دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۸ مزیت صابون نارگیل برای زیبایی پوست و مو
9
زمان مطالعه: 7 دقیقه
صابون نارگیل Coconut soapیک معجزه بهداشتی برای زیبایی و سلامت پوست و مو به شمار می رود. در این مقاله 18 مورد از فواید استفاده از صابون نارگیل را شرح داده ایم.

فواید استفاده از صابون نارگیل

صابون نارگیل یک معجزه بهداشتی برای پوست و مو به شمار می رود , نارگیل یک عنصر باورنکردنی موجود در طبیعت است. نارگیل قرن ها به دلیل مزایای بهداشتی و سلامتی اش مورد استفاده قرار گرفته است و از این رو صابون نارگیل که تمام فواید نارگیل را دارد بر روی پوست معجزه می کند و برای پوست و مو مزایای فراوانی دارد. صابون نارگیل خالص برای درمان هر گونه مشکل پوستی موثر است و شستشوی بدن و مو با صابون نارگیل راهی موثر برای استفاده از شیر نارگیل و روغن نارگیل برای سلامت پوست ومو است.

1-مرطوب کننده عمیق پوست

صابون نارگیل حاوی مقدار زیادی اسید چرب مانند لوریک، کاپریلیک و اسید کاپریک است ک رطوبت و هیدراتاسیون پوست کدر و خسته را تامین می کند. بر خلاف صابون های معمولی، صابون نارگیل پوست شما را خشک نمی کند، بلکه صورت را پاکسازی می کند. این محصول خاصیت جوان کننده پوست را دارد که می تواند رطوبت از دست رفته پوست را با تجدید سلول های پوست تامین کند. در نتیجه، به شما یک پوست فوق العاده نرم و صاف هدیه می کند.

2- جلوگیری از بروز آکنه و درمان آن

آکنه یک بیماری شایع پوست است و استفاده از صابون نارگیل یک راه عالی برای جلوگیری از آکنه است. صابون نارگیل حاوی اسیدهای چرب است که دارای ترکیبات ضد میکروبی هستند که درجلوگیری و درمان آکنه موثر هستند. علاوه بر این، صابون نارگیل نرم کننده، پوست را تغذیه می کند، از بروز آکنه جلوگیری می کند، و اسکارهای و جای جوش را نیز کاهش می دهد.

3- مناسب برای پاکسازی پوست

ویژگی دیگر صابون نارگیل این است که به پاکسازی کامل پوست (بدون خشک شدن پوست) کمک می کند. این صابون غنی از شیر نارگیل و روغن نارگیل است و برای پاکسازی کامل پوست فرموله شده و تمام آلودگی، جرم، بقایای آرایش پاک نشده صورت را از سطح پوست پاک می کند و هیدراتاسیون پوست را نیز فراهم می کند. این صابون، یک تمیز کننده ملایم پوست است و هیچ عارضه جانبی ندارد.

مزایای صابون نارگیل برای رطوبت رسانی پوست

4- لکه ها را محو می کند

صابون نارگیل دارای مواد مغذی و ترکیبات شگفت انگیز است که می تواند در کاهش لکه ها و خال های تیره کمک کند. بر خلاف صابون های شیمیایی ، با این صابون ملایم تمیز کننده، رطوبت طبیعی پوست و تغذیه پوست تامین می شود و به تدریج روی لکه ها و جای جوش ها نیز اثر می گذارد،. پوست خود را با این صابون به طور منظم بشویید تا از شر اسکار و جای جوش و لکه های پوست خلاص شوید.

5- درمان پوست آسیب دیده

صابون نارگیل در درمان پوست آسیب دیده شما عالی است. این صابون حاوی ویتامین E و سایر مواد مغذی پوستی است و مواد مغذی ضروری پوست را برای رشد و ترمیم سلول های پوست تامین می کند. با استفاده منظم از این صابون می توانید پوستی صاف و یکنواخت داشته باشید و حتی بثورات پوست، سوختگی، زخم و غیره را درمان کنید.

6- پیری پوست را به تاخیر می اندازد

استفاده منظم از صابون نارگیل می تواند در کاهش میزان پیری پوست موثر است. شیر نارگیل حاوی آنتی اکسیدان ها، ویتامین C و E است که از پوست شما در برابر آسیب های رادیکال آزاد مضر محافظت می کند. این صابون حاوی مواد مغذی مانند سلنیوم، مس، روی، آهن و غیره است که باعث تغذیه پوست می شوند. استفاده منظم از صابون نارگیل در کاهش خطوط ریز و چین و چروک پوست، شلی و افتادگی پوست و همچنین لکه های مربوط به سن موثر است.

صابون نارگیل درمان آکنه و لکه های پوستی

7- درمان آلرژی پوستی

اسید لاریک موجود در صابون نارگیل شامل ترکیبات ضد میکروبی، ضد باکتری و دیگر ترکیبات مشابه است که با استفاده منظم، یک محافظ روی پوست ایجاد می کند. استفاده از صابون نارگیل به طور مرتب می تواند پوست شما را از آلرژی ها و شرایطی مانند اگزما، پسوریازیس، درماتیت و غیره محافظت کند.

8- درمان آفتاب سوختگی

حمام با استفاده از صابون نارگیل قبل از قرارگیری در معرض نور خورشید ، پوست را از آفتاب سوختگی محافظت می کند. صابون نارگیل یک مرطوب کننده خوب است و ترکیبات آن نیز به جلوگیری و درمان آفتاب سوختگی کمک می کنند.

9- درمان ترک پوست

پوست ترک خورده ناشی از فقدان رطوبت است، استفاده از صابون نارگیل می تواند رطوبت پوست ترک خورده را تامین کند و پوست را تغذیه می کند. از این صابون برای بهبود خشکی و ترک پوست به صورت منظم استفاده نمایید.

10- بهبود رنگ چهره

صابون نارگیل بر خلاف صابون های شیمیایی در بهبود رنگ چهره پوست موثر است . صابون های شیمیایی باعث خشکی پوست و آسیب به شفافیت طبیعی پوست می شوند. اسید های چرب و مواد مغذی در صابون نارگیل پوست را تغذیه می کند و شفافیت و درخشش طبیعی پوست را تامین می کند.

صابون نارگیل برای درمان آلرژی و عفونت های پوستی

11- درمان قارچ ناخن و عفونت پای ورزشکاران

شستشوی بدن با صابون نارگیل در درمان قارچ ناخن و عفونت پای ورزشکاران بسیار مفید است. با این حال، توصیه می شود با روغن نارگیل محل مورد نظر را نیز ماساژ دهید تا بهترین نتیجه را بدست آورید.

12- رفع تیرگی زانو و آرنج

صابون نارگیل برای رفع تیرگی زانو و آرنج بسیار مفید است. شما باید منطقه آسیب دیده خود را با صابون نارگیل بشویید تا زمانی که نتیجه مطلوب آن را بدست آورید این کار را ادامه دهید.

13- افزایش زیبایی پوست

صابون نارگیل غنی از ویتامین و اسیدهای چرب است که در مقابل عفونت های باکتریایی و قارچی پوست ضروری هستند. در واقع، شستشوی بدن با صابون ساخته شده از شیر نارگیل، باعث بهبود تن پوست و زیبایی آن می شود و باکتری ها و قارچ ها را راحتی از سطح پوست برطرف می کند.

14- مناسب برای داشتن موهای براق

صابون نارگیل برای درخشندگی موها مفید است و از وز و خشکی مو جلوگیری می کند. شستشوی سر با صابون نارگیل در جلوگیری از موهای وز شده موثر است و موجب درخشندگی مو می شود.

صابون نارگیل برای درمان قارچ

15- درمان موهای آسیب دیده

صابون نارگیل مو را تغذیه می کند. شستشوی مو با استفاده از صابون نارگیل مواد مغذی مو را تامین می کند و باعث تغذیه پوست سر و مو می شود و همچنین در درمان موهای آسیب دیده ناشی از محصولات آرایشی مو موثر است.

16- درمان شوره سر

صابون نارگیل به عنوان یک منبع عالی مواد مغذی می تواند خشکی و پوسته پوسته شدن سر را درمان کند و از شوره سر نیز جلوگیری می کند. برای کسب بهترین نتایج، به طور منظم از این صابون استفاده کنید.

17-نرم کننده طبیعی مو

اگر موهای خشک و شکننده دارید، لزوما باید از نرم کننده مناسب استفاده کنید. بنابراین، به طور مرتب از صابون نارگیل استفاده کنید، زیرا یک نرم کننده طبیعی است که به رطوبت از دست رفته موها کمک می کند.

18- درمان ریزش مو

استفاده از صابون نارگیل برای شستشوی مو از ریزش مو جلوگیری می کند. صابون نارگیل مواد مغذی را برای پوست سر فراهم می کند و موجب تقویت فولیکول های مو می شود، بنابراین مشکل ریزش مو را درمان می کند.

فواید صابون نارگیل برای درمان مشکلات پوستی و ریزش مو

آیا تا به حال صابون نارگیل استفاده کرده اید؟ تجربه شما چگونه بوده؟ آیا این صابون را به دیگران توصیه می کنید؟ در بخش نظرات و پیشنهادات تجربیات خود را بنویسید.

با مجله دلگرم همراه باشید تا در مورد خواص صابون های گیاهی و طرز ساخت صابون های گیاهی بیشتر بیاموزید.

خواص و فواید دیگر صابون ها در دلگرم:

صابون علف لیمو

صابون شیر بز

صابون بلغور جو دو سر

صابون نمک دریا

صابون زغال

صابون رزماری

صابون آلوئه ورا

صابون جعفری

صابون اسطوخودوس

ترجمه و گرد آوری
سهیلا مقصودی
بخش سلامت مجله دلگرم




این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.6 از 5 (9 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits