دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص باور نکردنی گرده زنبور عسل که تا کنون نمیدانستید!
59
زمان مطالعه: 4 دقیقه
گرده زنبور عسل خواص گرده زنبور عسل چیست؟ فواید درمانی گرده زنبور عسل در این مقاله همه آنچه باید درباره گرده زنبور عسل بدانید را به شما خواهیم گفت

گرده زنبور عسل

نام علمی: گرده آنتوموفیل

قسمت های مورد استفاده: گرده

زیستگاه: گرده زنبور عسل در همه قاره ها به غیر از قطب جنوب وجود دارد.

از لحاظ فنی گرده زنبور عسل یک گیاه دارویی نیست اما به دلیل خواص بسیاری که دارد برای هزاران سال است که برای درمان بیماری ها استفاده میشود. گرده زنبور عسل دارای مقادیر بالایی از ویتامین ها، مواد معدنی، آمینو اسید ها، آنزیم ها و مواد معدنی کم یاب است. گرده زنبور عسل منبعی عالی سر شار از مواد غذایی با هضم راحت است که برای افزایش انرژی استفاده میشود.

هشدار! اگر به نیش زنبور حساسیت دارید هرگز نباید گرده زنبور مصرف کنید.

پیشنهاد میکنم حتما با ادامه این مقاله همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

خواص گرده زنبور عسل چیست؟

  • تنظیم کننده روده: گرده زنبور عسل فعالیت روده را عادی کرده و تنظیم کننده قابل توجهی برای آن می باشد. مخصوصا گرده هایی که توسط زنبورداران جمع آوری می شود نوعی ماده غذایی عالی برای روده محسوب می شود. گاهی اوقات آن را پلیس روده می نامند.
  • گرده گل و رفع کم خونی: گرده زنبور عسل در کم خونی های خطرناک و کم کردن فشار خون موثر است. این ماده هموگلوبین و اریتروسیت خون را افزایش می دهد.
  • رفع حساسیت: بیماران حساس به گرده زنبور عسل در صورت خوردن عسل و یا در یونش های مومی (شان عسل) به خاطر داشتن گرده گل در آنها، تدریجا درجه حساسیت کاهش یافته و بهبود می یابند.
  • گرده زنبور عسل اختلالات در کارایی اعمال بدن را تنظیم نموده و متابولیسم های ناقص را متعادل می سازد.
  • گرده زنبور عسل به افرادی که دوران نقاهت را می گذرانند و یا به افراد خسته و ضعیف نیرو می بخشد. به افرادی که دچار بی اشتهایی هستند امکان می دهد اشتهایی خود را بازیابند.
  • گرده زنبور عسل به طور کلی در کمبودهای مواد معدنی، تاخیر در رشد و شیر دادن تجویز می شود.
  • درمان یبوست توسط گرده گلگرده زنبور عسل بسیار موثر است. این ماده با تخمیرهای روده ای و کولیت ها مبارزه می کند. در درمان کولی باسیلوز و باکتری های روده ای بسیار موثر است.

گرده زنبور عسل,گرده گل,گرده زنبور,گرده عسل

گرده زنبور عسل دارای تمامی مواد و عناصر غذایی پر مصرف و کم مصرف در بدن انسان است موادی چون اسیدهای آمینه ضروری مواد معدنی پرمصرف یا کم مصرف در بدن، ویتامینها و اسیدهای چرب ضروری، همه به مقادیر زیاد یا متوسط در گرده یافت می شود.

بسیاری از مردم چنان تغذیه می کنند که علی رغم خوردن غذاهای مقوی، همواره کمبود برخی عناصر معدنی و بخصوص ویتامینها از جمله ویتامین E را دارند.

از آنجا که مصرف کامل غذاها در بدن انسان و حیوانات مستلزم وجود تمامی عناصر و مواد مورد نیاز به مقدار کافی است و کمبود برخی مواد موجب کاهش بازده مصرف سایر مواد غذایی می شود مصرف گرده بعنوان مکمل غذایی می تواند این کمبودها را برطرف کند و باعث بالا بردن بازده متابولیسم مواد غذایی در بدن شود به همین جهت ملاحظه می شود که با مصرف گرده یا خاویار که حاوی ویتامینهای A و E فراوان هستند، شخص احساس افزایش قدرت بدنی و قدرت جنسی می کند.

این توجیه از نظر یک متخصص تغذیه کاملا قابل قبول است. به همین ترتیب، چنانچه ویتامینهای A و E و عناصر معدنی کم نیاز و اسیدهای آمینه ضروری از هر منبع غذایی یا مکمل به انسان برسد، هر نوع کمبود این مواد مرتفع می شود و سوخت و ساز سایر مواد نیز بخوبی و با بازده بالا انجام می شود و مشابه اثرات مصرف گرده زنبور عسل یا خاویار را شخص احساس خواهد کرد.

به هر حال، بدلیل حساس بودن برخی اشخاص نسبت به مصرف گرده زنبور عسل، مصرف آن باید با مقدار اندک؛ مثل، یک گرم در روز شروع شود و چنانچه حساسیتی به بار نیامد، می توان مصرف آن را تا حداکثر 12 گرم در روز (4 بار در روز – هر بار سه گرم) افزایش داد.

گرده زنبور عسل,گرده گل,گرده زنبور,گرده عسل

فواید درمانی گرده زنبور عسل

خواص و فوائد حاصل از مصرف گرده زنبور عسل بر طبق بعضی از شواهد غیر علمی این موضوع بسیار زیاد هستند. برخی از مردم درباره اصلاح یا بهبود بیماریهای مزمن گزارشاتی ارائه داده‌اند. بهبودی تعداد زیادی از دردها و رنجهای بزرگ آنها توسط گرده زنبور عسل لیست شده‌اند. جدول زیر خواص درمانی گزارش شده درباره گرده زنبور عسل و نتیجه تجربیات شخصی بدون هرگونه مطالعات طبی و بررسی علمی دیگر هستند. گاهی اوقات از بین رفتن علائم بیماری در اثر مصرف گرده گل، بوسیله پزشکان اطلاع داده شده است اما بررسی‌های بیشتر برای چنین بهبودی‌هایی انجام نشده است.


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (59 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits