دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ماسک خانگی برای از بین بردن کک و مک
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
ماسک خانگی برای از بین بردن کک و مک-کک و مک درمان دارد -کک ومک را در خانه درمان کنیم -کک و مک و ماسک عسل -تهیه ماسک گل سرخ -تهیه ماسک خشک -ماسک خشک سوخته نارگیل -درمان خارش بدن با پوست نارگیل

کک‌ومک نتیجه طبیعی عملکرد سلول‌های رنگدانه‌ساز (ملانوسیت) است.

نقاطی از بدن که در معرض تشعشع آفتاب قرار می‌گیرند، بیشتر دچار کک‌ومک می‌شود و این بدان علت است که در اثر تابش نور آفتاب و اشعه ماورای بنفش، ملانین (ماده رنگی پوست) که از سلول‌های رنگدانه‌ساز پوست ترشح می‌شود، به طور ناهماهنگ در سطح پوست جمع و باعث به وجود آمدن کک‌ومک می‌شود.

ماسک خانگی برای از بین بردن کک و مک

کک و مک


یادتان باشد که کک‌ومک برگشت پذیر است، بنابراین پس از مداوا نیز باید از پوست صورتتان مراقبت نمایید.

ابتدا پوست صورت را تمیز می‌کنیم و بعد از ماسک‌های زیر استفاده می‌نماییم.

1- صورت خود را با ورقه‌های نازک پوست گوجه‌فرنگی کاملا بپوشانید و بگذارید یک ساعت روی صورتتان بماند و بعد صورت را با آب گرم بشویید. این عمل را روزی دو بار تکرار کنید.

2- آب تمشک یا آلبالو را بگیرید و آن را روی پوست صورت خود بمالید و بگذارید یک ساعت روی صورتتان بماند و بعد صورت را با آب گرم بشویید. این عمل را روزی دو بار تا زمانی ادامه دهید که کک‌ومک شما از بین برود.

کک و مک


* توجه: در هر یک از دو روش بالا، اگر قبلا به پوست خود لیموترش تازه نیز بمالید، روش‌های درمانی فوق موثرتر خواهند بود.

3- پیاز گل نرگس را کاملا له کرده و با کمی سرکه مخلوط کنید. این مخلوط را مدت 30 دقیقه روی صورتتان بگذارید.

4- مقداری عسل را روی بخار آب قرار دهید تا حالت روان پیدا کند. بعد به آن مقداری دارچین کوبیده شده که در مقدار اندکی آب حل کرده‌اید، اضافه نمایید (به جای آب بهتر است از سرکه استفاده کنید).

5-تا زمانی که عسل گرم است (طوری که صورت را نسوزاند) این ماسک را به صورت خود بمالید و حدود 40 دقیقه روی پوستتان قرار دهید. بعد صورت را با آب ولرم بشویید.


یکی از اثرات مفید عسل این است که باعث از بین رفتن تمامی لکه‌های موجود در روی پوست صورت می‌شود

6- پوست نارگیل را پس از جدا نمودن از میوه اش بسوزانید و خاکستر حاصل را بر روی کک ومک صورتتان بمالید. اجازه دهید این ماسک خشک، حدود یک ساعت روی صورتتان بماند و پس از آن صورت خود را بشویید.


* توجه: قبل از استفاده از این ماسک لازم نیست پوست را تمیز کنید. همچنین این ماسک برای درمان خارش مفید بوده و رنگ رخسار را باز می‌کند.

7- مقداری برگ اسفناج تمیز و شسته شده را با کمک چاقو ساتوری کنید تا کاملا ریز و له شود. سپس به آن مقداری روغن زیتون اضافه کنید و مدت 24 ساعت بگذارید بماند. پس از آن مدت 30 دقیقه روی حرارت قرار دهید. بعد آن را صاف کنید. حالا این مایع را روی کک ومک صورت بمالید. بقیه آن را در جایی نگهداری کرده و به تدریج از آن استفاده کنید.

8-میوه موز را له کنید. سپس آن را با مغز تخم خربزه مخلوط کنید. این ماسک را روی کک ومک صورت بمالید و پس از 20 دقیقه صورت را با آب سرد بشویید.

کک و مک

9-ماسک گل سرخ نیز برای رفع کک و مک مفید است. مواد لازم، طرز تهیه و طرز استفاه از این ماسک در قسمت زیر آمده است.

مواد لازم:

غنچه‌ی گل سرخ (تازه یا خشک) 30 گرم

جو پرک آسیاب شده 30 گرم

آب مقطر 70 سی سd

عسل 20 گرم

طرز تهیه:

آب مقطر در حال جوش را روی غنچه‌های گل سرخ ریخته و بگذارید 10 دقیقه بماند.

این مخلوط را از صافی ریزی عبور دهید. گل‌ها را خارج نموده و با چاقوی تیزی خوب خرد کنید.

سپس دوباره گل‌ها را به آب مقطر برگردانده و پس از آن که آن را کمی گرم کردید، جو پرک آسیاب شده و عسل را اضافه کنید.
حال مخلوط فوق را خوب ورز دهید تا به شکل خمیر درآید.

طرز استفاده:

پوست صورت و گردن و سینه را تمیز نموده و مقداری از این ماسک خمیری شکل را بر روی این نواحی بمالید (از مالیدن آن به دور چشم خودداری کنید).


پس از 30 دقیقه پوست را با آب ولرم بشویید.


مواد موجود در گل سرخ باعث رفع افتادگی پوست شده و به آن طراوت می‌بخشد. به علاوه گل سرخ توانایی برطرف کردن جوش‌ها و سایر اختلالات پوستی را دارد.


در ضمن مواد موجود در عسل باعث ترمیم و تجدید سلول‌های پوستی می‌شود.

منبع : تبیان



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (4 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits