دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معجونی شگفت انگیز برای خلاص شدن از شر سرفه
15
زمان مطالعه: 4 دقیقه
معجونی شگفت انگیز برای خلاص شدن از شر سرفه-خلاص شدن از شر سرفه-روش خلاص شدن از شر سرفه-چگونگی خلاص شدن از شر سرفه

خلاص شدن از شر سرفه را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

خلاص شدن از شر سرفه

خلاص شدن از شر سرفه

عملاً هر چیزی می تواند باعث ایجاد سرفه شود؛ چرا که سرفه، واکنش ریه ها به تحریک است. راه تشخیص علت و درمان سرفه بررسی نوع آن است. آیا سرفه خشک و بدون خلط است، یا مرطوب و همراه خلط؟ هر تحریکی در محیط می تواند باعث سرفه خشک شود. اگر به چیزی حساسیت دارید، ممکن است

دچار سرفه شوید. دود، مواد شیمیایی، بخار مواد سمّی، گرده گل، گرد و غبار و فضولات حیوانات می توانند شش ها و نایژه ها را تحریک کرده و آن ها را برای دفع آن به سرفه وادارند.

خلاص شدن از شر سرفه

دستور چای پیاز داروی سرفه

3 لیتر آب
1 کیلو پیاز

روش آماده سازی:


پیاز را شسته و تمیز میکنیم و به چهار قطعه برش میزنیم. قطعات را در یک کاسه ریخته، آب می ریزیم و در حرارت قرار می دهیم. تا زمانی که نیمی از آب تبخیر شود در حرارت میگذاریم. سپس می گذاریم خنک شود. 250 میلی لیتر از مایع حاصل شده را یک قاشق عسل کمی آب لیمو می ریزیم.معمولا علائم سرفه بعد از دو بار خوردن کاهش میابد

خلاص شدن از شر سرفه

چای ضد سرفه

مواد لازم مورد نیاز:

2 سیب متوسط
2 پیاز متوسط
11 عدد گردو

روش آماده سازی:

پیاز را تمیز میکنیم و چهار قاچ کرده سیب را هم همینطور و گردوها را هم تمیز میکنیم مثل دستور قبلی در یک قابلمه ریخته 3 لیتر آب می ریزیم و در حرارت می گذاریم تا نصف آبش تبخیر شود می گذاریم خنک شود چند بار در روز می نوشیم می توانید یک قاشق عسل و یا آبلیمو بزنید درعرض یکی دو روز سرفه از بین می رود

خلاص شدن از شر سرفه

آب پیاز - باز کردن عروق و بهبود کارکرد مغز

مواد لازم مورد نیاز:

100 گرم عسل
100 گرم آب پیاز

آب پیاز، را در یک شیشه بریزید و عسل اضافه کنید. خوب مخلوط کرده یک قاشق غذا خوری نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی بنوشید یعنی سه بار در روز حافظه را بهبود داده و رگها را باز میکند و برای سلولهای مغزی بسیار خوبست.

خلاص شدن از شر سرفه

درمان های دیگر سرفه

مجبور نیستید هر بار برای هر سرفه ای که می کنید و خلط دفع می کنید، نزد پزشک بروید. اما اگر در قفسه سینه احساس درد کردید، یا خلط خونی بالا آوردید، یا سرفه بیش از دو هفته باقی ماند، بهترین کار مراجعه به پزشک است. تا آن هنگام، بیکار ننشینید و درصدد کنترل سرفه باشید.


آب بخورید

اگر سرفه همراه با خلط دارید، باید خلط را هر چه بیشتر رقیق کنید تا راحت تر از ریه دفع شود. بهترین راه آن رساندن آب زیاد به بدن است. پس هر چه می توانید آب بخورید. اگر سرفه خشک هم می کنید، باز باید آب بخورید تا بهتر آن را تحمل کنید.

خلاص شدن از شر سرفه


سرفه را سرکوب نکنید

سرفه کردن بازتابی برای دفع ماده تحریک کننده است و سرکوب کردن آن کار اشتباهی است، مخصوصاً اگر همراه با دفع خلط زیاد باشد. شما باید این خلط را خارج کنید و اگر سرفه را از بین ببرید، این مواد زائد در شش ها جمع می شوند.


برای خوابیدن سرفه را آرام کنید

اگر سرفه های مداوم، آزاردهنده و پر سر و صدایی دارید که مانع خواب شما و دیگران می شود، مقدار مناسبی شربت ضد سرفه بدون نسخه بخورید. اگر سرفه های شدید می کنید و دنده هایتان درد می کند تا مدّتی می توانید آن را با شربت ضد سرفه آرام کنید. فراموش نکنید که با این کار مقداری مایع مخاطی در ریه ها جمع می شود، پس زیاده روی نکنید.

شربت های ضد سرفه حاوی دکسترومتورفان ساده و کدئین دار مناسبند و هر دو خواب آلودگی ایجاد می کنند.

خلاص شدن از شر سرفه

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (15 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

ترنج | ۹ سال پیش
مطلب خیلی مفیدیه ممنووووووون
0
0

hits