دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دمنوش هوفاریقون آرامبخش و تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خواص بی نظیر دمنوش هوفاریقون:دمنوش گیاهی هوفاریقون با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با فواید دمنوش گیاهیhopharighon آشنا شوید.

خواص بی نظیر دمنوش هوفاریقون

دمنوش گیاهی هوفاریقون با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با فواید دمنوش گیاهیhopharighon آشنا شوید.

دمنوش هوفاریقون آرامبخش و تقویت‌کننده سیستم ایمن

هوفاریقون آرامبخش و تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن است، همچنین دمنوش ترکیبی از چهار گیاه گل راعی یا هوفاریقون، سنبل الطیب، بادرنجبویه و گل ساعتی می‌تواند یک آرامبخش خیلی مؤثر و قابل استفاده باشد.

(گل راعی یا هزارچشم یا علف چای): مزاج این گیاه گرم و خشک است و دارای اثرات درمانی بیشماری است.

مسکّن دردهایی با منشأ سیستم عصبی مانند سیاتیک، سردرد و میگرن بوده، همچنین آرامبخش است و دارویی باارزش برای مشکلات عصبی همچون دلشوره، اضطراب، تنش، بی‌خوابی و افسردگی، خصوصاً افسردگی ناشی از یائسگی است.هوفاریقون قاعده‌آور و مدر است, در درمان بیماری‌های زنان مانند ترشحات واژینال مفید است، همچنین مقوی کبد, کیسه صفرا و مسهل صفرا است و مؤثر در درمان ورم معده و زخم‌های دستگاه گوارش و ترش کردن معده است.هوفاریقون تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است, مالیدن روغن آن برای تسکین گرفتگی‌های عصبی و درد سیاتیک و روماتیسم مؤثر است، همچنین برای روشن کردن پوست که بر اثر نور آفتاب تیره شده، استفاده از روغن هوفاریقون به‌صورت موضعی مفید است.

برای مصرف خوراکی هوفاریقون، مقداری از آن را مانند چای دم کرده و روزی یک تا سه بار مصرف شود. گل هوفاریقون از نظر ظاهر خیلی شبیه سُداب است. به‌علت اینکه سُداب کمی سمی است و حتی دست زدن به آن می‌تواند ایجاد حساسیت و مشکلات پوستی کند، باید توسط افراد مجرب برداشت شود. زیر برگ‌های گل راعی یا هوفاریقون نقاط ریز شفافی وجود دارد که محل تجمع اسانس است, به همین خاطر به آن هزارچشم می‌گویند.به‌علت تشابه اسمی بین گل راعی (علف چای) و چای کوهی (توکلیجه) برخی از عطاری‌ها این دو گیاه را به‌اشتباه به مشتریان عرضه می‌کنند. گل راعی زردرنگ است ولی چای کوهی کُرک دارد و دارای گل‌های ریز بنفش است.

دمنوش هوفاریقون

روش تهیّه دمنوش

ترکیبات زیر را به همراه دو لیوان آب سرد در یک قوری- که بهتر است چینی باشد- ریخته، روی حرارت کم قرار می دهیم تا به نقطه جوش برسد؛ سپس قوری را روی حرارت غیرمستقیم(کتری یاسماور) می گذاریم تا درمدّت ۳۰ دقیقه به آرامی دم بکشد؛ پس ازآن، چای راصاف نموده، مصرف می کنیم. این نوشیدنی های گوارا، برخلاف چای معمولی، تا چند روز قابل مصرف می باشند. بدیهی است، بر خلاف چای سیاه، هـرقـدر زمان دم کشیدن چای بیشتر باشد، کیفیت آن، مطلوب تر خواهد بود. در صورت تمایل می توانید از همان ابتدا از آب جوش استفاده نمایید و نوشیدنی را مشابه چای معمولی دم کنید یا آن که بگذارید چای به مدّت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی شعله کم بجوشد. ترجیحا این چای ها را با عسل، خرما یا توت میل کنید. در صورت تمایل می توان چای را با چند قطره آب لیموترش تازه میل کرد.

دمنوش هوفاریقون

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب دمنوش هوفاریقون

در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

--------------------------------------------------------------------------------------------

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (9 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

الهام قاصدی | ۴ سال پیش
سلام وقتتون بخیر من میخام بجای فلوکستین هوفاریقون بخورم بایدچقدر بخورم من80 میلی فلوکستین میخورم
0
0

hits