دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اكسپكتورانت طبيعي را بشناسيد - خواص درماني باقلا - چيني‌ها 2800 سال پيش از ميلاد مسيح از باقلا به‌عن-اکسپکتورانت-طبیعی-بشناسید-خواص-درمانی-باقلا
چيني‌ها 2800 سال پيش از ميلاد مسيح از باقلا به‌عنوان يك محصول گياهي در غذاها و نسخه‌هاي گياهي خود استفاده مي‌كردند. آن‌ها معتقد بودند، فيبر موجود در اين گياه در كنار پروتئين آن مي‌تواند يك منبع غذايي خوب و كامل براي وعده‌هاي غذايي انسان در طول هفته باشد كه علاوه‌بر پيشگيري از ابتلا به پوكي استخوان در سالمندان به كنترل ميزان فشار خون به‌ويژه در افراد مبتلا به فشار خون بالا، كمك مي‌كند. دكتر رضا حشمت، درمانگر طب سنتي چين از خواص درماني باقلا در درمان اختلال‌هاي كليه، درمان سنگ كليه، اختلال‌هاي دستگاه گوارش و بهبود بيماري نقرس نكاتي را با مخاطبان خود در ميان مي‌گذارد.

پيشگيري از سرطان معده


درمانگران طب چيني مصرف باقلا را در وعده‌هاي غذايي يا ميان‌وعده‌ها در طول هفته بهترين روش براي پيشگيري از ابتلا به برخي از سرطان‌ها از جمله سرطان مري، معده و دهانه رحم مي‌دانند. آن‌ها معتقدند، بهترين روش براي طبخ اين گياه دارويي بخارپز كردن باقلا و مصرف آن به‌صورت تازه است، اما در موقعيتي كه اين گياه را در زمان و شرايط مناسب فريز كنيد مي‌توانيد در ديگر فصل‌هاي سال نيز از برخي از خواص آن در اين زمينه بهره ببريد.

درمان لرزش دست در پاركينسون


افرادي كه به لرزش دست و پا مبتلا هستند يا به‌دليل ابتلا به بيماري پاركينسون از اين عارضه رنج مي‌برند و لرزش مانع از انجام فعاليت‌هاي روزانه‌شان مي‌شود، مي‌توانند با مصرف باقلا در رژيم غذايي خود و ميان‌وعده‌ها به‌طور طبيعي از ميزان لرزش دست و ديگر اندام‌هاي خود پيشگيري كنند. كافي است باقلا را با كمك بخار آب بپزند و آن را در كنار وعده‌هاي غذايي خود همراه برنج يا به تنهايي ميل كنند.

هرگز باقلا مصرف نكنيد اگر...


درصورتي كه در گروه افراد مبتلا به فاويسم قرار مي‌گيريد، مصرف باقلا براي شما به هر شكل و به هر اندازه خطرناك است. بنابراين توجه داشته باشيد كه مصرف ميزان اندكي از اين گياه سبز مي‌تواند شما را با خطر مرگ همراه كند. بنابراين درصورتي كه فاويسم داريد و به‌طور ناآگاهانه باقلا مصرف كرديد، فورا به پزشك و متخصص خود مراجعه كنيد. علائمي مانند رنگ پريدگي، استفراغ، تهوع و تغيير رنگ ادرار و شوك از جمله علائمي است كه با مصرف باقلا در افراد مبتلا به فاويسم مشاهده مي‌شود.

آب پز نكنيد


بسياري از مردم عادت دارند، باقلا را به‌صورت آب پز و پخته ميل كنند، اما درمانگران طب چيني بر اين باورند كه آب پز كردن باقلا و قرار دادن آن براي مدتي در آب جوش موجب كاهش خواص درماني آن و از بين رفتن ويتامين c موجود در باقلا مي‌شود. بنابراين اين درمانگران به بيماران خود توصيه مي‌كنند تا باقلا را به‌صورت بخار پز تهيه كنند و علاوه بر تركيب آن با برنج آن را به‌صورت پوره تهيه كرده و به تنهايي يا مخلوط با سوپ ميل كنند. در برخي از منابع چيني درمانگران به تفت دادن باقلا با مقدار بسيار اندكي روغن نيز اشاره كرده‌اند.

نكات طلايي درباره باقلا


باقلا از جمله گياهان اشتهاآوري است كه در سراسر اروپا و آسيا به‌عنوان يكي از بهترين خوراكي‌هاي طبيعي با خواص درماني مفيد براي دستگاه گوارش و كليه‌ها شناخته مي‌شود.
  • درمانگران طب چيني مصرف باقالاي پخته شده را براي درمان اختلال افرادي كه دچار مدفوع نرم هستند بسيار موثر مي‌داند و معتقدند استفاده از آن‌ها در 4-3 وعده غذايي در هفته به‌مدت 2 هفته به بهبود اين افراد كمك مي‌كند.
  • بيماران مبتلا به هپاتيت بهتر است مصرف باقلاي تازه و بخارپز را در رژيم غذايي خود بگنجانند.
  • مصرف پوره باقلا به‌عنوان يك «اكسپكتورانت» طبيعي در بدن عمل مي‌كند و به از بين بردن اخلاط و دفع آن‌ها از بدن و درمان برخي از بيماري‌هاي ريوي كمك مي‌كند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits