دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص دارویی شبدر قرمز
8
زمان مطالعه: 4 دقیقه
خواص شبدر قرمز | خواص دارویی شبدر قرمز _ استفاده از گیاهان دارویی را می توان به یک مکمل مفید برای حفظ سلامتی تشبیه کرد. گیاهان دارویی انواع مختلفی دارند که هرکدام از خواص متعددی بهره می برند. شبدر قرمز از انواع گیاهان دارویی است که کمتر به فواید و...

خواص گیاه دارویی شبدر قرمز چیست؟

شبدر قرمز یگ گیاه وحشی است که معمولا در چمن زارهای آسیا و اروپا رشد می کنند، البته گیاه شبدر قرمز دارای خواص فوق العاده ای هم می باشد که برای زنان هم بسیار مفید است. با دلگرم همراه شوید .

۱۵ خاصیت دارویی و درمانی شبدر قرمز برای سلامتی و زنان

آشنایی با خواص درمانی و بی نظیر شبدر قرمز

خواص دارویی گیاه شبدر قرمز

  1. شبدر قرمز از نظر طب قدیم ایران سرد و تر است.
  2. مهمترین خاصیت شبدر قرمز ضد سرطان بودن آن است.
  3. تمیز کننده خون و بدن است.
  4. سرفه را برطرف می کند.
  5. دردهای عضلانی را برطرف می کند.
  6. تورم پوستی را از بین می برد.
  7. شبدر تازه بعنوان مسهل بکار می رود.
  8. درمان کننده آسم است.
  9. برای درمان آب آوردگی بدن مفید است.
  10. دل پیچه را برطرف می کند.
  11. برای درمان آرتروز و رماتسیم باید برگ شبدر را در روغن زیتون جوشانیده و روی قسمت های دردناک بمالید.
  12. برای طول عمر و جلوگیری از بیماریهای قلبی شبدر قرمز بخورید.
  13. تشنج را درمان می کند.
  14. برای التیام زخم ها، ضماد شبدر قرمز را روی زخم ها بگذارید.
  15. برای از بین بردن خارش شبدر را له کرده و روی پوست بمالید.

طرز استفاده شبدر قرمز

دم کرده ی شبدر قرمز : مقدار 30 گرم گیاه خشک را در یک لیتر آبجوش ریخته و به مدت 5 دقیقه دم کنید . مقدار مصرف آن یک فنجان سه بار در روز است.

جوشانده شبدر

مقدار 50 گرم سرشاخه های گلدار شبدر قرمز را در مقداری شیر یا آب ریخته و بگذارید مدتی بجوشد و پس از سردشدن بصورت ضماد روی پوست و یا قسمتهای دردناک بدن بگذارید.

خواص درمانی شبدر قرمز

سلامت قلبی عروقی

محققان معتقدند که شبدر قرمز می تواند به حفاظت از بیماری های قلبی کمک کند، اما در مطالعات انسانی شواهد قوی پیدا نکرده اند. ایزوفلاون های شبدر قرمز باعث افزایش hdl (" کلسترول خوب ") در زنان قبل و بعد از یائسگی می شود.

مطالعات حاضر نشان می دهد که زنان یائسه ای که از مکمل های شبدر قرمز استفاده می کنند، دارای عروق قوی تری هستند که می تواند به پیش گیری از بیماری قلبی کمک کند.

شبدر قرمز ممکن است دارای خواصی باشد که از تشکیل لخته های خون جلوگیری می کند و به نظر می رسد که جریان خون را بهبود می بخشد.

کاهش علائم یائسگی

محققان فکر می کنند که ایزوفلاون ها، مانند آن هایی که در شبدر قرمز یافت می شوند، می توانند به کاهش علایم یائسگی، مانند گرگرفتگی و تعریق شبانه، به دلیل اثرات استروژن و مانند آن ها کمک کند.

پوکی استخوان

با کاهش استروژن در دوران یائسگی، خطر ابتلا به پوکی استخوان در زنان افزایش می یابد. مطالعات اخیر نشان می دهد که یک عصاره شبدر قرمز می تواند باعث کند شدن روند پوکی استخوان و حتی افزایش تراکم معدنی استخوان در زنان قبل و بعد از زایمان شود.

سرطان

براساس کاربرد سنتی آن برای سرطان، محققان شروع به مطالعه نقش ایزوفلاون های شبدر قرمز در پیش گیری و درمان سرطان نموده اند.

شواهد اولیه حاکی از آن است که این ایزوفلاون ها ممکن است رشد سلول های سرطانی را متوقف کند. محققان معتقدند که شبدر قرمز ممکن است به جلوگیری از برخی اشکال سرطان کمک کند، مانند سرطان پروستات و آندومتر.

با این حال، به دلیل اثرات استروژنی اش، ممکن است به رشد برخی سرطان ها نیز کمک کند. تا زمانی که تحقیقات بیشتری صورت نگیرد، پزشکان نمی توانند آن را برای جلوگیری از سرطان توصیه کنند.

زنانی که سابقه سرطان پستان دارند، نباید شبدر قرمز مصرف کنند.

مضرات استفاده از شبدر قرمز

مقدار مصرف زیاد شبدر خطرناک است زیرا دارای اسید سیانیدریک می باشد ولی استفاده متعادل از آن هیچگونه خطری نداشته و بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید :

آشنایی با خواص بی نظیر گیاه افنان برای زنان

عوارض و خطرات استفاده بعضی از گیاهان دارویی

معرفی خواص و فواید ۷۰ گیاه دارویی

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (8 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits