دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه گی درآوردن لخته های خون از مغز
5
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ابداع روش جدیدی برای درآوردن لخته خون از مغز - سلامت نیوز:محققان انگلیسی روش جدیدی برای درآوردن -ابداع - جدیدی - درآوردن - لخته -سردرد - تحرک - بیمار - روش درمانی - کاهش یافته - تحرک کامل - مطالعه - سکته مغزی

ابداع-جدیدی-درآوردن-لخته-مغز-خون

روشی جدید برای درآوردن لخته های خون از مغز قربانیان سکته مغزی توسط محققان انگلیسی ابداع شده ، که شمار بهبودی کامل افراد را دو برابر می کند. ابداع روش جدیدی برای درآوردن لخته خون از مغزبه گزارش ایرنا از هلث، لخته های خونی که موجب مسدود کردن جریان خون به مغز می شوند شایع ترین علت سکته های مغزی هستند؛ و هر چه این لخته مدت زمان طولانی تر در مغز باشد خطر ابتلای مغز به آسیب غیر قابل بازگشت بیشتر می شود.


این روش درمانی جدید که توسط محققان «بیمارستان های دانشگاهی نورت میدلند» در انگلیس ابداع شده است، شامل وارد کردن یک «استنت» کوچک در رگ برای بازیابی لخته خون می شود.
در این رویه جدید یک استنت از طریق شکافی که در ناحیه کشاله ران ایجاد می شود توسط یک لوله ظریف یا کاتر وارد رگ می شود.


سپس پزشک با استفاده از فناوری تصویربرداری اشعه ایکس این استنت را به سمت لخته خونی در مغز هدایت می کند و استنت لخته خونی را گیر انداخته و از مغز خارج می کند.


اگر این رویه در عرض شش ساعت پس از سکته مغزی انجام شود جریان کامل خون از سر گرفته می شود و خطر بروز آسیب کاهش می یابد.


مطالعه بر روی 500 بیمار که این روش درمانی را دریافت کرده بودند نشان داد که ناتوانی در افراد به اندازه زیادی کاهش یافته و از هر سه نفری که این درمان را دریافت کرده بودند یک نفر به حالت تحرک کامل بازگشت این در حالی است که معمولا از هر پنج نفری که پس از سکته مغزی درمان های موجود را دریافت می کند، یک نفر به حالت تحرک کامل باز می گردد.


ابداع روش جدیدی برای درآوردن لخته خون از مغز - سلامت نیوز:محققان انگلیسی روش جدیدی برای درآوردن -ابداع - جدیدی - درآوردن - لخته -سردرد - تحرک - بیمار - روش درمانی - کاهش یافته - تحرک کامل - مطالعه - سکته مغزی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (5 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits