه در پایان گفت: جویدن آدامس موجب تقویت عضلات جونده می‌گردد، اما مصرف آن به صورت ناشتا توصیه نمی‌شود. بهترین زمان برای جویدن آدامس بعد از مصرف غذا است، چرا که بدن را فریب می‌دهد که گویا غذایی وارد دستگاه گوارش شده است و در نتیجه دستگاه گوارش تولید شیره بیشتری می‌کند و این موضوع به هضم غذا کمک می‌کند.

می تواند باعث بروز مشکلات گوارشی شود
سندروم روده تحریک پذیر یک بیماری گوارشی است که توسط درد شکمی، گرفتگی و تغییر درعادات اجابت مزاج مشخص می شود. جویدن آدامس ممکن است در این اختلال نقش داشته باشد. بدین صورت که هوای اضافی که بلعیده می شود باعث درد شکمی و نفخ می شود. علاوه بر بلعیدن هوای اضافه، شیرین کننده های مصنوعی موجود در آدامس مانند سوربیتول و مانتیول نیزمی توانند باعث بروز اسهال درافراد سالم شود.

دندان های شما را فاسد می کند
برای اجتناب از اثر ملینی آدامس هایی که به صورت مصنوعی شیرین شده اند، استفاده از شیرین کننده های قندی یک انتخاب عاقلانه به نظر می رسد اما مشکلات خود را نیز به همراه دارد. آدامس هایی که با قند شیرین می شوند دندان ها را در معرض قند قرار داده و باعث پوسیدگی آن ها می شوند.

آدامس خوردن و عوارض بعدی

شما در حال جویدن یکی از محصولات جانبی گوسفند هستید
لانولین که یکی از ترکیبات موجود در محصولات مراقبت ازپوست است باعث نرمی آدامس می شود. تا اینجا که بد به نظر نمی رسد! تا وقتی که بفهمید که این ماده، یک ترکیب زرد رنگ موم مانند است که توسط غدد چربی گوسفند ترشح می شود. لانولین که با نام چربی پشم شناخته می شود با فشردن پشم گوسفندها بین غلتک تولید می شود. در مقادیر مورد استفاده در آدامس، برای سلامت انسان مشکلی ایجاد نمی کند، اگرچه هضم آن کمی ناخوشایند به نظر می رسد.

باعث آزاد شدن جیوه در بدن شما می شود
پرکردگی نقره ای رنگ دندان ها که با نام آمالگان شناخته می شود حاوی جیوه، نقره و قلع است. مطالعات نشان داده است که جویدن آدامس باعث آزاد شدن جیوه از داخل پرکردگی داندان ها به داخل بدن می شود. مشکل کجا است؟ مقادیر بالای جیوه باعث مشکلات عصبی و همچنین بیماری های مزمن و مشکلات روانی می شود. خوشبختانه از آن جایی که مقادیر کمی که از پرکردگی دندان ها آزاد می شود به طور معمول از دستگاه گوارش عبور می کند غیر محتمل است که بتواند به سلامت شما آسیب وارد کند.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (4 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits