دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آشنایی با بهترین قرص های ویتامین ب ۱۲
8
زمان مطالعه: 6 دقیقه
ویتامین B12 یکی از انواع ویتامین هایی است که برای بدن لازم و ضروری است. کمبود این ویتامین را با مصرف مکمل ها می توان جبران نمود. با ما همراه باشید تا بهترین مکمل های ویتامین ب 12 را معرفی کنیم.

قرص مکمل ویتامین B12

مکمل ویتامین ب 12 موضوع مورد بحث ماست. ویتامین B12 که به نام کوبالامین و سیانوکوبالامین نیز شناخته می شود، یکی از هشت ویتامین B است. مصرف بیش از حد ویتامین B-12 می تواند برای سلامتی افراد مشکل ایجاد کند.

طبق گزارش FamilyDoctor.org، ویتامین B12 برای متابولیسم، سنتز DNA، تولید گلبول های قرمز و حفظ سلامت سلول های عصبی ضروری است.

ویتامین B-12 به طور طبیعی در محصولات حیوانی مانند گوشت، ماهی ، شیر و تخم مرغ یافت می شود. B12 همچنین به غذاهای غنی شده مانند غلات صبحانه نیز اضافه می شود.

بهترین مکمل های ویتامین ب 12

1. Formulas Jarrow Methyl B12

kp,i lwvt ,djhldk ذ12/nv ]i ld,i ihdd ,djhldk ذ12 ,[,n nhvn

Formulas Jarrow Methyl B12 نوعی ویتامین B12 جویدنی یا قابل حل است که با متیل کوبالامین ساخته شده است و با استفاده از یک گروه متیل B12 است. این شکل از B12 به راحتی توسط بدن مورد استفاده قرار می گیرد و گروه متیل به یک فرآیند سم زدایی موسوم به متیلاسیون کمک می کند.

این یک مکمل ویتامین B12 بسیار مؤثر برای پشتیبانی از انرژی و سلامت قلب و عروق است. فرمول های Jarrow Methyl B12 تمام مزایای ویتامین b12 مورد نظر را برای شما ارائه می دهد و از فرم کیفیتی B12 برای تجویز آن ها برای شما استفاده می کند.


2. Natrol Vitamin B12

عوارض بالا بودن ویتامین b12/قرص ویتامین b

Natrol Vitamin B12 یک مکمل قوی ویتامین B12 در یک قرص قابل حل است. طعم توت فرنگی، گیاه خواری 100٪ است و می تواند تحت زبان (زیر زبان) بدون هیچ گونه مایعاتی برای شستشو آن حل شود.

با استفاده از سایانوکوبالامین، برای گیاهخواران و دیگرانی که ممکن است کمبود ویتامین B12 باشد، بسیار مفید خواهد بود.


3. Now Foods B12

علت بالا بودن ویتامین b12/عوارض بالا بودن ویتامین b12

Now Foods B12 یک لوزه ویتامین B12 مقرون به صرفه است. آن ها ویتامین B12 خود را فرموله کرده اند که شامل چندین فرم ویتامین است. آن ها از سیانوکوبالامین استفاده می کنند، که برای حمایت از سطوح سالم B12 بسیار مفید است و متیل کوبالامین که مزایای سم زدایی اضافی را به همراه دارد.

تولید کنندگان آن همچنین از dibencozide استفاده می کنند، که در اصل نام دیگری برای آدنوزیل کلوبامین است. در مجموع ، این محصول متنوع است و کلیه فواید ویتامین B12 ارائه شده توسط هر فرم را ارائه می دهد.


4. Nature Made B12

مکمل ب 12/مکمل ویتامین ب 12

Nature Made B12 یک قرص ویتامین B12 با ژل نرم است که با استفاده از سیانوکوبالامین ساخته می شود و بدن به سرعت و به راحتی جذب می کند. این یک محصول مفید ویتامین B12 برای تقویت تولید انرژی و حمایت از متابولیسم است.

همچنین برای کسانی که سطح پایینی B12 دارند و در معرض خطر کم خونی لگنی مانند گیاهخواران هستند نیز مفید است. این برای افراد مسن نیز مفید است، به خصوص برای افرادی که سن آن ها از 50 سال گذشته است، زیرا با افزایش سن، سطح B12 شما کاهش می یابد.


5. Garden of Life Code Vitamin B12

خواص مکمل ب 12/قرص مکمل ب 12

Garden of Life Code Vitamin B12 شامل ترکیبی از پروبیوتیک و آنزیم است که باعث کمک به دستگاه گوارش اضافی می شود و یک میوه ارگانیک و میوه ای که دارای ویتامین ها و مواد معدنی طبیعی است.

به طور کلی، این مکمل یک دوز مناسب از ویتامین B12 غنی از پروبیوتیک ها، آنزیم ها و ویتامین ها و مواد معدنی طبیعی که به عنوان مولتی ویتامین کار می کنند، فراهم می کند.


6. Solgar Methylcobalamin Vitamin B12

مکمل ب 12/مکمل B12

Solgar Methylcobalamin Vitamin B12 یک قرص ویتامین B12 زیر زبانی است که حاوی یک دوز قدرتمند متیل کوبالامین است. مواد تشکیل دهنده آن گلوتن، گندم و لبنیات است.


7. Best Best Fully active B12

مکمل دارویی ویتامین ب 12/مکمل دارویی ویتامین B12

Best Fully active B12 یک قرص ویتامین B12 است که در کپسول های گیاهی قرار می گیرد. این بسیار ارزان و با استفاده از methylcobalamin، که مزایای بیشتری را فراهم می کند، برای وگان ها مناسب است و به کمبود ویتامین B12 کمک می کند.


8. seeking health active b12

منبع ویتامین ب 12/منبع ویتامین B12

این قرص B12 پزشکی است که فرموله شده از اسید فولیک است که به عنوان فولات شناخته می شود. همچنین از دو نوع از ویتامین B12 به منظور ارائه مزایای متنوع ویتامین B12 استفاده می کند.


9. source naturals b12 methylcobalamin

ویتامین ب 12 چیست/فواید ویتامین ب 12

منبع Naturals متیل کوبالامین ویتامین B12 یک قرص ویتامین B12 زیر زبان انگاخته گیلاس است که با استفاده از متیل کوبالامین ساخته شده است. این شامل لبنیات، تخم مرغ، مخمر، گلوتن، ذرت، سویا یا گندم نیست. همچنین از نمک، شکر، نشاسته، نگهدارنده، رنگ مصنوعی، عطر و یا نگهدارنده استفاده نمی کند.


10. nature bounty b12

ویتامین ب/ویتامین B

nature bounty b12 یک مکمل B12 خوب است که قابل حل است و کمک به تبدیل مواد غذایی به انرژی است. با سینوکوبالامین و دیابن کوزید فرموله شده است و برای کمک به کمبود ویتامین B12 مفید است.


چه افرادی باید در مصرف مکمل ویتامین B12 احتیاط کنند ؟

اگر سابقه بیماری های زیر را دارید برای پیشگیری از عوارض ویتامین ب۱۲ ُ حتما قبل از مصرف مکمل با پزشک خود مشورت کنید.

  1. سابقه بیماری های قلبی
  2. فشار خون بالا
  3. سابقه سرطان
  4. مشکلات پوستی
  5. بیماری های تناسلی
  6. ناراحتی های گوارشی
  7. مشکلات خونی
  8. پایین بودن سطح سرمی پتاسیم
  9. سابقه نقرس

عوارض جانبی مکمل ویتامین B12

  1. سرگیجه
  2. سردرد
  3. علائم سرماخوردگی مثل سرفه یا آبریزش بینی (نازوفارنژیت)
  4. اضطراب
  5. راش
  6. خارش یا سوزش پوست
  7. رنگ صورتی یا قرمز رنگ پوست
  8. درد های مفصلی و عضلانی
  9. تورم اندام یا کل بدن (ادم)
  10. سوزش صورت
  11. تغییر رنگ ادرار
  12. ایجاد احساس بی حسی در بدن
  13. حالت تهوع
  14. استفراغ
  15. اسهال
  16. افزایش حجم خون و گلبول های قرمز خون
  17. پایین آمدن سطح پتاسیم
  18. ایجاد علائم ناگهانی نقرس

همچنین ویتامین B-12 می تواند واکنش های بسیار نادر اما جدی آلرژیک (آنافیلاکسی) را ایجاد کند. این حالت می تواند باعث ایجاد تورم صورت، زبان و گلو و مشکل بلع و تنفس شود. اگر این اتفاق پس از مصرف مکمل ویتامین ب۱۲ برای شما افتاد، حتما با اورژانس تماس بگیرید.

چگونه عوارض جانبی ناشی از مصرف مکمل ویتامین B12 درمان می شود ؟

اگر شما عوارض جانبی مصرف ویتامین B12 را تجربه کرده اید، حتما باید ابتدا مصرف مکمل را متوقف کنید تا علائم از بین بروند. پس از این، شما باید برای تامین دوز مناسب این ویتامین از منابع غذایی آن که عمدتا شامل پروتئین های حیوانی هستند استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

از فواید باورنکردنی تزریق ب ۱۲ در بارداری بیشتر بدانید!

فواید مصرف و عوارض کمبود ویتامین B۱۲

رابطه ویتامین B۱۲ با افزایش وزن !



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (8 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits