دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۱ خاصیت شگفت انگیز چای گل یاس
13
زمان مطالعه: 6 دقیقه
خواص چای گل یاس : کاهش کلسترول ، سیتم عصبی را برای خواب تنظیم می کند، چای گل یاس برای جلوگیری از پیشرفت سرطان بسیار موثر و نابود کننده است

مزایای چای یاس شامل تقویت قلب قلب و عروق، ایده آل برای بی خوابی، بهبود سلامت روان، جلوگیری از سرطان، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، کنترل دیابت، و کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن است. سایر خواص شامل مبارزه با التهاب، کمک به کاهش وزن، افزایش سلامت و شادابی پوست و جلوگیری از سرفه و سرماخوردگی است.

هر آنچه که در مورد خواص گل یاس نمی دانستید

ارزش تغذیه ای از چای گل یاس :

  1. کلسیم 0٪
  2. کلسترول 0 میلی گرم
  3. فیبر گیاهی 5 گرم
  4. پروتئین 4 گرم

هر آنچه که در مورد خواص گل یاس نمی دانستید

خواص شگفت انگیز چای گل یاس :


1.مفید برای قلب و عروق :

مصرف مداوم این چای به کاهش کلسترول بد کمک می کند.این چای به مشکلات قلبی و سکته مغزی کمک می کند.ترکیبات موجود در چای گل یاس به کاهش اکسیداسیون در جوانان و افراد مسن کمک می کند.
مطالعات بسیاری نیز نشان داده اند که این چای باعث تحریک عروق خونی می شود.

هنگامی که روزانه مصرف می شود، آنزیم های موجود در چای گل یاس می توانند باعث سرعت بخشیدن به جریان خون شده و مانع از لخته شدن خون می شود متخصصان تغذیه نیز در این زمینه از چای گل یاس حمایت می کنند، اما توصیه می شود با پزشک متخصص مراقبت های اولیه خود در مورد وضعیت جدی بیمار قلبی مشورت کنید.

2. ایده آل برای بی خوابی :

چای گل یاس سیستم عصبی شما را تحت تاثیر قرار می دهد وخواص آرام بخش و شفا دهنده ای را برای اعصاب به ارمغان می آورد. این روش به شما امکان می دهد تا ساعت ها به آرامی بخوابید. دانشمندان متوجه شدند که گل یاس شامل ترکیبات آرام بخش است.

و هنگامی که به شکل چای مصرف می شود، ترکیبات به تدریج شروع به القای خواب می کنند. علاوه بر این، چای گل یاس همچنین می تواند الگوهای خواب نامنظم شما را تنظیم کند.

3. برای بهداشت روانشناسی :

این چای مختص بی خوابی است، مصرف منظم چای گل یاس میتواند مشکلات مختلف روانشناختی را نیز درمان کند. مطالعات اخیر نشان داد که مواد مغذی موجود در چای گل یاس اضطراب، افسردگی، تنش را درمان می کند. متخصصان تغذیه نیز توصیه می کنند حداقل یک فنجان چای گل یاس برای افرادی که از اضطراب و استرس رنج می برند می تواند درمان کننده باشد.

4. جلوگیری از سرطان :

با توجه به محتوای پلی فنول موجود در آن، چای یاس باعث تخریب سلولهای سرطانی می شود. مواد مغذی بالقوه برای جلوگیری از خطرات سرطان های مختلف مانند پانکراس، معده، پروستات، پوست، ریه، تخمدان، مثانه و پستان وجود دارد. گفته می شود که محتوای پلی فنل برای بهبود آنزیم های خطرناکی می شود که در تومورها و سلول ها یافت می شود.

5.مفید برای دستگاه گوارش :

سوء هاضمه در واقع یک مشکل سلامتی رایج است، اما نباید آن را نادیده گرفت. متخصصان تغذیه توصیه می کنند که هر نوع غذای حاوی مقادیر مناسب فیبر غذایی برای سوء هاضمه مناسب است. چای یاس می تواند یکی از این غذاها باشد. همچنین برای رشد باکتری های خوب در روده شما مفید است.

علاوه بر این، گل یاس می توانند اختلالات التهابی مزمن مانند بیماری کرون و کولیت اولسراتیو را تسکین دهند. با این حال، هنگامی که به مشکلات شدید معده مثل التهاب مداوم برخورد می کنید بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

خواص جادویی چای گل یاس

6.دیابت را کنترل می کند :

افراد مبتلا به دیابت می توانند این چای را به صورت روزانه در بین وعده های غذایی خود بگنجانند زیرا قند این دمنوش صفر است. این نیز یک درمان موثر برای تنظیم مقادیر قند در جریان خون است گفته می شود این چای دیابت نوع 2 را درمان می کند. علاوه بر این، کارشناسان توصیه می کنند که بیماران دیابتی باید با پزشکان مراقبت های اولیه مشورت کنند و پیش از انجام آزمایش خانگی، توصیه های خود را در نظر بگیرند.

7.تقویت سیستم ایمنی :

این چای برای تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری است و دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتری است. هر دو جزء می توانند عواملی را که موجب تضعیف ایمنی شما می شوند کنار بگذارد و به راحتی با عفونت ها مقابله کنند. در اغلب موارد ،تب، آنفلوآنزا، استفراغ و اسهال را به ارمغان می آورد. بنابراین، روزانه یک فنجان گرم از چای گل یاس مصرف کنید و از آن لذت ببرید.

8. این دمنوش خواص ضد التهابی دارد :

آرتریت روماتوئید مزمن و درد مفصلی در افراد مسن معمول است. چای گل یاس می تواند در این زمینه به خوبی عمل کند. خواص ضد التهابی که در چای گل یاس وجود دارد درمان درد عضلات می باشد، با این وجود، قبل از مصرف داروها برای درمان مشکل مفاصل، برای جلوگیری از عوارض جانبی، فراموش نکنید که با پزشک خود مشورت کنید.

9.از دست دادن وزن :

چاقی می تواند به همان اندازه که بخواهید، ناخوشایند باشد. این ماده حاوی چربی صفر بوده و 52 کالری دارد. علاوه بر این، چای هضم را بهبود می بخشد و سرعت متابولیسم شما را افزایش می دهد و این باعث کاهش وزن بدن می شود.

متخصصان تغذیه معتقدند که یک فنجان چای گل یاس درست مانند چای سبز و رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم کار می کند، شما در کوتاه مدت متوجه تفاوت خواهید شد. بنابراین، می تواند یک منبع بی خطر و طبیعی برای سوختن چربی بدن باشد.

10.چای گل یاس برای جوان سازی پوست مفید است

آنتی اکسیدان هایی که از چای گل یا به دست می آورند می توانند به بهبود روند پیری کمک کنند. آنها به اندازه کافی قوی هستند تا از رادیکال های آزاد جدا شوند که باعث تخریب سلول های پوست و بافت های پیری می شود. بنابراین، مصرف منظم چای یاس می تواند موجب ایجاد یک خط خوب، چروک و لکه های ناشی از سن شود. این نیز به تسکین پوست شما کمک می کند. در نهایت تمام این عوامل سبب ایجاد پوست صاف و بدون چین و چروک خواهد شد.

11.از سرفه و سرماخوردگی جلوگیری می کند :

چای گل یاس آنتی باکتریال و ضد ویروسی است که می توانند سرماخوردگی، سرخ شدن و سرفه را از بین ببرد. متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند که نوشیدن چای گل یاس گرم برای درمان سرفه و سرماخوردگی به عنوان یک نیروگاه شفا دهنده عمل می کند گفته شده است که خواص برای همه موثر است، اما اگر از مشکلات تنفسی رنج می برید بهتر است از مصرف آن اجتناب کنید.

هر آنچه که در مورد خواص گل یاس نمی دانستید

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.6 از 5 (13 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits