دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
موارد مصرف و فواید پودر روتارین (Rotarin)
142
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پودر روتارین مفید برای تارهای صوتی، بازکننده صدا، درمان‌کننده عفونت گلو و التهابات سینه و ریه می‌باشد. فلاونوئیدهای موجود در این محصول دارای اثر ضدالتهابی بوده و تسکین‌دهنده التهابات تارهای صوتی، گلو، سرفه و سینه‌درد می‌باشد.

روتارین چیست ؟

روتارین (Rutarin) از داروهای گیاهی است که به منظور بهبود تارهای صوتی، باز شدن صدا، درمان عفونت‌های گلو و التهابات سینه و ریه استفاده می‌شود.

این دارو با داشتن اثر خلط‌آوری در درمان اختلالات تنفسی، درمان تنگی نفس و سرفه مزمن، نقش دارد. اگر قرار است از این دارو به منظور شفاف شدن صدا برای برگزاری یک کنفرانس یا سخنرانی استفاده کنید، پیشنهاد می‌شود حدودا ۳۰ دقیقا قبل از شروع سخنرانی آن را مصرف کنید.

روتارین، از بذر گیاه "کیدونیا ابلانگا" گرفته شده است.

مقدار و نحوه مصرف روتارین

بهتر است میزان دقیق مصرف این دارو توسط پزشک تعیین شود. برای استفاده از این دارو، باید یک ساشه پودر روتارین را باز کرده، محتویات آن را در یک استکان آب جوش ریخته و ۳ دقیقه بعد جرعه‌جرعه میل کنید. به طور معمول این دارو روزی سه مرتبه و به مدت یک هفته مصرف می‌گردد.

موارد مصرف روتارین

سلامت ریه
نرم‌کننده حنجره , گلو و سینه
درمان اختلالات تنفسی، درمان عفونت گلو و التهابات سینه و ریه

روش مصرف روتارین

یک ساشه پودر روتارین را بازکرده محتویات آن را در یک استکان آب جوش ریخته و 3 دقیقه بعد جرعه‌جرعه میل شود.

مصرف این فرآورده برای سخنرانان 30 دقیقه قبل از سخنرانی می‌باشد.

روتارین

توصیه مصرف پودر روتارین

در طول مدت مصرف روتارین از خوردن‌ ترشیجات و غذاهای سرخ‌ کرده پرهیز شود.
خوردن غذاهای تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن
در کنار روتارین می‌توانید برای تأثیر بیشتر از شربت آیورا و عصاره گل ختمی استفاده کنید.

مزایای مصرف پودر روتارین برای گلودرد

پودر روتارین مفید برای تارهای صوتی، بازکننده صدا، درمان‌کننده عفونت گلو و التهابات سینه و ریه می‌باشد. این محصول از بذر گیاه کیدونیا ابلانگا گرفته‌شده است. فلاونوئیدهای موجود در این محصول دارای اثر ضدالتهابی بوده و تسکین‌دهنده التهابات تارهای صوتی، گلو، سرفه و سینه‌درد می‌باشد. همچنین ترکیبات موسیلاژی گیاهان موجود در پودر روتارین با داشتن خاصیت التیام بخشی، محافظت‌کنندگی و نرم‌کنندگی و کاهنده تحریکات مخاط اثر خود را می‌گذارد و در مداوای سرفه، برطرف کردن گرفتگی و خشونت صدا مؤثر خواهد بود. اثر درمانی مواد مؤثره موجود در این فرآورده در رفع لانژیت و التهاب حلق به علت وجود سینئول است که اثر میکروب‌کشی و خلط آوری دارد. پودر روتارین همچنین در درمان اختلالات تنفسی، درمان تنگی نفس و سرفه مزمن نقش دارد.

فواید پودر روتارین برای درمان گرفتگی صدا

برای رفع گرفتگی صدا می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. پودر روتارین یکی از داروهای ضد التهاب است که از ویژگی‌های آن می‌توان موارد زیر را شمرد:

التیام بخش و نرم کننده مخاط تنفسی و رفع گرفتگی و خشونت صدا
درمان اختلالات تنفسی و تنگی نفس و سرفه مزمن
درمان ‌کننده عفونت گلو، التهابات سینه و ریه
مفید برای تارهای صوتی و بازکننده صدا
رفع لارنژیت و التهاب حلق
میکروب کش
بهبود تارهای صوتی، باز شدن صدا، درمان عفونت های گلو و التهابات سینه و ریه

شرایط نگهداری روتارین

در جای خشک و خنک و دور از نور خورشید تگهداری شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (142 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۵ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

علی | ۳ سال پیش
روتارین عالیه, من چندین باره مصرف کردم, عفونت والتهابت گلو, دلتنگی و درد قفسه سینه رو و سرفه های شدید رو به خوبی برطرف میکنه, فقط باید حداقل روزی ۳تا شو مصرف کنید, هربار یکی در یک لیوان آب جوش حل کنید . ونوس جان کنید, بعد از ۳روز علائم سرماخوردگی, گلو درد, وتنگی قفسه سینه, ,سرفه هرچی باشه برطرف میشه. برای اینکه بهتر جواب بگیرید, هرکدام رو ا یک قاشق مربا خوری چهار تخم ,مخلوط کنید. بیشتر و زودتر جواب میده.
0
2
morteza | ۴ سال پیش
آیا پودر را پس از ریختن در آب جوش باید با قاشق هم بزنیم و آیا فقط باید آب غلیظ شده رو بخوریم و یا پودری که با آب قاطی شده و مانند چیزی مثل به دانه شده رو هم باید میل کرد.
2
3
a.r | ۵ سال پیش
چرا داخل بروشور منبع مصرف برای مادران باردار و شیر دهی ذکر نشده.رفتم خریدم اما غیر قابل استفاده محسوب میشه.دیگه باید همه چییو اول از اینترنت سرچ کرد بعد خرید
0
2
پاسخ ها:
علی مانعی نداره, همه | ۳ سال پیش
مانعی نداره,همه میتونند استفاده کنند
در آب جوش کامل حل کنید ونوش جان کنید
0
0
علی | ۳ سال پیش
مانعی نداره, همه حتی مادران باردار, . ودر همه سنین میتونند مصرف کنند. حتی کودکان
0
1

hits