دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۶ مزیت شگفت انگیز روغن هسته انگور برای سلامت مو
2
زمان مطالعه: 7 دقیقه
روغن هسته انگور دارای خواص بسیار شگفت انگیزی است. این روغن غنی از آنتی اکسیدان ها و همچنین ویتامین های A، c و E است. برای درمان تورم و التهاب پوست، درمان ریزش مو، فشار خون بالا، بیماری های دهان، دیابت و همچنین نارسایی مزمن وریدی مورد استفاده قرار می...

در این مقاله سعی داریم در مورد مزایای روغن هسته انگور صحبت کنیم. آیا می دانید که این روغنِ حامل چگونه در بهبود و رشد موهایتان موثر است؟ با مجله دلگرم همراه باشید تا از مزایای روغن دانه انگور برای مو بیشتر بدانید.

معجزه روغن دانه انگور

  • همانطور که از نامش پیداست، روغن هسته انگور از دانه های انگور استخراج می شود. هسته انگور پس از جداسازی در تولید مشروب نیز استفاده می شود. دانه های انگور پس از جدا شدن، فشرده می شوند و روغن از آن بدست می آید.
  • روغن انگور بیش از 60 قرن مورد استفاده بشر بوده است و به طور گسترده ای توسط اروپایی ها برای درمان بیماری های پوستی و / یا بیماری چشمی استفاده می شده است.
  • به عنوان یک روغن حامل، روغن دانه انگور دارای خواص بسیار شگفت انگیزی است. این روغن غنی از آنتی اکسیدان ها و همچنین ویتامین های A، c و E است. برای درمان تورم و التهاب پوست، درمان ریزش مو، فشار خون بالا، بیماری های دهان، دیابت و همچنین نارسایی مزمن وریدی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • مزایای دیگر این روغن این است که نسبت به روغن زیتون خام، جوجوبا یا روغن نارگیل حداقل 30-40٪ ارزان تر است؛ پایداری و ماندگاری این روغن زیاد است و بسیار سبک تر از روغن زیتون است، اگر چه ترکیب آن تا حدی شبیه روغن جوجوبا است. بنابراین، این روغن به عنوان جایگزین مناسبی برای هر دو روغن فوق است.

خواص روغن هسته انگور برای درمان ریزش مو

6 مزیت بی نظیر روغن هسته انگور برای مو

در زمینه درمان های زیبایی، مصرف روغن دانه انگور کاملا تحت اولویت است. این روغن به ویژه در مراقبت از مو بسیار مورد توجه علاقه مندان قرار گرفته است. رنگ و عطر و رایحه سبک این روغن آن را انتخاب مناسبی برای کسانی ساخته که از بوی تند بسیاری از روغن های مو بیزارند. این روغن را به راحتی می توان نگهداری کرد و بهتر است در معرض نور خورشید نباشد.

1. جلوگیری از ریزش مو:

اولین و مهمترین کاربرد روغن هسته انگور این است که ریزش مو را کاهش می دهد. با توجه به محتوای آنتی اکسیدانی آن، تولید DHT (هورمونی که باعث ریزش مو می شود) را متوقف می کند. ترکیبProanthocyanidins موجود در دانه های انگور باعث افزایش تکثیر سلول های فولیکول مو می شود، که این باعث سرعت بخشیدن انتقال فاز غیر فعال به مرحله رشد در طول چرخه رشد مو می شود. اگر مخلوط دو قاشق چای خوری روغن دانه انگور و دو قطره روغن جوجوبا به پوست سر مالیده شود ریزش مو را متوقف می کند. همچنین مشخص شده که این روغن مانع تولید کورتیزول (هورمونی که در زمان استرس تولید می شود) می گردد.

2. کمک به رشد سریع تر مو:

مواد معدنی، پروتئین، اسید لینولئیک و محتوای ویتامین E روغن دانه انگور باعث افزایش رشد مو و تغذیه مو و پوست سر می شود. همچنین این روغن به عنوان یک مرطوب کننده پوستی موثر عمل می کند و روغنی سبک است، یک نرم کننده و مرطوب کننده مناسب برای موهای خشک است. علاوه بر این، باعث افزایش چربی پوست نمی شود. این روغن رطوبت مو را حفظ می کند و از موهای شکننده و وز شده و همچنین از دو شاخه شدن انتهای مو جلوگیری می کند. حدود سه قاشق غذاخوری روغن هسته انگور را اندکی گرم کنید و کاملا روی پوست سر خود ماساژ دهید. اجازه دهید به مدت ده دقیقه روی سر بماند سپس موهای خود را با آب سرد شستشو دهید.

3. مبارزه با شوره سر:

روغن هسته انگور یک عامل اثبات شده برای مبارزه با شوره سر و خارش پوست سر است. پوست سر را مرطوب می کند و از خشکی یا پوسته پوسته شدن جلوگیری می کند و خواص مغذی و نرم کننده اش باعث تقویت رشد سلول های پوست می شود. برای درمان شوره سر با روغن هسته انگور، آن را به طور مستقیم بر روی پوست سر به صورت حرکات دایره ای ماساژ دهید تا روغن جذب شود و گردش خون در ناحیه پوست سر بهبود یابد.

مزیت روغن هسته انگور در درمان شوره سر

4. افزایش درخشندگی مو:

ویژگی قابل توجه روغن دانه انگور این است که باعث می شود موهای شما براق شود. بنابراین، انتخاب ایده آل برای کسانی است که می خواهند موهای سالم و براق و بدون چربی داشته باشند.

5. تقویت مو:

برای چندین قرن، روغن دانه انگور به طور موثر موها را تقویت کرده است. از آنجایی که به راحتی به پوست سر جذب می شود، به عنوان یک عامل تغذیه کننده ریشه مو را تقویت می کند، که این به دلیل اسیدهای چرب لینولئیک موجود در آن است.

6. صاف کردن موهای مواج:

استعمال چند قطره روغن هسته انگور روی موهای تازه شسته شده باعث صاف و یکنواخت شدن موها شده و لطافت و زیبایی خاصی به موهایتان می بخشد.

خواص زیبایی روغن هسته انگور

روش استفاده از روغن هسته انگور برای مراقبت از مو:

  • چهار تا شش قاشق غذاخوری روغن دانه انگور را با دو قاشق چای خوری روغن رزماری یا اسطوخودوس مخلوط کنید. اندکی مخلوط را گرم کرده و به آرامی در پوست سر ماساژ دهید. سر خود را با یک حوله گرم برای مدت 30 دقیقه بپوشانید.سپس با یک شامپو گیاهی موهایتان را بشویید.
  • مخلوطی از 2 اونس روغن هسته انگور و 2 اونس روغن جوجوبا و 3 قطره از عصاره آویشن و اسطوخودوس تهیه کنید. مخلوط را گرم کنید و روی موها بمالید، اجازه دهید حدود یک ساعت روی سر باقی بماند. سپس با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.
  • یک ماسک مو با روغن هسته انگور، سفیده تخم مرغ و آب لیمو تهیه کنید. ترکیب را در موهای خود ماساژ دهید، صبر کنید به طور طبیعی خشک شود. سپس شستشودهید و موها را رطوبت رسانی کنید.
  • 4 قاشق غذاخوری روغن هسته انگور و چند قطره از اسانس گیاه برگاموت یا عصاره لیمو را مخلوط کنید و کمی مخلوط را گرم کنید. سپس موها را شستشو دهید و با حوله خشک کنید. سپس مخلوط را روی سر بمالید و اجازه دهید حداقل 30 دقیقه روی سر بماند. بهتر است دو بار در هفته یا بیشتر مصرف شود.

آیا مصرف خوراکی روغن هسته انگور مجاز است؟

روغن هسته انگور را می توان به راحتی به عنوان یک روغن حامل برای مو استفاده کرد. برای استعمال موضعی بی خطر و امن است.

برای مصرف خوراکی، روغن دانه انگور کاملا امن و بی خطر نیست. متخصصان پزشکی معتقدند که این روغن نباید بیش از دوازده هفته به صورت خوراکی مصرف شود. دلیل این است که استفاده طولانی مدت می تواند عوارض جانبی مانند سردرد، حالت تهوع، فشار خون بالا و همچنین سرگیجه ایجاد کند. همچنین مصرف خوراکی روغن دانه انگور عملکردی برخلاف داروهای ضد انعقاد خون، داروهای فشار خون و یا کلسترول دارد.

دوستان عزیز , امیدوارم از مطالب فوق لذت برده باشید و اطلاعات مفیدی بدست آورده باشید. شما می توانید نظرات خود را در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید

بیشتر بخوانید:

عصاره هسته انگور برای درمان سرطان پروستات

ترجمه و گرد آوری
سهیلا مقصودی
بخش سلامت مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits