دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تقویت حافظه و درمان ام اس با کپسول ممورال

خواص اعجاب انگیز کپسول ممورال

تقویت حافظه و درمان ام اس با کپسول ممورال
98
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کپسول ممورال برای در درمان كم شدن حافظه يا اختلالات ادراكي ، آلزهايمر، ضد روماتيسم، ضد التهاب، ضد استئوآرتريت گردن، درد پشت، جلوگيري از پيشرفت MS

تحقیقات کامل در مورد کپسول ممورال :

اسانس های موجود در کندر دارای اثر شل کنندگی بر روی عضلات صاف عروق بالاخص عروق مغزی بوده و موجب برطرف شدن اسپاسم و تنگی عروق و در نتیجه خون رسانی بهتر به بافت و سلول ها می گردد. از طرف دیگر مشتقات بوزولیک اسید موجود در کندر، بخصوص استیل ۱۱- کتو بوزولیک اسید، از لحاظ فارماکولوژی بسیار فعال بوده و به طور خاص باعث مهار سنتز لوکوترین آندوژن می گردد.

بر خلاف داروهای غیر استروئیدی ضد التهاب، عصاره کندر فاقد خاصیت اسیدزائی در دستگاه گوارش می باشد. عصاره کندر بخصوص اسید بوزولیک یک پنتاسیلیک تری ترپنوئید و مشتقات استیله آن روی تولیـد آنـتی بادی ها و مصونیت سلولی هر دو اثرمی نماید. اسید بوزولیک یک مهار کننده بسیار قوی لیپواکسیژناز می باشد.

و از این طریق تولید لوکوترین را مهار می کند بخصوص LTB-۴که یک عامل کموتاکسیک فعال است. تجارب بالینی روی ۸۱ نفر بیمار مبتلا به روماتیسم همراه با گروه کنترل و پلاسبو و تحت درمان با عصاره کندر به طور قابل ملاحظه ای کاهش درد و التهاب را با یک دوره درمان سه ماهه نشان داد التهاب سینوویال همراه با ساییدگی مربوط به تولید لوکوترین B۴در مفصل است.

عصاره کندر در موش صحرایی اثر ضد درد و آرام بخش نشان داده است. در انسان مبتلا به لوسمی، مشتق استیل ۱۱- کتوبوزولیک اسید سنتز RNA , DNA و پروتئین را در سلول های لوسمیک HL-۶۰ مهار می سازد. هچنین این عصاره دارای خاصیت ضد آسم است که در مطالعات انسانی برروی ۴۰ بیمار مبتلا به آسم تحت درمان با ۳۰۰ میلی گرم عصاره کندر ۳ نوبت در روز به مدت ۶ هفته به اثبات رسیده است.

اخیراً ثابت شده است که اختلالات ادراکی در حیوانات مسن به علت التهاب در مغز و تغییرات حاصله از آن است و معلوم شده است موش صحرایی مسن با اختلالات ادراکی در مقایسه با حیوانات جوان دارای نشت عروقی در شبکیه چشم است.

و کم شدن اختلالات ادراکی به موازات کم شدن ضایعات شبکیه به علت تولید لوکوترین است. بدین ترتیب بنظر می رسد که مکانیسم اثر ضد الزایمر عصاره کندر و اثر مثبت آن در بالا بردن حافظه و کم کردن فراموشی به علت اثر ضدالتهاب آن در مغز می باشد .

ثابت شده است که مصرف مسترمر داروهای ضد التهاب به عنوان بازدارنده از ابتلاء به بیماری آلزایمر است. عصاره کندر افزون بر این دارای خاصیت ضدکولیت بوده و می تواند کولیت های زخم دار را التیام بخشد. عصاره کندر دارای اثر ضد سرطان است و می توانند سنتز RNA , DNA و پروتئین را در سلول های لوسمیک در invitro مهار نماید.

کاربرد کندر افزون بر تاثیر مثبت آن در افزایش حافظه و رفع فراموشی، در درمان یک سری از بیماری های التهابی، ازجمله :

  1. آرتریت روماتوئید
  2. واکنش های آلرژی
  3. آسم برونشیال مزمن
  4. پسوریازیس
  5. MS

خواص معجزه آسا کپسول ممورال

ترکیبات کپسول ممورال :

هـركپسول ممورال حـاوي 360 ميلي گـرم الئوگم رزين كندر و 36 ميلي گرم گـرانول پودر ريشه زنجبيل مي باشد كه بر مبناي 4/10-4/8ميلـي گرم اسانـس تام و 172-140 ميلي گرم گم وموسيلاژ استاندارد شده است.

مواد موثر کپسول ممورال :

۶۰ %صمغ ، ۲۳ %– ۲۰ %موسیلاژ و ۹%-۵ % اسانس و از مهمترین مواد موثره موجود در اسانس کندر می توان به Thujon برابر ۶۳ % P-Cymen برابر ۱۴% و Linalol برابر۱/۵ % اشاره کرد. افزون براین کندر حاوی یک اسید آزاد بنام Boswelic acid می باشد، که از عوامل مهم خواص درمانی کندر اعلام شده است.

خواص کپسول ممورال :

در درمان اختلالات و علائم ناشي از محدوديت گردش خون مغزي (مانند كم شدن حافظه يا اختلالات ادراكي)، زوال عقل (آلزهايمر)، ضد روماتيسم، ضد التهاب، ضد استئوآرتريت گردن، درد پشت، ضد كليت السر و مؤثر در جلوگيري از پيشرفت MS

مضرات کپسول ممورال :

طي مصرف مقادير معمول كندر عوارض جانبي و يا مشكل خاصي گزارش نشده است. ولي بعلت وجود تركيـبات ترپنوئيدي در روغن فرار كندر، مي بايسـت همـانند سـاير فرآورده هاي حاوي روغـن فـرار(اسانس) در مصرف بيش از حد خوراكي اين فرآورده نيز جانب احتياط رعايت شود .

موارد نادري از سردرد، عوارض گوارشي خفيف.

آبستني وشيردهي:

در حين آبستني و شيردهي زير نظر پزشك مصرف گردد.

مقدار مصرف:

روزي سه بار هر بار 1 تا 2 كپسول با كمي آب ميل شود.

divider

بیشتر بخوانید :

عوارض و خطرات استفاده بعضی از گیاهان دارویی

گیاهان دارویی مفید برای اعصاب از نظر طب سنتی ایران

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

جهان باورصاد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (98 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۸ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

جواد | ۴ سال پیش
درود...
آیا روی معده اثر نمیگذارد...ونبا
یدباشکم خالی خورد؟
1
7
Amir | ۴ سال پیش
سلام
یک عدد در روز کافیه؟ یا باید تعداد بیشتری مصرف شود؟
3
10
رضا زیدان | ۴ سال پیش
سلام آیا میشه ممورال رو همراه پیراستام800همزم
ان مصرف کرد یا که ایراد داره مرسی
2
7
یاسین | ۵ سال پیش
با سلام
من الان تقریبا دو هفتست استفاده میکنم و کم کم دارم فوایدش رو احساس میکنم.اثر ضد التهابیش با توحه با فارماکولوژی این دارو واقعا اصولی و قابل اعتماده.ممنون از شرکت های داروسازی تو این زمینه
1
2
پاسخ ها:
Amir | ۴ سال پیش
با سلام
چه تعداد در روز مصرف کرده اید؟
2
8
غزاله باقریان | ۵ سال پیش
اطلاعات تان عالی بود من برای تقویت حافظه مصرف کردم اما درد های مزمن عضلانی که داشتم گردن و شانه ها و زانو و لگن با مصرف تقریبا ۱۵ عدد به همراه کپسول آمگا۳ برطرف شد .....معجزه یعنی این
ممنون از شما برای معرفی تان و دست سازنده اش درد نکند،قیمت مناسب و تاثیر بی نظیر
2
2
کوروش | ۵ سال پیش
ممنون مطلب عالی بود ، میخواستم بدونم اگر من به جای کندر برای درمان ام اس کپسول ممورال بخورم همان تاثیر را دارد.؟
0
3
پاسخ ها:
امیر | ۵ سال پیش
بله. شما ممورال رو تهیه کنید میبینید کپسول شفافه توش کندر ریز ریز شده هست. دیده میشه اصلا.
قیمتش هم مناسبه ۱۲ تومن.
2
7

hits