دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سرب باعث افزایش خطر چاقی میشود!
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سرب باعث افزایش خطر چاقی میشود,سرب, خطر چاقی, آلودگی فلزی ,فلز سرب, آلودگی سربی ,چاقی, افزایش وزن

متخصصان دانشگاه میشیگان در بررسی‌های آزمایشگاهی دریافتند قرار گرفتن در معرض آلودگی سربی، خطر چاقی را افزایش می‌دهد.

سرب باعث افزایش خطر چاقی میشود!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان آمریکایی با بررسی روی موش‌ها مشاهده کردند حتی دوز پایینی از این نوع آلودگی فلزی نیز می‌تواند موجب افزایش خطر چاقی در موش‌ها شود.

فلز سرب مشکلاتی را در سیستم عصبی انسان بوجود می‌آورد و همچنین می‌تواند خطر ابتلا به چندین بیماری مزمن را افزایش دهد. علاوه بر این، تاثیر سوء تماس با سرب می‌تواند از مادر به جنین هم منتقل شود.

سرب باعث افزایش خطر چاقی میشود!

«دانا دولینوی»، متخصص ارشد این مطالعه گفت: اطلاعات به دست آمده فرضیات پیشین را مبنی بر آنکه قرار گرفتن در معرض مواد سمی در رحم به افزایش نرخ چاقی در کودک پس از تولد کمک می‌کند، مورد تایید قرار می‌دهد.

در این بررسی، موش‌های ماده دو هفته پیش از جفت‌گیری و در طول بارداری در معرض فلز سرب قرار گرفتند. سپس موش‌های متولدشده در سنین سه، شش و 9 ماهگی به لحاظ سطح فعالیت بدنی و دریافت مواد خوراکی بررسی شدند.

سرب باعث افزایش خطر چاقی میشود!

به گزارش ساینس‌ورلدریپورت، این متخصصان دریافتند: موش‌های متولدشده از موش‌های ماده‌ای که در معرض سطح بالایی از فلز سرب بودند بیشتر متمایل به خوردن مواد غذایی بودند و خطر چاقی در آنها بیشتر بود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits