دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مراقب باکتریهای داخل هواپیما باشید
5
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مراقب باکتریهای داخل هواپیما باشید,باکتریها ,داخل هواپیما, میکروب ,ظرفیت انتقال باکتری

به گفته محققان، میکروب می‌تواند برای مدت زمان طولانی در داخل هواپیما زندگی کند و ظرفیت انتقال آن بالاست.

دلیلی برای نگرانی بیش از اندازه نیست؛ در واقع باکتری‌های داخل هواپیما با دیگر باکتری‌ها هیچ تفاوتی ندارند؛ این باکتری‌ها در داخل هواپیما یا هر مکان و فضای عمومی هم می‌تواند باشد.

مراقب باکتریهای داخل هواپیما باشید

یک تیم آمریکایی از دانشگاه Auburn در نتیجه یک مطالعه به دو نوع باکتری (استافیلوکوک اورئوس یا طلایی) و (ای.کولی) بر روی سطوحی که در هواپیما مدام در تماس هستند، اشاره کردند؛ از این دست سطوح می‌توان به دسته‌های صندلی مسافر، سینی غذا، جیب صندلی که دستورالعمل‌های ایمنی در آن قرار دارد، پنجره‌ها یا دستگیره در سرویس‌های بهداشتی که هر روز در تماس با دست مسافران است، اشاره کرد.

مراقب باکتریهای داخل هواپیما باشید

برای اولین بار این تجزیه و تحلیل نشان داد که میکروارگانیسم‌ها می‌توانند به مدت طولانی در این محیط زنده بمانند و این مطالعه ادعا می‌کند ظرفیت انتقال آن بالاست اما خطر عفونی برای مسافران ندارد.

محققان به این مطالعات ادامه می‌دهند تا مواد ضد میکروب برای از بین بردن این باکتری‌ها را پیدا کنند؛ محققان گفتند در هر حال در هواپیما یا هر مکان عمومی و غیر عمومی باید نظافت و بهداشت را رعایت کرد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (5 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits