دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
عید امسال جوان تر از هر سال باشید.
5
زمان مطالعه: 7 دقیقه
می خواهید تا عید کمی جوان تر شوید؟ - سال جدید در راه است. اگر می خواهید کمی به خودتان ب-خواهید-جوان

عید نوروز در راه است.اگر می خواهید کمی به خودتان برسید و دستی به سر و گوش پوستتان بکشید، شکم تان را آب کنید، چین و چروک پای چشمتان را کم کنید یا به جنگ لکه های قهوه ای روی پوستتان بروید روغنهای گیاهی مخصوص پوست را دریابید. می توانید سری به عطاری بزنید و با تهیه ی این روغن ها که به اسانس های روغنی و افشره های خوراکی نیز معروف هستند، نشانه های گذر زمان را روی پوستتان کم رنگ تر بکنید و شاداب تر و جوانتر به استقبال بهار بروید.

عید،جوان،چربی،پوست،چین وچروک، جوش،لکه قهوهای

آب کردن سلولیت ها و چربی ها دور شکم

با گذشت زمان از بین بردن سلولیت ها و چربی های شکم سخت می شود. با فرا رسیدن دورانیائسگی زنان، بی نظمی هورمون ها باعث احتباس آب و تشکیل بافت های چربی بیشتر می شود.
ماساژ چربی های شکم و سلولیت ها بوسیله ی این روغن ها کمک زیادی به کاهش آنها می کند.

روش استفاده

5 قطره روغن گیاه عرعر، 5 قطره روغن گیاهی درخت سرو و 5 قطره روغن گیاهی گریپ فروت را در یک قاشق چایخوری روغن زیتون یا بادام شیرین بریزید و روی سلولیت ها را ماساژ دهید. البته می توانید صبح و شب مناطق مورد نظر را با این روغن ماساژ دهید.
برای تهیه روغن ماساژ مناسب لاغری برای شکم، ران ها یا بازوها 4 قطره روغن گیاهی ترخون، 2 قطره روغن گیاهی درخت عرعر و 3 قطره روغن گیاهی گریپ فروت را با یک قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین یا روغن زیتون مخلوط کرده و این قسمت ها را به آرامی ماساژ دهید.

دراز و نشست از راحت ترین و مؤثرترین ورزش ها برای برطرف کردن چربی شکم است. با فشار زیادی که به عضلات وارد می شد، این عضلات قوی شده و شکم به حالت اولیه باز می گردد. مدت ورزش چند روز یا چند هفته نیست بلکه باید آنرا مداوم انجام داد.

روغن گیاهی هویج برای داشتن بالاتنه ای خوش فرم

اختلالات هورمونی باعث کاهش بافت های چربی در قسمت سینه شده و باعث افتادگی آنها می شود. می توانید با استفاده از روغن های گیاهی سینه ها را ماساژ دهید. برای این کار از مرکز بالاتنه شروع کرده و به سمت خارج ماساژ دهید.


روش استفاده
3 قطره روغن گیاهی هویج، 3 قطره روغن گیاهی گل شمعدانی و 3 قطره روغن گیاهی گل گاوزبان را با یک قاشق غذاخوری روغن پایه مانند روغن بادام شیرین یا روغن زیتون مخلوط کرده و بالاتنه تان را ماساژ دهید.

استفاده از این روغن ها برای خانم های باردار، شیرده و کودکان زیر پنج سال توصیه نمی شود.

پوست،عید،جوان،چین وچروک،خوش فرم،جوش،لکه قهوهای

برای مقابله با چین و چروک پوست

اگر جلوی آینه قبل از هر چیزی، چشمتان به جمال چین و چروک ریز دور چشم هایتان روشن می شود، به یک کرم دور چشم نیاز دارید. پوست این ناحیه بسیار نازک و حساس است و خیلی زود دچار چین و چروک می شود. می توانید از روغن های گیاهی برای مقابله با این چین و چروک ریز استفاده کنید.

روش استفاده
روغن یک عدد کپسول ویتامین E را با یک قطره روغن گیاهی اسطوخودوس و مقدار کمی روغن بادام شیرین و روغن جوجوبا مخلوط کرده و روزانه صبح و شب به آرامی دور چشم ها بزنید.

1 - خواب خوب

2 - کاکائو

3 - ماهی

4 - عینک آفتابی

5 - صابون مناسب

6 - کرم های حاوی آلفاهیدروکسی اسید

7 - سویا

پوست،عید،جوان،چین وچروک،خوش فرم،جوش،لکه قهوهای

روغن زیتون و روغن گیاهی گل گاوزبان برای مقابله با چین و چروک

روغن زیتون حاوی میزان زیادی چربی امگا-3 است. این اسید چرب نیز باعث نرمی، تغذیه و احیای سلول های پوستی می شود. علاوه بر این ها، ویتامین E و آنتی اکسیدان های موجود در این روغن مفید برای مقابله با چین و چروک پوست مفید است.

روغن گیاهی گل گاو زبان نیز حاوی ترکیباتی به نام اسید گاما لینولئیک است که برای کاهش چین و چروک موثر است. این ترکیبات به اضافه اسیدهای چرب امگا-6 موجود در روغن گل گاو زبان، نرمی و لطافت زیادی به پوست می بخشند و در نتیجه چین و چروک را کاهش می دهند.


روش استفاده
خیلی ساده می توانید قبل از رفتن به رختخواب، مقداری روغن زیتون به صورت خود بزنید. البته اگر پوست چربی دارید، بهتر است بیشتر دقت کنید، چون این کار باعث افزایش چربی پوستتان شده و احتمال اینکه جوش بزنید را افزایش می دهد.


اما اگر بعد از استفاده مشکلی برایتان به وجود نیاید، می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید، چون همین روغن زیتون یک کرم شب و ضدچروک فوق العاده است. سعی کنید از روغن های خالص و باکیفیت استفاده کنید.
همچنین می توانید 2 تا 3 قطره روغن گیاهی گل گاوزبان را به روغن زیتون اضافه کرده و به پوست بزنید.

پوست،عید،جوان،چین وچروک،خوش فرم،جوش،لکه قهوهای

برای مقابله با جوش ها

جوش یا آکنه دلایل متعددی دارد که مهم ترین آنها اختلالات هورمونی و چربی زیادی پوست است. البته باید بدانید که با گذشت زمان، جریان خون در رگ ها به سرعت دوران جوانی نخواهد بود. در نتیجه امکان بروز جوش ها نیز فراهم می شود.

خوشبختانه برخی از روغن های گیاهی خواصی دارند که برای تمیز کردن پوست و مقابله با جوش ها و احیای جای آنها موثر عمل می کنند.


روش استفاده
یک قطره روغن گیاهی درخت چای و یک قطره روغن گیاهی بابونه و یک قطره روغن گیاهی نعنا را با یک قاشق چایخوری روغن بادام شیرین مخلوط کرده و قبل از خواب روی قسمت هایی که جوش زده است بزنید و به آرامی ماساژ بدهید.

1 – با مالیدن مقدار اندکی خمیر دندان روی آکنه می‌توانید به سریع‌تر خشک شدن آن کمک کنید.
2 – همچنین می‌توانید مقداری خمیر زردچوبه تهیه کرده و آن را قبل از خواب روی جوش بمالید و هنگام صبح با آب بشویید.
3 – عسل نیز برای درمان جوش‌های بزرگ مفید است چون خاصیت ضد باکتریای قوی دارد و عفونت را درمان می‌کند.
4 – روغن درخت چای را نیز می‌توانید امتحان کنید. این روغن نیز خاصیت ضد باکتریایی دارد و محصول استرالیا است. روغن درخت چای به کاهش قرمزی و تورم کمک می‌کند و مانع زخم شدن محل جوش می‌شود.
مراقب باشید از مصرف صابون‌هایی که موجب بروز حساسیت و واکنش‌های آلرژیک می‌شوند، پرهیز کنید و قبل از خواب از خوردن غذاهای خیلی چرب و ادویه‌دار خودداری نمایید چون در بروز آکنه‌ها تاثیر فوق‌العاده‌ای دارند.

روش طلایی برای مقابله با لکه های قهوه ای

با گذشت زمان، سلول های مربوط به رنگدانه های پوست دچار اشکالاتی می شوند. اگر این رنگدانه ها در قسمتی از پوست کمتر شوند، در نواحی دیگری بیشتر تجمع می کنند و باعث بروز لکه های قهوه ای ناشی از پیری می شوند. البته این لکه ها بی خطر بوده و صرفا ظاهر پوست را نازیبا می کنند.
برای کاهش رنگ این لکه ها می توانید به طور روزانه از روغن های گیاهی مخصوص استفاده کنید.

روش استفاده

3 قطره روغن گیاه مریم گلی، 3 قطره روغن گیاهی کرفس، 3 قطره روغن یا عصاره ی گیاه انجدان رومی، 5 قطره روغن گیاهی هویج و 3 قطره روغن گیاهی گل رز را با یک قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین یا روغن زیتون مخلوط کنید و شب ها روی لکه های روی صورت، گردن یا دست هایتان بزنید.

پوست،عید،جوان،چین وچروک،خوش فرم،جوش،لکه قهوهای

یکی از موادی که در بهبود پوست و مو معجزه میکند، جوشانده شلتوکِ برنج است که خوردن مداوم آن باعث از بین رفتن چربی‌های دور ریشه مو شده و از ریزش و سفیدی مو جلوگیری میکند. این پوسته حاوی انواع ویتامین‌های ب بوده و چربی خون را کاهش می دهد. این جوشانده برای پوست نیز بسیار مفید بوده و مصرف مداوم آن باعث از بین رفتن چین و چروک‌ می شود و لکه‌ها، خال‌ها و کم و مک روی پوست را از بین می برد. همچنین دارای ویتامین ب 17 بوده و مانع ابتلا به سرطان، مخصوصاً سرطان پوست می شود.

بهترین روش تهیه این جوشانده آن است که پوست برنجی که زیاد آفتاب خورده را با لیمو عمانی دم کرده و هر روز میل کنید.

جوان، عید،پوست،چین و چروک،لکه قهوه ای،جوش،خوش فرم،چربی،لاغری

گردآوری:دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (5 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits