دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
از خواص گیاهی آلوئه ورا چه می دانید
6
زمان مطالعه: 5 دقیقه
از خواص جنجالی گیاهی آلوئه ورا چه می دانید-خواص آلوورا -آلوئه ورا و خواص گیاه آلوئه ورا -خواص آلوورا چیست -خواص و فواید درمانی آلوئه ورا چیست؟ -آلوئه ورا - فواید و مضرات مصرف آلوئه ورا برای پوست و بدن

از خواص گیاهی آلوئه ورا چه می دانید

از خواص جنجالی گیاهی آلوئه ورا چه می دانید

تحقیقات علمی از استفاده سنتی آلوئه ور به عنوان درمان موضعی حداقل برای بعضی از مصارف خاص حمایت می نماید. تحقیقات نشان می دهند که ژل تهیه شده از آلوئه ورا ممکن است در درمان بیماری پسوریازیس، درماتیت سبوره، شوره سر و خراش ها و سوختگی های کوچک مفید باشد. همچنین بنظر می رسد که ژل تهیه شده از آلوئه ورا فوایدی در درمان زخم های ناشی از تبخال تناسلی در مردان به همراه دارد.همچنین شیره تهیه شده از آلوئه ورا که به آن لاتکس نیز می گویند، ملینی قوی می باشد. در حقیقت زمانی از شیره آلوئه ورا در داروهای در دسترس درمان یبوست استفاده می شد. اما بدلیل کامل نبودن تحقیقات درباره آلوئه ورا، FDA دستور داد که آلوئه ورا از ترکیب داروها حذف گردد.

خطرات و عوارض جانبی آلوئه ورا یا صبر زرد چیست؟

عوارض جانبی – آلوئه ورای موضعی ممکن است باعث التهاب شود. آلوئه ورای خوراکی که خواص ملین مانند دارد، می تواند باعث اسهال و گرفتگی شکم شود. همچنین تا یکماه قبل از آزمایش کولونوسکوپی نمی بایست از نوع خوراکی آلوئه ورا استفاده نمود.خطرات – از آلوئه ورای موضعی برای زخم های عمیق و یا سوختگی های شدید استفاده ننمایید. افراد آلرژیک به سیر و پیاز شانس حساسیت به این گیاه نیز در آنها وجود دارد.

مقدایر زیاد آلوئه ورای خوراکی می تواند خطرناک باشد. مصرف طولانی مدت آلوئه ورا می تواند خطر سرطان کولون را افزایش دهد. اگر دچار مشکلات روده ای، بیماری های قلبی، هموروئید، مشکلات کلیه، دیبات و عدم تعادل الکترولیت از قرص های خوراکی آلوئه ورا استفاده ننمایید. زنان باردار یا شیرده نباید این ماده را مصرف کنند زیرا ممکن است سبب انقباض های رحمی گردیده و باعث سقط جنین شود. مصرف مسهل آلوئه برای درمان بیماری های معده ای-روده ای،انسداد روده ای، آپاندیسیت یا دردمعده مبهم تجویز می شود.

این ماده ممکن است سبب تشدید اولسرها، بواسیر، دیورتیکولوز، التهاب دیورتیکول، کولیت یا سندرم روده تحریک پذیر(IBS) گردد. این ماده ممکن است سبب تغییر رنگ ادرار به رنگ قرمز بی ضرر گردد. کودکان زیر 12 سال نباید گیاه آلوئه مصرف کنند. مصرف طولانی و مزمن شیره آلوئه می تواند سبب کمبود پتاسیم گردد که می تواند با پاره ای معالجات قلبی تداخل کند. احتمال کمبود پتاسیم در بدن در صورتی که شیره آلوئه را با ادرارآورهای (مدرهای) تیازید،

شیرین بیان یا کوتیکواستروئید مصرف کنید، بیشتر است. آلوئه ورا اگر به اندازه مصرف شود، خطری ندارد ولی مقدار زیاد آن باعث اسهال خونی می شود. – ضمناٌ زنان شیرده نباید از آن استفاه کنند زیرا صبر زرد از طریق شیر وارد بدن طفل می شود و ایجاد اسهال می کند. این گیاه برای زنان حامله خوب نیست زیرا ممکن است باعث سقط جنین شود.تداخلات – اگر بطور منظم هر داروی خاصی را استفاده می نمایید، قبل از مصرف مکمل های آلوئه ورا با پزشکتان مشورت نمایید. ممکن است این مکمل ها با دارو ها و مکمل های مصرفی شما در تداخل باشند.

طب سنتی وخصوصیات آلوورا

آلوورا اگر بطور مستقیم بروی پوست قرار گیرد تاثیر شگرفی در درمان زخمها ، بریدگیها ، خارش پوستی ، التهابات پوستی ، اگزما وگزیدگی های سمی وسوختگی های ناشی از تشعشعات اشعه X دارد .استفاده از این گیاه سبب سرعت در بهبودی زخمها ، جلوگیری از عفونت وهمچنین جلو گیری از بجا ماندن آثار زخم وگوشتهای اضافی می گردد .عصاره این گیاه برای حفاظت پوست وموی سر موثر بوده وباعث حالت دادن موودرخشندگی آن می شود .بخور این گیاه تسکین دهنده درد سینوزیت می باشد واستنشاق بخار آبی که برگ آلوورا در آن ریخته شده باشد برای شخص مبتلا به آسم مفید است .چکانیدن چند قطره از شیرابه گیاه ، موجب تسکین فوری گوش درد می شود وبرای تسکین درد چشم نیز مفید می باشد .

طب مدرن وخصوصیات آلوورا

اغلب مردم با این گیاه به عنوان یکی از مواد سازنده محصولات آرایشی مثل ضد آفتاب ها ، مرطوب کننده ها وکرمهای سوختگی آشنا هستند . به عنوان مثال تولید کنندگان شامپو اعتقاد براین امر دارند که اسیدیته معادل 5/4 این گیاه آن را برای ساخت انواع شامپو و نرم کننده ها ایده ال نموده است .امروزه حضور روز افزون آلوورا در محصولات متعدد و متنوعی مشاهده می شود هم اکنون متخصصین تغذیه نیز مصارف خوراکی گیاه یاد شده را به اندازه مصارف خارجی آن مفید ومتعدد می دانند و آن را به اشکال مختلف از جمله عصاره ژل ، کپسول ، پودر و آبمیوه عرضه می کنند .

به 5 دلیل عمده باید نوشیدنی آلوورا را نوشید:

1 – آمینو اسیدها ، اجزا وقالب های ساختار بدن ما می باشند . هشت امنیو اسید ضروری وجوددارد که در بدن ما ساخته نمی شود که در اجزا گیاه الورا کشف شده است . نوشیدن مداوم ومنظم آلوورا به شما اجازه می دهد بواسطه تامین طبیعی امینو اسیدهای ضروری بدن ، سلامتی بدن خودرا حفظ نمائید .تجزیه ترکیبات آلوورا نشان می دهد که در بین گیاهان شناخته شده توسط بشر ، آلوورا تنها گیاهی است که امینو اسیدهای مشابه وضروری بدن را می سازد .

2 - آلوورا بدون هیچگونه عارضه ای از عصبانیت والتهاب جلو گیری می نماید ، همچنین سبب تحرک ماهیچه ها وصحت کارکرد مفاصل می شود .

3 – ویتامین های موجود در آلوورا A ، B1 ،B2 ، B6 ،B12 ،C ، E و فولیک اسید ونیاسین می باشد . بدن انسان نمی تواند بعضی از این ویتامین ها را ذخیره نماید. ، بنا براین بهترین راه تامین ویتامین های فوق نوشیدن میزان مناسبی از آلوورا ی یام یام می باشد .

4 – مواد معدنی که در آلوورا یافت می شود شامل کلسیم ، سدیم ، آهن ، پتاسیم ، کروم ، منگنز ، مس و روی می باشد . یک راه طبیعی وسالم برای تامین نیازهای بدن می باشد .

5 – هر 21 الی 28 روز پوست جدید جایگزین پوست قدیمی می شود نوشیدنی آلوورای یام یام می تواند منبعی غنی از مواد سازنده را به شما ارائه کند که همواره پوستی سالم وشاداب داشته باشید وبا اثرات پیری پوست مقابله کنید .

گردآوری: مجله ی اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (6 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits