دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص گیاه افنان برای بیماریهای زنانه

آشنایی با خواص بی نظیر گیاه افنان برای زنان

خواص گیاه افنان برای بیماریهای زنانه
39
زمان مطالعه: 6 دقیقه
داروی گیاهی افنان برای تقویت تخمدان : بخشی از راههای درمانی مشکلات اسپرم و تخمک با برنامه غذایی و تغذیه مناسب با نسخه های گیاهی و طبیعی درمان می شود.

داروی گیاهی قوی برای تقویت رحم و تخمدانها

گیاه دارویی افنان در درمان تنبلی تخمدان، درمان کم خونی ، مشکلات قاعدگی خستگی مفرط، ناباروری و کنترل فشار خون، بسیار موثر است. برای اطلاعات بیشتر با دلگرم همراه شوید.

خواص و فواید گیاه افنان برای زنان

کیست تخمدان با علائمی مانند رشد موهای زائد، قاعدگی نامنظم و افزایش وزن خود را نشان می دهد. این بیماری نیاز به یک دوره درمان طولانی مدت دارد. در ادامه روش های درمان قطعی تنبلی تخمدان را می خوانید. این روش ها به دو نوع درمان دارویی و درمان خانگی تقسیم می شوند.

درمان بیماریی های زنانه ، تاثیر گیاه افنان چیست؟

در این مطلب با خواص دیگر گیاه افنان بیشتر آشنا شوید.

قرن ها است که مردم جهان از داروهای گیاهی برای درمان انواع بیماری ها و اختلالات استفاده می کنند. درمان های گیاهی نسبت به درمان های دارویی شیمیایی از خطرات و عوارض کمتری برخوردار بوده و به طور کلی ایمن هستند. یکی از این گیاهان، گیاه افنان است که دارای خواص زیادی برای سلامتی علی الخصوص بیماریهای زنانه است.

گیاه فوق العاده ی افنان

گیاه افنان گیاهی تلخ و متعلق به خانواده نعناع است. این گیاه، یک گیاه چند ساله است که بومی اروپا، شمال آفریقا و جنوب غربی و آسیای مرکزی است.

افنان دارای گل های سفید زیبایی است و گل ها و همچنین تمام اجزای گیاهی آن، در اهداف دارویی مورد استفاده قرار می گیرند.
گیاه افنان، یکی از قدیمی ترین داروهای گیاهی شناخته شده برای انواع مشکلات از جمله درمان سرفه است. مطالعات نشان داده است که اسانس معدنی گیاه افنان دارای خواص ضد باکتری، ضد قارچی و ضد سرطان است.

برخی از مهمترین مزایای سلامتی گیاه افنان عبارتند از توانایی آن برای محافظت از سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از انواع خاص سرطان، درمان دیابت، تقویت سلامت قلب، تسکین التهاب، از بین بردن جوش، ناراحتی های دستگاه گوارش، سم زدایی بدن و از بین بردن اسپاسم.

  • - خواص گیاه افنان
  • - اثرات ضد سرطان
  • - پتانسیل ضد التهابی
  • - کنترل کلسترول
  • - درمان دیابت
  • - کاهش سمیت بدن
  • - ضد اسپاسم
  • - رفع دردهای قاعدگی
  • - کمک در باروری
  • - رفع ناراحتی های دستگاه گوارش و سوء هاضمه
  • - تقویت سیستم ایمنی بدن

گیاه افنان در درمان دارویی سنتی مورد استفاده قرار می گیرد. حداکثر رشد این گیاه نسبتا کوچک تا 50 سانتی متر است که با برگ های کوچکی پوشانده شده است. گل این گیاه سفید است می توان از آن برای استخراج روغن های ضروری و سالم همراه با برگ آن، استفاده کرد.

این گیاه هم استفاده دارویی و هم غذایی دارد. به عنوان مثال، می توان از آن برای درمان لوزه و گلو درد استفاده کرد.

دیگر درمانهای خانگی برای تنبلی تخمدان ها

همانطور که گفته شد یکی از روش های درمان قطعی تنبلی تخمدان, درمان خانگی می باشد. در روش درمان خانگی بعضی خوراکی ها به عنوان دارو مورد استفاده قرار می گیرند.

علاوه بر این روش، از درمان هایی داروی نیز باید استفاده شود. بعد از مشاهده علائم کیست تخمدان باید به پزشک مراجعه شود تا با تشخیص دقیق درمان مناسب نیز صورت گیرد.

همچنین با مراقبت های ویژه خصوصا در دوران قاعدگی می توان تا حد زیادی از بروز و تشدید این بیماری جلوگیری کرد. به زنانی که کیست تخمدان دارند توصیه می شود که در طی روز یک ساعت پیاده روی کنند، انجام فعالیت های سبک بدنی می تواند در درمان این بیماری موثر باشد.

درمان قطعی تنبلی تخمدان چیست؟

از روش های خانگی درمان قطعی تنبلی تخمدان می توان به جوشانده پیاز اشاره کرد. استفاده از جوشانده پیاز سفید در رشد تخمک ها موثر است. همچنین در درمان قاعدگی نامنظم نیز به کار می رود.

برای تهیه این جوشانده ابتدا پیاز را پوست گرفته آن را دو قسمت کرده و به یک لیوان آب در حال جوش اضافه کنید. از این جوشانده باید ۱۵ روز و چندین مرتبه در طی روز استفاده کنید.

زمان های استفاده از آن باید قبل از خوردن صبحانه، بعد از خوردن نهار، قبل از شام و قبل از خواب باشد. بهترین زمان برای شروع این روش درمانی پایان دوران قاعدگی می باشد. همچنین دوره های ۱۵ روزه را باید ۳ ماه ادامه دهید و در روزهای قاعدگی مصرف آن را قطع کنید.

دمنوش های دارویی برای ازبین بردن تنبلی تخمدان

همانطور که گفته شد مصرف بعضی خوراکی های در درمان تنبلی تخمدان موثر است. به طور مثال مصرف دمنوش گیاهانی مانند رازیانه، آویشن، نعنا، اسطوخودوس و پونه کوهی می تواند موثر باشد. توصیه می شود از این دمنوش ها در دو وعده صبح و شب مصرف شود همچنین بهتر است که با عسل و پودر بادام مورد استفاده قرار گیرد. از دیگر درمان های گیاهی می توان به دمنوش طارونه و بهار نارنج اشاره کرد.

خوراکی های مفید برای درمان مشکلات زنانه

مصرف بعضی خوراکی های مانند تخم مرغ عسلی، هلیم با دارچین، روغن زیتون، کباب، نان سنگک، گوشت گوسفند و نخود به زنانی که تنبلی تخمدان دارند توصیه می شود همچنین استفاده از میوه هایی مانند سیب، خرما، مویز، انگور، توت، انجیر و گلابی نیز می تواند مفید باشد.

استفاده از شربت خاکشیر در هنگام صبح اگر همراه با عسل میل شود مفید است. همچنین مصرف سکنجبین همراه با عسل نیز مفید است.

توصیه می شود که در طی روز سه لیوان آب سیب همراه با پوست میل شود. همچنین از گوشت شتر در خورش ها استفاده شود.

در طی این دوران باید غذاها را با روغن کنجد طبخ کرد. مصرف سمنو توصیه می شود. در وعده صبحانه بهتر است که از پودر بادام به همراه عسل استفاده شود. همچنین مصرف پودر سنجد نیز با عسل توصیه می شود.

کارهایی که نباید انجام شود

انجام دادن بعضی کارها در زنانی که مبتلا به این عارضه هستند باعث تشدید این بیماری می شود که از آنها می توان به استحمام در دوران قاعدگی، خوردن غذاهای با طبع سرد، عدم ارضا مکرر خانمها در روابط جنسی، استفاده از استخر و پوشیدن شلوار و لباس زیر تنگ اشاره کرد.همچنین توصیه می شود که خواب روزانه را کنار بگذارند.

خوراکی های ممنوع

دوره درمان این بیماری طولانی بوده و لازم است که زنان علاوه بر رعایت موارد گفته شده رژیم غذایی خود را نیز کنترل کنند. مصرف بعضی خوراکی ها و میوه ها باعث اختلال در روند درمان قطعی تنبلی تخمدان می شود.

از خوراکی هایی که مصرف آنها در افراد مبتلا به این بیماری ممنوع است می توان به گوشت گاو، ماست و خیار، قارچ، املت، آب سرد، روغن نباتی، قند و شکر، عدس، گشنیز، بادمجان، ماهی، بستنی و میوه های کال را نام برد.

نکاتی در مورد بیماری تنبلی تخمدان

بیماری تنبلی تخمدان ممکن است باعث بروز بیماری هایی مانند دیابت و بیماری های قلبی شود که تشخیص و درمان به موقع این بیماری از بروز سایر بیماری ها در زنان پیشگیری می کند.

کسانی که به واسطه این بیماری دچار اضافه وزن شده اند می توانند در کنار درمان تنبلی تخمدان از رژیم های کاهش وزن نیز استفاده کنند.

زیرا افزایش ناگهانی وزن ممکن است پیش زمینه بروز بسیاری از بیماری های خطرناک باشد و تهدید جدی برای سلامت محسوب شود.

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (39 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits