دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
10 خاصیت شگفت انگیز روغن گل رز (گل سرخ)
14
زمان مطالعه: 4 دقیقه
گل رز یکی از زیباترین گل های جهان می باشد که انواع مختلفی از گونه های آن در سرتاسر جهان وجود دارد. در اینجا قصد داریم شما را با خواص این گل و روغن آن آشنا کنیم. با دلگرم بمانید.

گل رز یا گل سرخ

گل رز بخش جدایی ناپذیر از داستان ها، افسانه ها، اسطوره ها و میراث های بی شمار است. یک گل زیبا و قرمز می تواند احساسات عاشقانه را حتی در سخت ترین قلب ها به وجود آورد. اما چقدر در مورد خواص دارویی این گیاه و روغن آن اطلاعات دارید؟
اکثر ما در مورد اثرات احساسی و روانی گل رز اطلاعاتی داریم. پس اجازه دهید در این مقاله دلگرم به بررسی برخی از مزایای دارویی اسانس گل رز بپردازیم.

خواص روغن گل سرخ

10 خاصیت شگفت انگیز روغن گل رز (گل سرخ)

با فواید روغن گل سرخ آشنا شوید.

1- مبارزه با افسردگی

روغن گل سرخ باعث افزایش اعتماد به نفس و قدرت ذهنی می شود و همین امر در مبارزه با افسردگی موثر می باشد. روغن گل سرخ را می توان به عنوان یک داروی ضد افسردگی برای بیماران مبتلا به افسردگی حاد یا افرادی که تحت درمان توانبخشی هستند، تجویز و اثرات مثبت بودن آن را در زندگی آن ها مشاهده کرد.

2- کاهش التهاب

اسانس گل رز می تواند با کاهش التهاب در درمان تب، روماتیسم، آرتروز و نقرس مفید واقع شود. همچنین می تواند در سایر موارد التهابی ناشی از عفونت های میکروبی، مصرف مواد سمی، سوء هاضمه و کم آبی بدن مفید باشد.

3- درمان زخم

یکی از معطر ترین و لوکس ترین درمان ها برای زخم، استفاده از روغن گل سرخ است. درمان زخم خود را با روغن گل رز به جای لوسیون های ضد عفونی کننده معمولی تصور کنید. به طور موضعی روغن گل رز به بهبود زخم و جلوگیری از عفونت آن کمک می کند.

4- خواص ضد اسپاسم

اسانس گل رز اسپاسم در سیستم تنفسی و روده، و همچنین اسپاسم عضلانی در اندام های مختلف، را از بین می برد. همچنین در درمان تشنج، کشیدگی و گرفتگی های عضلانی کمک می کند.

5- افزایش میل جنسی

داشتن احساسات عاشقانه و نیاز جنسی برای داشتن زندگی زناشویی موفق ضروری است. عطر و بوی گل سرخ می تواند شما را تحریک کند و احساسات عاشقانه را در شما بیدار کند. پس روغن گل سرخ را در این زمینه فراموش نکنید، چرا که روغن گل رز می تواند علائم اختلال عملکرد جنسی، اختلال نعوظ و هم چنین سکته قلبی را کاهش دهد و باعث افزایش میل جنسی شود.

10 خاصیت شگفت انگیز روغن گل رز (گل سرخ)

6- ضدباکتری و ضد ویروس

روغن گل سرخ یک ضد باکتری عالی است و مانند یک سپر در مقابل ویروس ها عمل می کند. این روغن می تواند در درمان اسهال، وبا، مسمومیت غذایی و سایر بیماری هایی که توسط باکتری ایجاد می شود، مفید باشد. هم چنین می تواند عفونت های داخلی ناشی از باکتری در روده بزرگ، معده و مثانه و عفونت های خارجی بر روی پوست، گوش ها، چشم ها و زخم ها را درمان کند.

7- مراقبت از پوست

این ویژگی اسانس گل رز می تواند برای کسانی که مراقبت از پوستشان بسیار مهم است، قابل توجه باشد. روغن گل سرخ به دلیل فعالیت آنتی اکسیدانی اسانس گل رز، بر روند بهبودی پوست اثر می گذارد. استفاده از روغن گل سرخ بر روی پوست باعث می شود زخم ها و جای جوش و آکنه از بین برود. هم چنین برای از بین بردن علائم کشیدگی بر روی پوست که بر اثر حاملگی و زایمان یا چاقی به وجود می آید و هم چنین زخم جراحی، می تواند از این روغن استفاده کرد و شاهد نتایج فوق العاده آن بود.

8- حفظ سلامت کبد

اسانس گل رز برای سلامتی کبد شما مناسب است. روغن گل رز باعث تقویت کبد می شود. همچنين مشكلاتي مانند جريان بيش از حد صفرا، اسیدها و زخم ها را رفع می کند.

9- جلوگیری از یبوست

روغن گل سرخ می تواند به عنوان یک ملین بدون عوارض و با بوی خوش در رفع یبوست موثر واقع شود. همچنین بر عضلات روده و مقعد اثر می گذارد و باعث پاکسازی روده ها می شود.

10- کاهش اضطراب

روغن اسانس گل رز به عنوان یک نیروبخش و آرام بخش برای اعصاب عمل می کند. پس اگر اضطراب به سراغتان آمد بهتر است یک رز زیبا و یا اسانس آن را ببویید.

این مقاله هم به پایان رسید. چنانچه نظر یا پیشنهادی در مورد این مقاله داشته باشید می توانید آن را در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (14 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits