دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص شگفت انگیز روغن کندش + ویدیو آموزشی طریقه مصرف
146
زمان مطالعه: 11 دقیقه
کندش گیاهی است در طب سنتی که در درمان ریزش مو بسیار موثر است اما بسیاری از افراد حتی نام آن را هم نشنیده اند. روغن کندش لازم است که در یک دوره ۸ ماهه استفاده شود تا اثر گذاری آن تثبیت گردد و پس از ۸ ماه لازم است که به صورت تناوبی یعنی هر ماه چند...

روغن کندش

روغن کندش Gypsophila struthium نوعی روغن گیاهیست که از گیاهی به همین نام استخراج می شود .روغن کندش همانند سایر روغن های گیاهی و چه بسا بهتر از آن ها می تواند به عنوان یک عامل محافظت کننده ،ضد آفتاب و آنتی اکسیدان مو عمل کرده و با تقویت کراتین مو سبب افزایش استحکام و احیای تار مو گردد.

کندش چیست ؟

کندش ریشه گیاهی است، شبیه به کنگر. برگ های این گیاه سبز مایل به سفیداست، سطح ریشه سیاه رنگ و داخل آن سفید مایل به زرد است و دارای بوی تند می باشد. اثرات دارویی این گیاه می توانند تا ۲۰ سال خواص خود را حفظ کنند. این گیاهی تقریباً سمّی است.

گیاه کندش به شدت عطسه آور است و چنانچه به مقدار یک عدس از پودر آن را در بینی بکشند، عطسه می آورد و اگر آن را در روغن بنفشه یا روغن بادام شیرین مخلوط کرده و در بینی بچکانند، عطسه شدید عارض می شود.

در طب سنتی از کندش استفاده های فراوانی می شود، اما این گیاه به دلیل اثرات خاص خود بر روی پوست و مو در بین آحاد مردم به عنوان گیاهی جهت درمان ریزش مو و رشد مجدد مو جا افتاده است. گیاه کندش دارای طبیعت گرم و خشک است.

مشخصات ظاهری گیاه کندش

کندش گیاهی پایا با ساقه ای کوتاه و با ریشه ای محکم و گل هایی به رنگ زرد متمایل به سبز و مشابه با گیاه کنگر می باشد.

محل رویش گیاه کندش کشور هندوستان بوده و از ریشه آن برای استخراج روغن استفاده می شود .سطح ریشه این گیاه سیاه رنگ بوده و درون آن سفید مایل به زرد می باشد.

این گیاه دارای بوی تند و تیزی می باشد و دارای طبیعت گرم و خشک و اثرات دارویی فراوانی می باشد .این گیاه دارویی کمیاب بوده و در مناطق محدودی می روید.

از این گیاه علاوه بر درمان ریزش مو در درمان بسیاری از مشکلات پوستی نیز استفاده می شود که ما مقاله امروز را منحصرا به خواص این روغن در مورد درمان ریزش مو و رشد مجدد مو اختصاص داده ایم.

ترکیبات تشکیل دهنده ریشه گیاه کندش

روغن کندش از ریشه گیاه کندش استخراج می شود .ریشه این گیاه به علت دارا بودن آلکالوئیدهای سمی ،سمی بوده به طوری که خوردن یک تا دو گرم آن مرگ‌ آور است .اما استفاده موضعی از آن در موارد زیر موثر شناخته شده است :

  1. تقویت و افزایش رشد موی ابرو و مژه
  2. موثر در درمان ریزش موی سر ،ابرو،مژه و ریش
  3. پرپشت کننده مو
  4. برطرف کننده خشکی موها

طرز تهیه روغن کندش به چه صورت می باشد؟

طرز تهیه روغن کندش پروسه ای بسیار مشکل ،هزینه بر و زمان بر است .از آن جا که روغن گیری از گیاه کندش بسیار سخت میباشد برای استخراج روغن از آن می بایست در لابراتوارهای مجهز داروسازی از دستگاه عصاره گیر و دستگاه بنماری به همراه یک روغن پایه مانند روغن زیتون و یا روغن کنجد استفاده نمود.

روغن کندش را چگونه تهیه کنیم ؟

حتما شما هم با مطالعه این نوشته علاقمند به تهیه این روغن و استفاده از آن جهت سلامتی و زیبایی پوست و افزایش رشد موهای سر ،ابرو ،مژه ،ریش و سبیل شده اید. استفاده از روغن خالص کندش می تواند بهترین داروی گیاهی جهت درمان و رفع موارد ذکر شده تلقی شود بنابراین از خرید این روغن از مراکز غیر معتبر و ناشناس خودداری نموده و حتما این محصول را از فروشگاه های معتبر اینترنتی و یا سایر مراکز معتبر عرضه کننده گیاهان دارویی خریداری نمایید.

در همین راستا فروشگاه ما مفتخر است با فروش محصولات بروز طبیعی و ارگانیک در مراقبت از موها راه حل های جدید و غیر تهاجمی را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد تا مخاطبین و مصرف کنندگان محصولات فروشگاه ما به روشی ایمن و غیر تهاجمی و بر پایه تدابیر طب سنتی بتوانند ریزش موهایشان را درمان نموده و سلامت و زیبایی از دست رفته موهایشان را بازیابی نمایند.

روغن کندش
ریشه گیاه کندش

طریقه مصرف روغن کندش به چه صورت می باشد؟

طریقه مصرف روغن کندش بنا به موضع استفاده متفاوت می باشد .دوره درمان با این محصول برای دستیابی به نتیجه مطلوب بین 2 تا 8 ماه متغیر می باشد.

در واقع برای کسب نتیجه مطلوب می بایست از این روغن به مدت 70 تا 90 روز به طور مداوم استفاده نمایید.بهترین زمان استفاده از این دارو شب ها قبل از خواب و یا سه بار در روز می باشد.

قیمت روغن کندش

از آن جا که فرایند تهیه و تولید این محصول به صورت خالص و اصل فرایندی پیچیده ،هزینه بر و زمان بر می باشد قیمت روغن کندش کمی بالا می باشد.

لازم به ذکر است بدانید از آن جا که هیچ ارزانی بدون علت نیست مطمئنا مراکزی که اقدام به توزیع و فروش این محصول با قیمتی بسیار نازل می نمایند محصول اصل را به شما عرضه نمی کنند و روغن فروخته به شما درجه خلوص بسیار پایینی داشته و ترکیبی می باشد.

لذا با مصرف این روغن ها نه تنها از اثرات درمانی آن بهره مند نمی شوید بلکه مشکلی دیگر به مشکلات قبلی خود اضافه نموده و ممکن است متحمل عوارض جبران ناپذیری شوید .

علت ریزش موها چیست ؟

ریزش موها یکی از مسائلی است که می تواند زیبایی چهره ما را تحت الشعاع قرار داده و آن را دستخوش تغییرات زیادی نماید.عوامل بسیاری مانند عوامل ارثی،اختلالات هورمونی ،تغذیه نامناسب،مصرف برخی از داروها ،ابتلا به برخی از بیماری های زمینه ای مانند کم خونی ،لوپوس ،کیست تخمدان ،استرس ،بارداری و شیردهی و عدم مراقبت صحیح از موها در ریزش موها موثر می باشند

روغن کندش

مشاهده نمونه روغن و گیاه کندش


نحوه مصرف روغن کندش برای مو

جهت استفاده از روغن کندش برای مو کافیست مقدار کمی از این روغن را به صورت غیر مستقیم حرارت داده و پس از ماساژ پوست سر این روغن را بر روی پوست سرتان ماساژ دهید و پس از گذشت 3 الی 6 ساعت پوست سرتان را بشویید.

نحوه مصرف روغن کندش برای ابرو

جهت استفاده از روغن کندش برای ابرو ابتدا ابروهای خود را به وسیله شامپو بچه و یا یک شامپوی ملایم بشویید و پس از خشک نمودن ابروها توپک پنبه ای را به روغن کندش آغشته نموده و به ابروهایتان بمالید و صبح روز بعد ابروهایتان را بشویید .جهت استفاده از روغن کندش برای ریش نیز مشابه روش استفاده برای ابرو عمل نمایید.

دوره استفاده از روغن کندش

روغن کندش لازم است که در یک دوره ۸ ماهه استفاده شود تا اثر گذاری آن تثبیت گردد و پس از ۸ ماه لازم است که به صورت تناوبی یعنی هر ماه چند مرتبه آن را ادامه دهید تا موهای تقویت شده تثبیت گردند و بهتر است با توجه به تراکم موی خود تعداد بطری مناسب را تهیه کنید.

دوره ی درمان با استفاده از گیاهان و داروهای مکمل باید تا ۸ ماه مورد استفاده قرار گیرد

لازم به ذکر است در هنگام استفاده از هرگونه محصولات تقویتی باید هر ۴۵ روز به مدت یک هفته تا ۱۰ به پوست سر استراحت دهید

نکته: چنانچه از طبیعت گرمی برخوردار هستید این روغن را ۳ روز در هفته و چنانچه طبیعت سردی دارید می توانید تا ۵ بار در هفته از این روغن استفاده کنید. روغن را بر روی پوست سر زده و تا پنج دقیقه به ارامی ماساژ دهید، لازم است بین یک ساعت تا ۲ ساعت بر روی پوست سر بماند و سپس آن را شستشو دهید. همچنین در صورتی که ریزش موی شما بر اثر گرما یا صفرا می باشد لازم است ابتدا بیماری خود را درمان کنید.

ریشه گیاه کندش

ٰکندش ریشه گیاهی است، شبیه به کنگر. برگ های این گیاه سبز مایل به سفیداست، سطح ریشه سیاه رنگ و داخل آن سفید مایل به زرد است و دارای بوی تند می باشد. اثرات دارویی این گیاه می توانند تا ۲۰ سال خواص خود را حفظ کنند. این گیاهی تقریباً سمّی است. گیاه کندش به شدت عطسه آور است و چنانچه به مقدار یک عدس از پودر آن را در بینی بکشند، عطسه می آورد و اگر آن را در روغن بنفشه یا روغن بادام شیرین مخلوط کرده و در بینی بچکانند، عطسه شدید عارض می شود.

در طب سنتی از این گیاه استفاده های فراوانی می شود، اما این گیاه به دلیل اثرات خاص خود بر روی پوست و مو در بین آحاد مردم به عنوان گیاهی جهت درمان ریزش مو و رشد مجدد مو جا افتاده است. گیاه کندش دارای طبیعت گرم و خشک است

روغن گیاه کندش نیز یکی از این موارد است که با خاصیت هایی که برای آن ذکر شده علاوه بر تغذیه پوست می تواند کمکی برای رشد مجدد مو باشد که این مورد بستگی به سازگاری با پوست و موی سر دارد.

و این اثر بخشی در حدی است که محمد حکیم مومن در کتاب تحفه حکیم مومن بیان کرده که حتی باعث رویش مو از کف دست می شود ( البته در واقع چنین چیزی نیست و رویش مو از کف دست محال است ولی با این مثال خواسته اند میزان اثرگذاری ان را اعلام کنند )

روغن کندش
روغن کندش

B6 و B12 را دست کم نگیرید

ویتامین ۶ B و ۱۲ B برای رشد سالم موها ضروری هستند و باید در یک رژیم غذایی سالم و متعادل وجود داشته باشند. غذاهای غنی از ویتامین ۶ B عبارتند از اسفناج، فلفل دلمه ای و برگ شلغم.

ویتامین ۱۲ B نیز درمواد غذایی ای چون جگر، پنیر، تخم مرغ کامل، گوشت گاو، مرغ، گوشت گوسفند، ماهی، شیر و ماست یافت می شود.

کربوهیدرات ها منبع اصلی انرژی هستند و به رشد بافت های بدن کمک می کنند که البته رشد موها را نیز شامل می شود. کربوهیدرات ها منبع مهم ویتامین های گروه B نیز هستند که برای سلامت موها حیاتی هستند

ویدیو آموزشی طریقه مصرف روغن کندش


خواص درمانی

  1. تقویت ، رویش و رشد ابرو و مژه
  2. مناسب در درمان ریزش ابرو
  3. پرپشت کننده ابرو و مژه(ضخیم کننده ابرو و مژه)
  4. مناسب برای موهای خشک
  5. جلوگیری و درمان ریزش مو (مناسب برای موهای خشک)
  6. رفع بی حسی دست و پا
  7. مسکن فوری انواع دردهای عضلانی و مفصلی
  8. واریس
  9. پادرد
  10. کمردرد
  11. درمان ورم شکستگی و ضرب خوردگی
  12. رفع لک‏های سفید صورت و بدن( پیسی)
  13. از بین برنده چین و چروک پوست
  14. ضد ریزش مو
  15. تقویت کننده پیاز مو
  16. از بین برنده مو خوره و شپش

کسانی که در اثر شیمی درمانی موهایشان می ریزد از این روغن می توانند منافع زیادی ببرند.

سایر مزایای درمانی روغن کندش

  • جلوگیری از تصلب شرایین
  • کاهنده فشار خون
  • بازکننده گرفتگی‌ های بینی
  • بر طرف کردن بیهوشی‌های ناشی از صرع
  • کاهنده دردهای روماتیسمی

کندش / روغن کندش / روغن کندش برای مو / روغن کندش برای مژه /

بخشی از سوال و جواب های کاربران عزیز در مورد روغن کندش

سوال : سلام من کم خونی شدید دارم و نصف مو های سرم به همین خاطر ریخته آیا روغن کندش کمک به رویش مجدد آنها میکنه ؟اگه مشکل هرمونی باشه چی تاثیر داره؟

جواب : پاسخ خیر است، لذا شما که دارای بیماری کم خونی هستید و به عبارتی ریزش موهای شما علت دائمی و درونی دارد. لذا تا زمانی که علت درونی برطرف نشود هرچه تلاش کنید برای رشد مو در نهایت به همان نقطه اول باز خواهید گشت. لذا به پزشک مراجعه کنید

سوال : میخواستم بپرسم برای رسیدن به یک نتیجه نسبتا مطلوب (تقویت و رشد مجدد)باید چند هفته و چه میزان استفاده کرد. در ضمن میزان مصرف به نوع مو و کم پشت بودن مو بستگی دارد.

جواب : سلام ، حداقل مدت زمان استفاده ۷۰ تا ۹۰ روز است ، و به صورت روزانه و یا روز در میان مورد استفاده قرار می گیرد، و هر بار استفاده از روغن های گیاهی باید اجازه داد تا روغن به مدت ۷ ساعت بر روی موهای شما بماند

سوال : فقط ی سوال برای استفاده در هر ماه تقریبا چند بطری ۲۰ cc نیاز ؟

جواب : بستگی به نحوه مصرف شما دارد، برخی از خریداران فقط برای شقیقه ها و جلو سر استفاده می کنند و برخی بر تمام سر، برخی از افراد موهای بلندی دارند که این مسئله باعث میشود بخشی از روغن جذب موها گردد و به طبع مصرف روغن بالا رود

تهیه وگردآوری مجله دلگرم

مرضیه ملایری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (146 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۲۷ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

Parmissa | ۳ سال پیش
روغن کندوش برای پیسی چجوری باید استفاده کرد
1
1
نرگس | ۴ سال پیش
ببخشید روی بروشور داخل جعبه نوشته بعد از گذشت ساعت باید موهارا شست. یه جای دیگه هم خوندم بعد از 20دقیقه.اما شما اینجا میگید بعد از 3 تا شیش هفت ساعت. برای موی سر باید چه مدت زمانی روغن روی پوست باقی بمونه؟
برای جلوگیری از ریزش مو و حجم دادن به موها و ازبین بردن موخوره باید روغن رو فقط به پوست سر مالید یا کل موها؟
2
16
مریم | ۴ سال پیش
سلام.استفاده ان در دوران بارداری برای سر و ابرو ضرر داره؟هنوز ۳ماه اول بارداریم‌تموم نشده...ممنون میشم حواب بدین
1
5
مهدی | ۴ سال پیش
سلام لطفا راهنمام کنید .روغن کندشی که گرفتم رنگش تقریبا زرده بوشم ملایمه به نظرتون اصله در ضمن در روغن زیتون جوشانده شده صاحب عطاری گفت بعد خود کندشو آورد قیافش مثل همین عکسای تو اینترنت بود ولی بوی تند نمیداد خیلی ام گرونه تقریبا یه بطری ۵۰سیسی شده ۹۰تومان جایی خوندم اگه تو روغن زیتون بجوشد نتیجه عکس میده ممنون میشم اگه جواب بدین
4
10
مهدی | ۴ سال پیش
سلام و خسته نباشید.لطفا جوابمو بدین من مدت ۳۵شب روغن کندش به صورتم زدم صبح میشستم ولی موی کرکی روی صورتم اصلا ضخیم نشد الان سه روز در هفته میزنم شبا ولی چند وقت پیش چند جا خوندم چون روغن کندش گرمه اگه زیاد رو پوست بمونه باعث ریزش میشه روغن کندشی که گرفتم از یه عطاری قیمتشم خیلی بالاست مایل به زردهبوسم ملایمه میخواستم بدونم چند ساعت رو صورتم باشه و چه مدت باید بزنم تا جواب بده تا حالا که نتیجه خاصی نداده یعنی ممکنه اصل نباشه؟ممنون میشم اگه جواب بدین
1
8
مهدی | ۴ سال پیش
سلام خسته نباشید.جایی شنیدم به علت گرم بودن روغن کندش اگه زیاد روی پوست بمونه خودش باعث ریزش مو میشه میخواستم بدونم طریقه مصرفشو بگین چند ساعت بمونه خوبه چه مدت جواب میده برای مو های صورتم میخوام
0
9
سیامک | ۴ سال پیش
با سلام و خسته نباشید من یک سالی میشه ک به صورت متناوب میانوکسیدل مصرف می کنم(دو بار قط کردم ریخته و از نو زدم ) و علت ریزش موهام آندرو ژنیک هس قرص فینسترایددهم میخورم و میخوام هردوشونو بتدریج قط کنم آیا کندوش میتوته جایگزینه خوبی برا ماینوکسیدیل باشه لطف میکنین اگه راهنماییم کنین من به موهام خیلی حساسم میترسم ماینوکسیدیلو قط کنم
1
2
پاسخ ها:
عارف | ۴ سال پیش
سلام. در بین روغن هایی که برای تقویت مو توصیه میشه روغن کندش تاثیرش از همه بیشتره.
0
2
رامین | ۴ سال پیش
دوست عزیز من 3 ماهه دارم استفاده میکنم . هم ماینو استفاده کردم هم کندش .. هیچی با کندش قابل مقایسه نیست . من از اینترنت با مارک ویسکا گرفتم خوب بود . بین ماینو و کندش شک نکن کندش بهتره .
0
2
مخاطب | ۲ سال پیش
سوختین !! متاسفانه چندین سال منم به تجویز پزشک ماینوکسیدیل و فینستراید مصرف کردم ..‌موقع خرید داروخانه با تعجب ازم می پرسید نامزد داری ؟ متوجه منظورش نشدم .. گذشت تا ازدواج کردم .. بله من کاملا سرد شده بودم اصلا تحریک نمیشدم و این تاثیر این داروهای لعنتی بود .. مردان هم در نعوظ دچار مشکل خواهند شد .. دکتر بیسواد بدون اینکه از عوارض اش بیمار رو آگاه کنه مدام تجویز میکنه .. البته سودی هم نداشت موهایی که در اثر این داروها رشد کرده بودند بعد قطع کردن همگی ریختن .. مصرف نکنین لطفا فورا قطع کنین
0
2
حامد | ۴ سال پیش
سلام.من خودم تهیه کردم ولی بعد یکسال نتیجه نگرفتم ولی بعدش تو تلگرام از کانالش خریدم شیش ماهه خیلی راضیم.واقعا هر کاری تخصص میخواد بیخود وقت و هزینه نکنید برین تو کانال تلگرام darmanerizeshem
o@ و تهیه کنین .عالیه
1
4
حدیث | ۵ سال پیش
سلام خسته نباشید من این روغن و تهیه کردم و باروغن سیاهدونه مخلوط کردم و تقریبا ۳ماهه استفاده میکنم اینطورکه شباقبل خواب بایه برس کف سرموشونه میکنم بعد ازارکیب این دوروغن به کف سرمیزنم و باروسری سرمومیبندم و میخوابم تاصبح که میشورم اماشماگفته بودید باید روغن وتوحرارت غیرمستقیم گرم کنیم یعنی اگه همینجوزی که من تاالان استفاده کردم استفادع کنیم تاثیری نداره و اینکه من بخاطر کم کاری تیرویید تارهای موم نازک شده و الان تحت درمانم واسه تیروییدم اما میخواستم بدونم این روغن کمکیم میکنه که تارهای موهام ضخیم تربشع یاحتی موهام پرتربشه
ببخشید طولانی شد
0
7
مهسا | ۵ سال پیش
سلام وقت بخیر میخواستم بپرسم من پوست سر چرب دارم به طوری که یک روز درمیون موی سرم چرب میشود,میخواستم ببینم روغن کندش برای ریزش موی سر بنده هم موثر هست؟چون چند جا ذکر کرده بودید برای موی خشک..
1
8
نیل | ۵ سال پیش
سلام .. روز بخیر ..
متاسفانه من رشد موهام متوقف شده.. علت چه چیزی میتونه باشه؟ و ایا با روغن کندش بهمراه روغن نارگیل درمان به رشد مجدد مو میشود؟
باسپاس
2
5
فریده | ۵ سال پیش
دوستان عزیز این روغن واقعا موثر هستش و البته تقویتی مو هم بسیار عالیه که از ترکیب 7 روغن بدست میاد.
4
5
محمد امیرنیا | ۵ سال پیش
سلام میخواستم ببینم از کجا باید این روغن رو تهیه کنم
0
2
پاسخ کارشناس:
از کلیه ی عطاری ها می توانید این روغن را تهیه کنید.
Asma | ۵ سال پیش
سلام. ممنون از مطلب مفیدتون.اگه روغن کندش رو با بقیه ی روغن هایی که برای تقویت مژه خوب هست مثل کرچک و فندق و.... باهم مخلوط کنم به نظرتون خوبه یابد؟برای مژه ها چند ماه به طور مداوم بایدقبل خواب استفاده کرد؟ اگه زیاد استفاده کنم ضرر داره؟ چه ضرری؟ ممنون میشم جواب بدید.
3
4
فاطمه | ۵ سال پیش
سلام. لطفا طرز تهیه روغن کندش رو بگین.من میخوام خودم درست کنم و ازش استفاده کنم.ممنون
0
1
فریده | ۵ سال پیش
با سلام از کجا میتونم روغن کندش تهیه کنم که اصل باشه؟
0
3
پاسخ ها:
محمد | ۵ سال پیش
فروشگاه های کمی روغن کندش اصل به فروش میرسونن . من خودم از ویسکا اویل گرفتم . سرچ کنی میاد روغن کندشش اصل بود . 2 ماهه استفاده کردم . نتیجش خوب بوده . من که راضیم . حواست باشه از عطاری جنس شرکتی و قیمت پایین نگیری . چون واقعا خوب نیست .
0
1
لیلا | ۵ سال پیش
دخترمن 18سالش هست روشکمش لکه های سفیداست ایاروغن کندوش بزنه خوب میشه
0
2
شهرزاد | ۵ سال پیش
با سلام و تشكر از اطلاع رساني خوبتون ، ميخواستم بدونم كه به چه صورت ميتونم اين روغن رو تهيه كنم .
0
3
پاسخ ها:
ژنیک | ۵ سال پیش
یک سوال داشتم.ایا این روغن برای ریزش مو از نوع مردونه با اندرو ژنیک مناسب است.
0
1
ebrahim | ۵ سال پیش
درود بر شما و ممنون بابت مطالب خوبتون

جسارتا یه سوال داشتم سپاسگزار میشم اگه با رفرنس معتبر علمی پاسخ بدین

اگه برای افرادی که بصورت ارثی یا ٰژنتیکی دچار طاسی هستن موثر باشه یعنی ‌ژن های غیرفعال (خاموش)رو فعال(روشن) میکنه؟؟
وقتی ژن‌ها به هرنحوی تغییر پیدا میکنن پروتئین‌های رمزبندی‌شده بوسیله اونها نمیتونن کارکردهای طبیعی‌شون روانجام بدن درنتیجه بیماری‌های ژنتیکی به وجود میان
برای تصحیح یا جایگزینی ژن‌های معیوب از روشهایی مثل "بازترکیبی هومولوگ"٬"جهش معکوس انتخابی" و *ایجاد کره مصنوعی لیپیدی (چربی) با هسته آب‌‌دار* و،،، استفاده میکنن که هنوز در کارآزمایی‌های بالینی خیلی موفقیت‌آمیز نبودن.

حالا سوال اینجاست که *روغن کندش* چطور میتونه علم ژنتیک رو دگرگون کنه؟؟؟؟ و آیا اصلا میتونه اینکارو انجام بده یا نه؟؟؟


بابت زیاده گویی و طولانی شدن پرسش عذرخواهم،قبلا از وقتی که بابت پاسخگویی میزارین بینهایت سپاسمندم.
4
3
نگین از ابهر | ۵ سال پیش
مرسی عزیزم من استفاده کردم خیلی عالی بود.ن دیگه موهام نمی‌ریزه نه شوره میزنم عاااالی
3
0
سارا | ۵ سال پیش
من بیماری تشنج دارم.
آیا این روغن کندش به موهام کمک میکنه؟
برای بیماریم ضرر نداره؟
1
3
پاسخ ها:
مهشید | ۵ سال پیش
نه عزیزم ، خواهر من هم بیماری شما رو داره و استفاده کرده خدا رو شکر هیچ مشکلی نداره
2
1

hits