دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پیشگیری از سرطان با گیاه درمانی در طب سنتی
2
زمان مطالعه: 11 دقیقه
مهم ترین گیاه ضد سرطان !با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با گیاهان مفید برای جلوگیری از سرطان آشنا شوید.

مهم ترین گیاه ضد سرطان !

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با گیاهان مفید برای جلوگیری از سرطان آشنا شوید.

گیاهان ضدسرطان را بشناسید

جلوگیری از وقوع سرطان در بدن با این نسخه از دلگرم

گیاه ضد سرطان که به قاتل سرطان مشهور شده است یکی از جدیدترین کشفیات دانشمندان در واقع گیاهی بسیار شناخته شده است اما خاصیت ضد سرطانی آن با تازگی کشف شده است.دانشمندان کشف کرده اند که یک گیاه بسیار شناخته شده اما با نام واقعا عجیب و غریب قاتل سرطان می باشد.

بعد از انجام تحقیقات و مطالعاتی توسط دانشمندان بر روی موش ها دریافتند شیوه درمانی نوین با گیاهان می تواند در ظرف کمتر از 40 روز سرطان را در موش ها از بین ببرد.دانشمندان مسئول این آزمایش در حال حاضر امید به دست آوردن پول برای انجام تحقیقات در مردم است.گیاهی به اسم تاک خدا رعد و برق و یا لی گونگ تنگ که در طب چینی کاربرد های زیادی دارد علاوه بر درمان آرتریت روماتوئید می تواند سرطان را نیز نابود کند.

*******************************************

نظر ابن سینا درباره شلغم

دانشمند نامی ایران در کتاب قانون راجع به شلغم گفته است: شلغم یا شلجم بیابانی و کاشتنی دارد. شلغم کاشتنی از بیابانی کم غذاتر است. طبیعت هر دو نوع مرطوب و گرم است. شلجم پخته با گوشت چرب، سینه و گلو را نرم می‌کند. شلغم در معده زیاد ماندگار است. گویند خوردن شلغم خام و پخته به نفع چشم است. آبش ادرار آور است. شلغم قوای جنسی را زیاد می‌کند و تخم آن نیز همین خاصیت را دارد.

سایر فواید شلغم

* مصرف شلغم افراد را در برابر بیماری‌های پوستی بیمه می‌کند و در بهبود جوش صورت موثر است. افرادی که مبتلا به جوش صورت و اگزما هستند، چنانچه هر روز مقدار کمی شلغم خام بخورند نیاز بدن آن‌ها به گوگرد برطرف شده و در نتیجه جوش صورت آن‌ها از بین خواهد رفت.

* شلغم در تقویت تخمدان‌ها نقش اساسی دارد و رحم را برای پرورش نوزادی سالم و قوی، تقویت می‌کند.

* سبزی های شلغمی از قبیل کلم برگی و اسفناج ، جزء گیاهان سبز و پر برگ اند و مشاهده شده ، در بین جمعیتی که این سبزی ها جزء بیشترین مواد غذایی مورد مصرفشان است ، میزان ابتلای آنان به انواع سرطان ها به ویژه سرطان ریه کم بوده است .

* شلغم آرام‌بخش و ترمیم‌کننده سریع زخم‌ها بوده و برای تقویت کبد مفید است.

* به علت داشتن فیبر، پاک‌کننده قوی روده‌هاست و خواص تسکین‌دهنده شلغم، آن را به داروی طبیعی خواب‌آور تبدیل کرده است. برای بهبودی شقاق، شستشوی ناحیه مبتلا با آب جوشانده شلغم مفید است.

* شلغم به علت داشتن ویتامین های A , B , C ، بر نور چشم و قدرت بینایی می افزاید.

* شلغم مهمترین گیاه ضد سرطان است و حتی گسترش سرطان را متوقف می کند .

* ریشه شلغم اثر نرم کنندگی دارد و در رفع سیاه سرفه و آسم به صورت جوشانده های غلیظ و مخلوط با عسل ، مورد استفاده قرار می گیرد.

* قرقره کردن آب شلغم گلودردهای باکتریایی را تسکین می‌دهد.

* موادمغذی موجود در شلغم از جمله بهترین مواد غذایی برای تشکیل بافت های استخوانی در بدن هستند. از این رو مصرف این سبزی در دوران بارداری برای افزایش استقامت بدن مادر و تقویت بافت استخوانی جنین مناسب است.

* شلغم حاوی فسفر ، کلسیم ، آهن و ویتامین های B , C است و سبب افزایش نیروی جنسی و تقویت عمومی بدن می شود.

* شلغم برای رشد و استحکام استخوان بندی بسیار مفید است.

* اگر ریشه های نازک و باریک روی شلغم ،خشک و ساییده شده و سپس با عسل مخلوط شود ، برای سختی ادرار مفید خواهد بود و بسیاری از امراض مجاری ادرار را درمان می کند.

* شلغم به دلیل خاصیت ادرار آوری که دارد در درمان سنگ کلیه و دفع این سنگ ها از مجاری ادرار بسیار موثر است. به همین دلیل است که بسیاری از درمانگران در دوره درمان به بیماران مبتلا به سنگ کلیه توصیه می کنند. علاوه بر نوشیدن مایعات، شلغم را نیز در برنامه غذایی خود بگنجانند.

* چنانچه شلغم را در ظروف سربسته یا درون خمیر بپزید ، چون آب و اسانس های آن خارج نمی شود ، باعث زیاد شدن اشتها می شود.

* آب شلغم به سبب داشتن انسولین گیاهی و ویتامین های مفید برای درمان مرض قند و سنگ مثانه مفید است.

* ریشه های نازک شلغم ورم طحال و سوزش ادرار را برطرف می کند، بدین منظور باید ریشه های باریک شلغم را تمیز شسته و پس از خشک کردن بسایید و همراه با کمی عسل میل کنید.

* ترشی شلغم، مقوی احشاء ، اشتها آور و بی نفخ است.

* عصاره شلغم در درمان سرفه و گلو درد و سرماخوردگی مؤثر است.

عصاره شلغم

برای گرفتن عصاره شلغم می‌توان قسمت بالایی آن را برش داده و داخل آن را خالی کرد. سپس به داخل شلغم مقداری عسل یا شکر بمالید و بگذارید برای 12 ساعت در یخچال بماند.

با این روش داخل شلغم از مایعی پر می‌شود که سرماخوردگی را درمان می‌کند و باید چند بار در طول روز مصرف شود.

روش‌های دیگر تهیه‌ی عصاره و شربت شلغم

پیشگیری از سرطان با گیاه درمانی در طب سنتی

* برای تهیه‌ی عصاره‌ی آن، شلغم را با وزن مساوی شکر سرخ در کمی آب ریخته و به ملایمت حرارت می‌دهند.

* طریقه دیگر آن است که وسط شلغم بزرگی را خالی کرده، شکر سرخ را در آن ریخته، پر می‌کنند و می‌پزند.

* شکل سوم، آن است که شلغم را به حلقه‌های گرد بریده و پیاز را نیز به همین شکل در بیاورند. سپس در ظرف گودی، طبقات شلغم و پیاز را بر روی حرارت بگذارند. وقتی گرم شد، به تدریج شربت آن جدا می‌شود.

این عصاره برای درمان سرماخوردگی و گلودرد بسیار نافع است و از آن می‌توان به عنوان غرغره در هنگام گلودرد استفاده کرد.

* اگر به خوردن شلغم خام تمایلی ندارید می‌توانید شلغم را به شکل شربت شلغم درست کنید. روش تهیه شربت شلغم به این ترتیب است که ابتدا وسط یک شلغم را خالی می‌کنند و در آن کمی شکر می‌ریزند. پس از مدتی آب در آن جمع می‌شود. آب آن را با قاشق برداشته و مصرف می‌نمایند.

*******************************************

تاثیر شگفت انگیز این گیاه بردرمان سرطان

طبق آخرین تحقیقات از دانشگاه مرکز سرطان وابسته به فراماسون مینه سوتا، با استفاده از این گیاه، پس از 40 روز در بدن هیچ نشانه ای از سرطان وجود ندارد حتی زمانی که درمان قطع شود. تحقیق و پژوهش در مجله ترجمه علوم پزشکی نیز به چاپ رسیده است.

محققان معتقدند که این گیاه بسیار موثر است، زیرا حاوی مقدار زیادی triptolide ، که در مطالعات قبلی به عنوان یک عنصرجنگنده بزرگ در برابر سرطان شناسایی شده است.آنها می گویند که درمان سرطان کاملا در گیاهان موجود است و زنجبیل نیز از دیگر گیاهانی است که می تواند به طور کامل سرطان را از بین ببرد.

*******************************************

دیگر داروهای گیاهی در پیشگیری از سرطان

پودر زردچوبه

رشد و تکثیر سلول‌های سرطانی را محدود می‌کند. Curcuma رنگدانه‌ی زرد رنگ زردچوبه است که آنتی‌اکسیدان و ضدالتهاب محسوب می‌شود و از تکثیر سلول‌های سرطانی پیشگیری می‌کند. برای همین این آنتی اکسیدان پتانسیل بسیار قوی برای مقابله با سرطان دارد. این ماده مانع تشکیل رگ‌های خونی جدید می‌شود که تومورها را تغذیه می‌کنند و به این ترتیب تومورها را نابود می‌کند.

البته دقیقاً به همین دلیل نیز می‌تواند مزاحم عملکرد داروهای ضدسرطانی باشد، به همین دلیل از زردچوبه در طول شیمی‌درمانی استفاده نمی‌شود. زردچوبه قدرت این را دارد که با انواع سرطان‌ها مقابله کند.روش مصرف: می‌توانید از کپسول‌های تهیه شده از Curcuma استفاده کنید و یا اینکه زردچوبه را 3 تا 4 مرتبه در هفته به غذاهای خود اضافه کنید.توجه داشته باشید در ایام شیمی‌درمانی از این ادویه استفاده نکنید. مصرف زیاد زردچوبه برای زنان باردار نیز توصیه نمی‌شود.

جین‌سینگ قرمز رشد سرطان را محدود می‌کند

جین‌سینگ قرمز با خستگی و کسالت ناشی از داروهای ضدسرطان مقابله می‌کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.به علاوه این گیاه کُره‌ای سرشار از ترکیبی به نام ژرمانیوم germanium است که باعث اکسیژن رسانی به سلول‌ها می‌شود و به همین دلیل به سلول‌های سرطانی که معمولاً در خلأ هوا و اکسیژن زیست می‌کنند آسیب می‌رساند.گیاه جین‌سینگ قرمز با تمام سرطان‌ها و به ویژه با سرطان سینه مقابله می‌کند.

روش استفاده: به منظور پیشگیری یا برای کمک به درمان‌های ضدسرطانی، 3 تا 6 کپسول عصاره‌ی ریشه‌ی گیاه جین‌سینگ را به مدت 3 ماه مصرف کنید. اگر پزشکتان لازم ببیند می‌توانید این مدت را تمدید کنید.مصرف این گیاه برای افراد باردار و شیرده و همچنین افرادی که از فشار خون بالا رنج می‌برند توصیه نمی‌شود. قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

گیاه صبر زرد با سرطان کبد مقابله می‌کند

گیاه صبرزرد از سرطان پیشگیری و با آن مقابله می‌کند. نتایج یک پژوهش ژاپنی نشان می‌دهد مصرف صبرزرد تعداد سلول‌های سرطانی را در ناحیه‌ی کبد کاهش می‌دهد.این گیاه باعث پاک‌سازی بدن شده و نتایج خوبی در پیشگیری از سرطان دارد.گیاه صبرزرد با سرطان کبد و همچنین انواع دیگر سرطان مثل سرطان پروستات، ریه، کولون و معده مقابله می‌کند.

روش مصرف: برای پیشگیری و درمان این سرطان‌ها 60 میلی گرم آب خالص صبرزرد را با 500 میلی گرم عسل مخلوط کنید. روزانه 3 مرتبه، پانزده دقیقه قبل از غذا یک قاشق غذاخوری از این شربت را میل کنید.هر ماه ده روز این کار را تکرار کنید؛ و اگر لازم بود چند ماه دیگر نیز ادامه دهید.مصرف این گیاه برای زنان باردار، شیرده و همچنین برای کودکان توصیه نمی‌شود. قبل از مصرف با پزشکتان مشورت کنید.

جینکوبیلوبا از پیشرفت تومورها پیشگیری می‌کند

جینکو حاوی ترکیباتی است که آنتی اکسیدان قوی محسوب می‌شوند که خواص ضدسرطانی دارند.این گیاه نیز همانند زردچوبه با ممانعت از تشکیل رگ‌های خونی، تومورها را از بین می‌برد.جینکو با انواع سرطان‌ها به ویژه با سرطان سینه مقابله می‌کند.روش مصرف: برای پیشگیری یا بعد از شیمی‌درمانی روزانه دو تا سه کپسول از عصاره‌ی برگ‌های جینکو را به مدت سه الی شش ماه استفاده کنید.مصرف این گیاه برای زنان باردار، کودکان، افراد هموفیلی و افرادی که قصد انجام عمل جراحی دارند توصیه نمی‌شود.توجه داشته باشید که گیاهان داروهای بی‌خطری نیستند و لازم است که قبل از مصرف به پزشک مراجعه کنید.

چای سبز با سرطان ریه مقابله می‌کند

بر اساس نتایج یک پژوهش تایلندی چای سبز خواص ضدسرطانی دارد. نتایج این پژوهش نشان داده است افرادی که چای سبز مصرف نمی‌کنند پنج برابر بیشتر افرادی که روزانه حداقل یک فنجان چای می‌نوشند در معرض سرطان ریه قرار می‌گیرند.چای سبز حاوی پولیفنول است که آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی محسوب می‌شود. این چای ضدالتهاب است و برای همین می‌تواند از ابتلا به برخی از سرطان‌ها پیشگیری می‌کند.

چای سبز با سرطان ریه و همچنین با سرطان‌هایی مثل سرطان روده، پروستات، پوست و سینه نیز مقابله می‌کند.روش مصرف: روزانه دو تا سه فنجان چای سبز خاصیت پیشگیرانه‌ای در مقابل سرطان‌ها و به ویژه سرطان ریه دارد.مصرف چای سبز برای افرادی که از کم خونی یا زخم معده رنج می‌برد توصیه نمی‌شود.

گیاه اسپیرولینا تعداد تومورهای سرطانی را کاهش می‌دهد

اسپیرولینا یک جلبک سبز آبی میکروسکوپی است که تومورهای سرطانی را از بین می‌برند و با برخی از سرطان‌ها مقابله و سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند.نتایج برخی از پژوهش‌ها نشان داده است این گیاه توانسته است در مورد سرطان پوست موثر عمل کند و تومورها را از بین ببرد.گیاه اسپیرولینا خواص آنتی اکسیدانی دارد که با رادیکال‌های آزاد مقابله و سلول‌های مقابله کننده با سرطان را تقویت می‌کند.

این گیاه با انواع سرطان پوست، تیروئید، پانکراس و ریه مقابله می‌کند.روش مصرف: قبل از غذا یک عدد کپسول تهیه شده از عصاره‌ی گیاه اسپیرولینا را به مدت یک ماه مصرف کنید. توصیه می‌کنیم اگر قرص خاصی می‌خورید قبل از مصرف این کپسول‌ها با پزشک مشورت کنید.

---------------------------------------------------------------------------------------

گردآوری شده مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits