دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۵ خاصیت شگفت انگیز توت مار
10
زمان مطالعه: 4 دقیقه
توت مار خواص توت مار گیاه توت مار در این مقاله شما را با 5 فایده بی نظیر توت مار آشنا خواهیم کرد

گیاه دارویی توت مار

نام علمی: Cimicifuga racemosa

نام های متداول: سیاه شمشیری، ماکروتید، گیاه حشره کش، باگ بن

نژاد: آلالگان

قسمت های مورد استفاده گیاه: ریشه، ساقه زیر زمینی

زیستگاه: توت مار اصالتا به منطقه آمریکای شمالی است.

هندی های چروکی از توت مار به عنوان درمان برای خستگی و سل استفاده میکرده اند. بومی های آمریکا از این گیاه برای درمان بی نظمی قاعدگی، روماتیسم و گلو درد استفاده کرده اند. امروزه از توت مار برای درمان علائم پیش از یائسگی و دوران یائسگی همچون تعرق زیاد و افسردگی استفاده میشود.

هشدار! توت مار (Black Cohosh) با کوهوش آبی (Blue Cohosh) متفاوت است. کوهوش آبی سمی است و هنوز آزمایشی برای تایید سالم بودن آن انجام نشده است.

پیشنهاد میکنم حتما با ادامه این مقاله همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

توت مار,گیاه توت مار,خواص توت مار

خواص توت مار چیست؟

خواص ضد التهاب

یکی از مهم ترین خواص توت مار ویژگی های ضد التهابی است. دانشمندان سوئدی اعتقاد دارند که این خاصیت توت مار به دلیل داشتن مقادیر قابل توجه ای اسید سالیسیلیک است. همین خواص ضد التهابی است که باعث می شود از توت مار برای درمان بیماری های مانند آرتیت استفاده شود. متاسفانه آرتریت که یک بیماری مفصلی است، این روز ها در حال گسترش است. به طوری که از هر 5 نفر، 3 نفر در کهنسالی بدان مبتلا می شوند. مکمل های توت مار می توانند به کسانی که از آرتریت رنج می برند، کمک کند.

کاهش علائم یائسگی

تحقیقات ترکیبات استروژن مانند توتمار را به علائم یائسگی خفیف تر مرتبط کرده است یکی از مهم ترین مشکلاتی که خانم ها بعد از دوران یائسگی با آن رو به رو می شوند، اختلال در تولید استروژن می باشد. امروزه برای کاهش علائم یائسگی از هورمون درمانی استفاده می کنند که در نوع خود خطرناک است و می تواند مشکلات جانبی ای را ایجاد کند. استفاده از فواید توت مار در غالب مکمل های غذایی می تواند یک روش جایگزین عالی برای هورمون درمانی باشد. سایر آزمایشات ادعا می کنند که این گیاه می تواند به کاهش گُر گرفتگی و عرق شبانه نیز کمک کند.

بهبود سیستم گوارشی

در سال های اخیر گرایش مردم بیشتر به سمت استفاده از غذاهای فراروی شده و فست فود سوق پیدا کرده است. همین موضوع باعث شده تا مشکلات گوارشی هر روز افزایش پیدا کنند. یکی از موادی که می تواند به بهبود سلامت گوارش منجر شود، توت مار است. این گیاه می تواند کارایی جذب مواد مغذی را بهبود بخشد و به از بین بردن مواد زائد کمک کند. همین موضوع باعث شده است تا توت مار یک درمان عالی برای مشکلاتی مانند یبوست و زخم معده بشمار بیاید. نفخ، گرفتگی معده، بیماری صبحگاهی و حالت تهوع، از دیگر مشکلاتی هستند که می توان با استفاد از خواص توت مار برطرف کرد.

مسکن درد

خواص مسکنی این گیاه باعث شده تا از آن در برطرف کردن برخی مشکلات استفاده شود. شاید از میان مهم ترین آنها بتوان به چرخه های قاعدگی دردناک اشاره کرد. جالب است بدانید که برای سال ها بومی های آمریکایی از این گیاه برای تسهیل کردن درد زایمان استفاده می کرده اند. دانشمندان دریافته اند که خواص توت مار می تواند باعث انقباضات رحم شود و به همین سبب فرایند زایمان را تسریع ببخشد.

پیشگیری از سرطان

در سال 2017 دکتر ماریس پرز در طی انجام آزمایشات ضد سرطانی خود متوجه نکته ای بسیار مهم شد. او دریافت که سلول های سرطانی به محض برخورد با عصاره توت مار رشدشان متوقف شده و بعد از چند روز از بین می روند. او ابتدا تصور می کرد که این خاصیت توت مار به دلیل وجود برخی از آنتی اکسیدان های رایج می باشد اما سپس دریافت که این ویژگی به دلیل وجود اسیدی به اسم کورتالیون می باشد. این کشف به حدی مهم بود که دکتر ماریس را جزو نامزد های نهایی نوبل پزشکی قرار داد.


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (10 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits