دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
 دانه ها ی گیاهی مفید برای درمان میگرن
7
زمان مطالعه: 7 دقیقه
دانه ، میگرن ، بهترین دانه ، سردرد ، تغذیه ، تخمه آفتابگردان ، ویتامین ، منیزیم ، تخم کتان ، اسیدهای چرب ، مواد معدنی ، اسید چرب ، امگا 3

یکی ازعلت های سردرد میگرن می باشد. بیشتر کسانی که به میگرن دچار هستند، دچار حمله‌های پی در پی سردرد برای مدت چندین سال می‌باشند. سر درد میگرن بیشتر به گونه تپش‌دار (ضربان دار) بوده اغلب با تهوع و اختلالات بینایی همراه است. گر چه بیشتر موارد میگرن می‌تواند شدید باشد ولی گاه سردرد میگرن خفیف است.

میگرن ، دانه گیاهی

1-کنترل استرس :
بسیاری از افرادی از طریق کنترل استرس می توانند سردرد و میگرن خود را درمان کنند.اگرچه نمی توان وقایع پراسترس زندگی را حذف نمود ،اما امکان تغییر در نحوه برخورد با این وقایع وجود دارد.تکنیک هایی مثل مدیتیشن،ماساژ و طب سوزنی از جمله روش هایی هستند که می توانند به کنترل استرس کمک موثری کنند.

2-ورزش:
ورزش های ملایم بهترین روش برای رهایی از استرس و سردردهای عصبی است.پیاده روی بهترین انتخاب می باشد،زیرا روش فوق العاده ای برای رهایی از سردردهای عصبی می باشد. زمانی که شما راه می روید،حرکت آونگی دستان باعث رلکس شدن ماهیچه های گردن و شانه می شود.باز کردن این گره ها،ریشه سردردهای عصبی را از بین می برد.

3-تغذیه مناسب و عدم حذف وعده های غذایی:
تغذیه مناسب و در فواصل زمانی نه چندان زیاد باعث حفظ تعادل قند خون می شود.بنابراین لااقل سردرد ناشی از گرسنگی بروز نمی کند.خوردن مایعات کافی نیز شرط لازم است زیرا یکی دیگر از دلایل بروز سردرد کم آبی است.

4-درمان فیزیکی:

درمان فیزیکی به همراه ورزش و آموزش باعث بهبود سردرد و احساس می شود.در افراد مبتلا به سردرد عصبی،این روش می تواند بسیار موثر واقع شود.در چنین متدی انجام حرکات کششی گردن و آموزش روش درست نشستن،آموزش داده می شود.

5- داروها:
داروهای غیر استروئیدی و ضد التهابی،مثل آسپرین و ایبوبروفن برای درمان بسیاری از سردردها مفید است.اما از مصرف بیش از حد و طولانی مدت این داروها باید اجتناب کرد.زیرا استفاده دراز مدت آنها نتیجه عکس دارد.برای درمان سردردهای میگرنی متوالی بهتر است به پزشک مراجعه نموده تا داروی مناسبی تجویز شود

برخی از دانه ها مانند تخم کتان، تخم شربتی، تخمه ی آفتابگردان و غیره جزو خوردنی‌های است که توصیه می‌شود برای مقابله با میگرن به برنامه ی غذایی‌تان بیفزایید.

دانه ها ی گیاهی مفید برای درمان میگرن

برای تسکین و همچنین جلوگیری از حملات میگرن لازم است از مصرف مواد غذایی مشکل‌زا بپرهیزید. در عین حال توصیه می‌کنیم برخی مواد غذایی مفید را به برنامه ی غذایی تان اضافه کنید. برخی از دانه ها مانند تخم کتان، تخم شربتی، تخمه ی آفتاب‌گردان و غیره جزو خوردنی‌های است که توصیه می‌شود برای مقابله با میگرن به برنامه ی غذایی‌تان بیفزایید.


میگرن و تغذیه
یکی از دلایل اصلی میگرن مربوط به واکنش‌های بدن ما نسبت به برخی از ترکیبات موجود در مواد غذایی است. استرس و ژنتیک نیز جزو عوامل اصلی بروز این بیماری هستند. باید بدانید که برخی مواد غذایی مانند یک ماده ی سمی در بدن عمل می‌کنند. زیرا باعث تولید ترکیباتی می‌شوند که عروق را گشاد کرده و باعث بروز التهاب رگ‌های مغزی می‌شوند؛ در نتیجه سردردهای شدید ایجاد می‌کنند. توجه داشته باشید که عواملی مانند قاعدگی، چشم‌پوشی از صبحانه، کم‌خوابی و تحرک فیزیکی نامناسب و شدید نیز باعث بروز میگرن می‌شود.

تخم شربتی حاوی کلسیم، منیزیم و زینک(روی) است. این ترکیبات نیز برای پیشگیری از میگرن و همچنین ارتقای سلامت بدن لازم و ضروری هستند


دانه هایی برای تسکین میگرن

میگرن ، دانه گیاهی

تخمه‌ی آفتابگردان
تخمه آفتابگردان در چهارچوب یک رژیم غذایی مناسب یعنی بدون مواد غذایی میگرن آور باعث تسکین سردرد می‌شود. البته لازم است که از تخمه‌های بدون نمک استفاده شود. مصرف روزانه یک مشت تخمه ی آفتابگردان معادل دو قاشق تخمه ی پوست گرفته برای شما مفید خواهد بود. می پرسید چرا؟ به خاطر اینکه:


تخمه ی آفتابگردان حاوی ویتامین E است
این ویتامین خواص آنتی اکسیدانی دارد و با توکسین‌ها و عناصر مضری که باعث بروز التهاب‌های داخلی می‌شود مقابله می‌کند. ویتامین E برای محافظت از سیستم ایمنی بدن فوق‌العاده است و با پیشگیری از انقباض عصب‌های مغزی، خاصیت ارتجاعی فیبرهای سلولی را بالا می‌برد.


تخمه ی آفتابگردان حاوی اسیدهای چرب است

اسیدهای چرب پایه ی انرژی لازم برای مقابله با میگرن است. این نوع چربی‌ها برای تشکیل هورمون‌های لازم برای کسب قدرت لازم انجام کارهای روزانه، پیشگیری از افزایش کلسترول و تری گلیسیرید خون لازم و ضروری اند.


تخمه ی آفتابگردان حاوی منیزیم است
منیزیم در پیشگیری از میگرن نقش موثری دارد. این ماده ی معدنی باعث بهبود انقباض‌ها و آرامش عضلانی و عصبی می‌شود. منیزیم همچنین برای سلامت استخوان‌ها و دستگاه قلب و عروق لازم است و مانع از التهاب عصب‌های مغزی می‌شود.

میگرن ، دانه گیاهی


تخم کتان
این دانه های ریز برای رژیم لاغر فوق العاده اند و می توانند کلسترول و میزان قند خون را کنترل کنند. اما همین دانه‌ها برای تسکین و بهبود میگرن نیز موثراند. توصیه می‌کنیم تخم کتان را به طور مرتب به سالاد اضافه کرده و میل کنید. مصرف روزانه دو قاشق از این دانه‌ها برای شما بسیار مفید خواهد بود. به خاطر اینکه:

تخم کتان سرشار از اسیدهای چرب است
همانطور که گفتیم اسیدهای چرب مانند امگا3 ها و امگا6 ها برای تسکین میگرن فوق‌العاده اند. تخم کتان حاوی 72 درصد اسیدهای چرب امگا3 و 25 درصد اسیدهای چرب امگا6 است.

تخم کتان سرشار از ویتامین E است
تخم کتان را یکی از منابع غذایی ویتامین E بدانید که برای تسکین میگرن فوق‌العاده است. مصرف روزانه دو قاشق از این دانه‌های ریز برای تامین ویتامین E مورد نیاز شما برای تسکین سردردهایتان لازم است.

تخم کتان منبع مواد معدنی است
تخم کتان حاوی منیزیم، کلسیم، پتاسیم، منگنز، سیلیس و غیره است که برای تسکین سردردهایتان موثرند.علاوه بر این حاوی آنزیم‌هایی است که باعث هضم راحت غذا می‌شود.

میگرن ، دانه گیاهی


تخم شربتی
تخم شربتی را یکی از تاپ‌ترین مواد غذایی موجود بدانید. این دانه‌های ریز برای ورزشکاران و همچنین افرادی که نیاز به مکمل‌های غذایی دارند و حتی افرادی که می‌خواهند لاغر شوند فوق العاده است. شما با افزودن این دانه های ریز به برنامه ی غذایی تان گام بزرگی در جهت تسکین سردردهایتان برخواهید داشت. به خاطر اینکه:

تخم شربتی منبع طبیعی مواد معدنی است
تخم شربتی حاوی کلسیم، منیزیم و زینک(روی) است. این ترکیبات نیز برای پیشگیری از میگرن و همچنین ارتقای سلامت بدن لازم و ضروری هستند.

تخم شربتی منبع طبیعی اسیدهای چرب امگا3 است
این دانه‌های ریز حاوی اسیدهای چرب امگا3 است که از شما در برابر میگرن محافظت می‌کنند. این اسیدهای چرب برای افزایش سلامت قلب و کنترل میزان کلسترول خونتان مفید هستند.

دانه ی کنجد
شما می‌توانید به روش‌های مختلف از کنجد استفاده کنید و از خواص بیشمار آن بهره ببرید. حتما از نان‌های حاوی کنجد استفاده کنید. مصرف روزانه دو قاشق از این دانه های ریز به شما توصیه می‌شود. کنجد شما را از سردرد رها می‌کند به خاطر اینکه:

کنجد سرشار از منیزیم است
این دانه‌های ریز منبع منیزیم هستند. به همین دلیل نیز مانع از اسپاسم رگ‌های خونی شده و از بروز دردها و حملات میگرنی پیشگیری می‌کنند. توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از سردرد و سرگیجه روزانه از این دانه‌های ریز استفاده کنید.





این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (7 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits