دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
توصیه های ما را پیش از سوراخ کردن گوش بخوانید.
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
توصیه های ما را پیش از سوراخ کردن گوش بخوانید.-توصیه-سوراخ کردن گوش-گوش-سوراخ گوش-لاله گوش- نرمه گوش-گوشواره- گوشواره مناسب

متخصصان پوست ومو هشدار می دهند که سوراخ کردن لاله گوش خطرناک است و بهترین مکان برای سوراخ کردن گوش همان نرمه گوش است. اگر شما دوست دارید گوش خودتان یا دختر کوچولویتان را سوراخ کنید تا بتوانید چند تا گوشواره زیبا به گوشتان بیاویزید، توصیه های ما را پیش از سوراخ کردن گوش بخوانید.

سوراخ کردن گوش

فقط نرمه گوش را سوراخ کنید
نرمه گوش که همان قسمت پایینی گوش است، جایی است که برای سوراخ کردن نشانه می رود تا لحظاتی بعد یک جفت گوشواره طلا در آن برق بزند.

این ناحیه یکی از بهترین نواحی بدن برای آویزان کردن آویز و گوشواره است. در این میان بسیاری از مادران که صاحب یک دختر کوچولو میشوند وقتی کودک کمی بزرگتر میشود به فکر می افتند که گوش کودک را سوراخ کنند.

در کشور ما مرسوم است که این کار در سنین کودکی انجام شود. پیش از این وسایل مدرن امروزی وجود نداشت و با استفاده از نخ و سوزن، گوش دختر بچه خانواده را سوراخ می کردند.

پیش از سوراخ کردن گوش بخوانید

این روزها مادران کمتر گوش دختربچه شان را در خانه سوراخ میکنند. ولی به هرحال برای سوراخ کردن گوش کودکان بهتر است مراکز درمانی مجاز را که از استریل بودن وسایل و تجهیزات آن مطمئن هستید، انتخاب کنید زیرا امکان انتقال هپاتیت، ایدز و کزاز با وسایل آلوده وجود دارد.

نکته دیگری که نباید فراموش کنید این است که پیش از سوراخ کردن گوش کودکتان او را حتماً نزد پزشک ببرید و از او راهنمایی های لازم را بگیرید.

سوراخ کردن گوش در شرایط استریل در مجموع عملی کم خطر است اما در مورد بعضی از افراد که مستعد عفونت هستند مانند بیماران دیابتی یا افرادی که کورتون مصرف میکنند یا افرادی که بیماریهایی دارند که خونشان به راحتی منعقد نمی شود و احتمال خونریزی در آنها بالا است یا افرادی که داروهای ضدانعقاد خون مصرف میکنند، ممکن است این مسئله دردسرساز شود و بهتر است پزشک در این موارد نظارت دقیق داشته باشد.

سوراخ کردن گوش

راهنمای انتخاب گوشواره مناسب
ما اکثراً فکر میکنیم در انتخاب جواهر فقط مدل آن مهم است و چیزی را که در نگاه اول خوشمان بیاید می خریم و می پوشیم. غافل از اینکه یک انتخاب غلط می تواند چهره و ظاهر ما را نامتناسب نشان دهد.

در مورد گوشواره هم شکل و ترکیب صورت، اندازه گردن و وجود چینهای روی گردن که بر اثر سن یا افزایش وزن وجود دارد بسیار مهم است.

برخی نکات مهم برای انتخاب گوشواره مناسب از این قرار است:

1- اگر صورتی کشیده دارید، میتوانید از گوشواره های چلچراغی و حلقه های بزرگی که آویز دارند استفاده کنید همچنین گوشواره های دکمه ای یا میخی را نیز می توانید بپوشید.

2- گوشواره های گرد و آویز صورت را چاق تر و چینهای روی گردن را بیشتر نشان میدهند؛ پس اگر صورتی گرد و چاق دارید، از مدلهای بزرگ و گرد بپرهیزید.

3- اگر صورتی گرد با چینها و غبغب آویزان دارید، از مدلهای گوشواره دکمه ای یا حلقه ای کوچک دوری کنید.

4- اگر گردن کوتاهی دارید از مدل گوشواره های آویز بلند هرگز انتخاب نکنید چون گردن شما را کوتاه تر نشان میدهد.

5- گوشواره های حلقه ای ساده به اندازه متوسط برای هر شخص مناسب است.

6- اگر میخواهید در موقعیتی جدی و تخصصی باشید، هرگز گوشواره های بزرگ و شلوغ را به گوشتان آویزان نکنید. بهتر است به جای گوشواره از گردنبند، دستبند یا سنجاق سینه استفاده کنید.

سوراخ کردن گوش

توصیه های ما را پیش از سوراخ کردن گوش بخوانید.

توصیه های ایمنی برای سوراخ کردن گوش
سوراخ کردن گوش یکی از کارهای بسیار رایج و معمول بین خانمها است. البته این کار از زمانهای قدیم رایج بوده است، منتها با روشهای سنتی.

این روزها وسایل انجام دادن این کار پیشرفته تر شده است و چند دقیقه هم بیشتر طول نمیکشد. برخی افراد هم از این امکان استفاده و چند سوراخ در گوش خود ایجاد میکنند تا تمام گوشواره های مورد علاقه خود را همزمان در گوش داشته باشند.

البته اگر مراقبتهای لازم بعد از این عمل ساده را درست انجام ندهید چند گوشواره که هیچ حتی یک گوشواره را هم نمیتوانید در گوش خود نگه دارید.

پس تا وقتیکه زخم گوشهایتان کاملاً خوب نشده است، به این موارد توجه کافی داشته باشید:

1. اگر قصد دارید گوشواره ای غیر از جنس طلا به گوشتان بیندازید، حتماً با فردی که گوشتان را سوراخ میکند مشورت کنید و از درستی انتخاب گوشواره خود مطمئن شوید.

2. اگر پوست حساسی دارید، احتمالاً تنها گزینه مناسب برای شما گوشواره ای از جنس طلا یا نقره مرغوب است. یادتان باشد که قبل از لمس کردن گوشهایتان دست خود را بشویید. این کار احتمال عفونت و گسترش آلودگی را کاهش میدهد.

3. گوشواره هایتان را باید روزی دوبار (یک بار صبح و یک بار شب) تمیز کنید.

4. برای تمیز کردن اطراف سوراخ گوش نیز از محلول ضد عفونی کننده ویژه گوش استفاده کنید. محلول را روی تکه پنبه ای بمالید و ناحیه بین گوش و گوشواره را تمیز کنید.

5. چند بار در روز گوشواره را در گوشتان بچرخانید. این کار مانع از چسبیدن گوشواره به زخم سوراخ گوش میشود.

6. گوشواره را تا زمان مشخصی در گوش نگه دارید. شما باید حداقل بین 4 تا 6 هفته بعد از عمل سوراخ کردن گوش از گوشواره استفاده کنید وگرنه زخم تازه جوش می خورد و سوراخ ناپدید میشود.

7. اگر بعد از گذشت یک روز از سوراخ کردن گوشتان قرمزی و تورم یا درد مشاهده کردید با احتمال اینکه علایم عفونت است به پزشک عمومی مراجعه کنید.

8. یادتان باشد که در مدت ترمیم گوش از هیچ نوع افشانه وِیژه مو یا خوشبوکننده و ادکلن استفاده نکنید. درضمن تا قبل از درمان محل با گوشواره هایتان بازی نکنید و آن را نکشید تا باعث پشیمانی نشود!

منبع:شهرزاد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits