دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بینی خود را با فشار تمیز نکنید تا به تَرَک جمجمه دچار نشوید!
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بینی خود را با فشار تمیز نکنید تا به تَرَک جمجمه دچار نشوید!-بینی - فشار- تمیزکردن بینی-تَرَک جمجمه -لکنت زبان-عضلات قلب

زمستان فصل سرماخوردگی های طولانی و آبریزش های تمام ناشدنی چشم و بینی است. آبریزش هایی که ما را وادار می کند در همه حال دستمال کاغذی بر دست داشته باشیم و گاه و بی گاه بینی خود را محکم فشار دهیم. اما همین حرکت ساده که ممکن است اغلب ما در فصل زمستان روزانه ده ­ها بار تکرار کنیم می تواند آسیب زا باشد؟

بینی خود را با فشار تمیز نکنید تا به تَرَک جمجمه دچار نشوید!

انسان ها گاهی با روش هایی بسیار ساده و کوچک آسیب های بزرگ و غیر قابل جبرانی به خود می زنند، روش هایی که گاهی به عادتی ترک نشدنی تبدیل می شوند. یکی از این عادت های به شدت آسیب زا محکم گرفتن بینی در هنگام سرماخوردگی یا بروز آبریزش است، حرکتی به ظاهر ساده و معمول که می تواند موجب ترک برداشتن جمجمه یا حتی گرفتگی عضلات قلب بشود.

در واقع زمانی که شما بینی خود را محکم می گیرید فشار غیر قابل پیش بینی به مغزتان وارد می کنید، فشاری که منجر به ترک خوردگی جمجمه می شود. در اغلب موارد این ترک خوردگی خود را از طریق دردی طاقت فرسا در ناحیه قفسه سینه نشان می دهد.

علاوه بر این گاهی شدن فشار وارد شده به بدن تا حدی است که پلک های بالا و پایین بیش از آنچه معمول و مرسوم باز می شوند، مشکلی که احتمال دارد هیچ گاه حل نشود و فرد مجبور به ادامه زندگی با چشمانی بسیار باز بشود.

بینی خود را با فشار تمیز نکنید تا به تَرَک جمجمه دچار نشوید!

از طرف دیگر از آنجایی که محکم گرفتن بینی هنگام آبریزش باعث افزایش ناگهانی فشار خون می شود، می تواند عارضه ای ناگهانی مانند: لکنت زبان یا گرفتگی عضلات دست را به همراه داشته باشد. مشکلاتی که بی شباهت به عوارض سکته های مغزی نیستند.

بنابراین حالا که در فصل زمستان هستیم و این آبریزش ها گریبان گیر بسیاری از ما می شود بهتر است مواظب خود باشیم و برای در امان ماندن از عوارض گاه جبران ناپذیر این پدیده ساده کمی با بینی خود مهربان تر باشیم.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits