دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۰ مزیت بی نظیر روغن توت فرنگی برای زیبایی پوست
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
روغن توت فرنگی از دانه و بذر توت فرنگی تولید می شود و برای زیبایی فواید بسیاری دارد.

در این مقاله در مورد مزایای زیبایی روغن توت فرنگی صحبت خواهیم کرد. آیا می دانید که چرا باید روغن دانه توت فرنگی را به محصولات زیبایی خود اضافه کنید.با مجله دلگرم همراه باشید تا در مورد خواص جادویی روغن بذر توت فرنگی بیشتر بدانید.

معجزه روغن بذر توت فرنگی در زیبایی

روغن توت فرنگی ابتدا در ادبیات رومی باستان به عنوان گیاه دارویی ذکر شد. کلمه توت فرنگی، در حقیقت، از کلمه انگلیسی قدیمی، "strewberige"، مشتق شده است. از آنجا که میوه توت فرنگی هزاران ساله کشت شده است، روغن بدست آمده از دانه های آن به عنوان ماده ای برای تولید اسانس یا برای زیبایی استفاده می شود.

روغن بذر توت فرنگی خواص بسیار شگفت انگیز دارد و غنی از ترکیبات مانند بیوتین، اسید فولیک، اسید الاجیک، ویتامین B5، B6 و C و مواد معدنی مانند منگنز، مس و منیزیم است.

روغن توت فرنگی , روغن دانه توت فرنگی , بذر توت فرنگی

10 مزیت زیبایی روغن بذر توت فرنگی

1. بهبود رنگ چهره پوست:

روغن بذر توت فرنگی، غنی از آنتی اکسیدان هاست که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و از آسیب رساندن به سلول های پوست جلوگیری می کند. این امر موجب به حداقل رساندن لکه های تیره، لکه و خال های سنی، کک و مک و چین و چروک می شود. روغن بذر توت فرنگی در روشنی رنگ پوست موثر است. همچنین می توانید آب توت فرنگی صاف شده را بر روی پوست بمالید تا به نتایج مطلوبی برسید.

2. پاک کننده پوستی عالی:

روغن بذر توت فرنگی دارای برخی از ویژگی های پاک کننده عالی است و به طور گسترده ای به عنوان یک عنصر در تولید محصولات شستشوی صورت، پاک کننده های پوست، ماسک های جوان سازی پوست و حباب ساز حمام استفاده می شود. روغن بذر توت فرنگی غنی از اسید سالیسیلیک، ویتامین C، اکسفولیان(اسکراب لایه بردار) و آنتی اکسیدان ها است. اسید سالیسیلیک، سلول های مرده پوست را حذف می کند و در عین حال منافذ باز پوستی را می بندد. اسید الاجیک موجود در این روغن یک آنتی اکسیدان قوی است و به طور موثر با محافظت پوست در برابر رادیکال های آزاد، از آسیب پوست جلوگیری می کند و پوست نرم و یکنواخت می کند.

3. تونر عالی برای پوست

مخلوطی از روغن بذر توت فرنگی همراه با آب توت فرنگی تازه و عصاره گل رز که بصورت مستقیم بر روی پوست استفاده شود به عنوان تونر عالی پوست عمل می کند. این تونر چین و چروک ها و لکه ها را از بین می برد، پوست را جوان تر می کند.

4. درمان آکنه:

اسید آلفا هیدروکسی، ویتامین C، اسید سالیسیلیک و فلاونوئیدهای موجود در روغن بذر توت فرنگی با آکنه مبارزه کرده و همچنین چربی بیش از حد پوست را کنترل می کند. دو قاشق چای خوری روغن بذر توت فرنگی مخلوط با هشت توت فرنگی و یک قاشق غذاخوری شیر را روی صورت بمالید و بعد از حدود 15 دقیقه با آب بشویید. این درمان مؤثر است اگر دو بار در هفته انجام شود.

روغن دانه توت فرنگی برای درمان آکنه

5. خواص ضد پیری شگفت انگیز:

روغن دانه توت فرنگی پیری پوست را به تعویق می اندازد، پیری پوست معمولا توسط یون های ناپایدار ایجاد می شود، زمانی که مواد غذایی به انرژی تبدیل می شوند این یون ها تشکیل می شوند. محتوای بالای ویتامین C و الاجیک اسید با این رادیکال های آزاد مبارزه می کند و یون های ناپایدار را تثبیت می کند و مانع آسیب رساندن به سلول های بدن می شود. دو قاشق چای خوری کرم خالص، یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری روغن بذر توت فرنگی را مخلوط کنید و آن را به صورت و گردن خود بمالید. اجازه دهید به مدت 20 دقیقه روی صورت بماند، سپس با آب شستشو دهید. استفاده منظم، چین و چروک و خطوط ظریف را کاهش می دهد، پوست را نرم و انعطاف پذیر می کند.

6. درمان رنگدانه پوست:

اسیدالاجیک موجود در روغن بذر توت فرنگی پوست را از اشعه UV مضر محافظت می کند. استفاده منظم از روغن بذر توت فرنگی هيپرپيگمانتاسيون پوستي (hyperpigmentation) یا تجمع متمرکز یا پراکنده لکه‌های تیره روی پوست را درمان می کند این بيماري ناشي از اشعه UV است و مانع سنتز ملانين، که مسئول ایجاد رنگ پوست است، می شود. در نتیجه لکه های تیره پوستی ایجاد می شود.

7. حذف حلقه های سیاه زیر چشم:

ویژگی های قابض و جمع کننده روغن بذر توت فرنگی باعث می شود حلقه های تیره و پف زیر چشم کاهش یابد. چند قطره روغن بذر توت فرنگی را زیر چشم خود را قبل از خواب بمالید تا خشک شود. سپس صورت خود را با آب سرد شستشو دهید و از یک مرطوب کننده روی آن محل استعمال کنید. برای آرام کردن عضلات چشم در یک مکان سرد بخوابید. درمان را تکرار کنید تا حلقه های تیره ناپدید شوند.

8. اسکراپ موثر پا:

روغن بذر توت فرنگی را با چند قطره گلیسیرین و دو قاشق غذاخوری جو دو سر مخلوط کنید این مخلوط یک درمان عالی برای ترک پا عمل می کند. پس از فرو بردن پا در آب ولرم برای حدود ده دقیقه، مناطق آسیب دیده را با مخلوط اسکراب کنید. این مخلوط سلول های مرده پاشنه را حذف می کند، پا را نرم و بدون ترک می کند.

روغن توت فرنگی برای جلوگیری از پیری زود رس پوست

9. هیدراته کردن خشکی لب:

با خواص لایه برداری روغن بذر توت فرنگی، سلول های پوست مرده از روی لب برداشته می شوند و از خشکی لب جلوگیری می شود. با استعمال منظم ومالش چند قطره از روغن روی لب و شستشوی آن با آب ولرم، بهترین نتیجه را خواهید گرفت. همچنین روغن بذر توت فرنگی تیرگی لب را کاهش می دهد. یک قاشق غذاخوری روغن دانه توت فرنگی و دو قاشق غذاخوری وازلین( ژله پترولیوم) را مخلوط کنید و به عنوان یک مرهم دو بار یا سه بار در روز استفاده کنید.

10. سفید کردن دندان:

ویتامین C و اسید مالیک در روغن بذر توت فرنگی جرم و پلاک دندان را از بین می برد و دندان ها را مثل مروارید سفید می کند. دو تا سه قاشق غذاخوری از روغن دانه توت فرنگی را با دو توت فرنگی تازه خرد شده مخلوط کنید تا خمیر شکل شود. دندان های خود را برای چندین دقیقه مسواک کنید و سپس با آب گرم بشویید. برای گرفتن بهترین نتایج این کار را دو بار در روز به مدت چهار هفته انجام دهید.

دوستان عزیز خوشحالیم از این که با مجله دلگرم همراه هستید، اگر هر گونه تجربه ای در مورد استفاده از روغن بذر توت فرنگی دارید با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید


بیشتر بخوانید:

11 خاصیت باور نکردنی روغن گل ختمی

18 خاصیت معجزه آسا روغن دارچین

11 خاصیت معجزه آسا روغن هسته گیلاس

9 خاصیت حیرت انگیز روغن تخم کدو

6 خاصیت معجزه آسا روغن بابونه برای درمان بیماری ها

ترجمه و گرد آوری
سهیلا مقصودی
بخش سلامت مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits