دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پتاسیم چیست + معرفی مکمل دارویی پتاسیم
12
زمان مطالعه: 5 دقیقه
پتاسیم یکی از مواد مورد نیاز برای بدن است که در بسیاری از مواد غذایی وجود دارد. همچنین با مصرف قرص های مکمل پتاسیم نیز می توان آن را تامین نمود. با ما همراه باشید تا این قرص ها را معرفی نماییم.

پتاسیم چیست ؟

مکمل پتاسیم موضوع مورد بحث ماست. پتاسیم یکی از هفت ماده معدنی ضروری است. سایر مواد معدنی ضروری شامل کلسیم، منیزیم، فسفر، سدیم، کلرید و سولفور است. ما حداقل به 100 میلی گرم از پتاسیم برای حمایت و پشتیبانی از فرآیندهای کلیدی بدن در روز نیاز داریم.

مصرف کافی پتاسیم با کاهش 20 درصدی از مرگ و میرهای ناشی از علل مختلف، کاهش خطر ابتلا به سکته، کاهش فشار خون، محافظت در برابر از دست دادن توده عضلانی، کاهش تشکیل سنگ کلیه مرتبط است.

عملکرد اصلی و ابتدایی پتاسیم در بدن شامل تنظیم تعادل مایعات و کنترل فعالیت الکتریکی قلب و سایر عضلات است. همانطور که می دانید پتاسیم یک الکترولیت است که با اثرات سدیم در بدن مقابله می کند و به حفظ و نگهداری فشار خون در حد سالم کمک می نماید. این ماده همچنین برای حفظ تعادل اسید و باز در بدن ضروری است.

قرص های مکمل پتاسیم

1. NOW Foods کلسیم سیترات پتاسیم

مکمل سدیم و پتاسیم/مکمل دارویی پتاسیم

NOW Foods از سیترات پتاسیم، نوعی پتاسیم قابل دسترس زیستی استفاده می کند که به طور طبیعی در برخی غذاها یافت می شود. این یک فرم طبیعی است که کامل مکمل پتاسیم همه جانبه است.

این محصول توسط یک شرکت شناخته شده، اخلاقی و مسئول ساخته شده است که بیشترین توجه مشتری را در ذهن داشته باشد. این کلیه فواید پتاسیم را با پشتیبانی بیشتر از سلامت کلیه ها، با قیمت بسیار مناسب فراهم می کند.


2. Emergen-C Super Orange

مکمل پتاسیم دار/مکمل قرص پتاسیم

Emergen-C Super Orange تقریباً به دلیل محبوبیت این مکمل تقریباً یک نام خانوادگی است. این یک قرص جوشان است که تقریباً مثل نوشابه به آن آب و نوشیدنی اضافه می کنید.

به دلیل داشتن ویتامین C که از سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می کند شناخته شده است. با این حال، این یک مکمل پتاسیم نیز مؤثر است ! این ماده حاوی الکترولیت است و یکی از قدرتمندترین آن ها پتاسیم است.


3. Nature Made پتاسیم گلوکونات

مکمل پتاسیم منیزیم/قرص مکمل پتاسیم

Nature Made پتاسیم گلوکونات یک مکمل پتاسیم است که به صورت قرص تهیه می شود. گلوکونات پتاسیم در مصرف روزانه پتاسیم و جلوگیری از کمبود پتاسیم بسیار مؤثر است.


4. Solgar پتاسیم

قرص مکمل پتاسیم و سدیم/بهترین قرص مکمل پتاسیم

Solgar پتاسیم به صورت قرص به صورت گلوکونات پتاسیم تولید می شود. گلوکونات پتاسیم از نظر تأثیر پتاسیم بر روی عضلات به ویژه در تأمین گلیکوژن عضلات بسیار مؤثر است.

این مکمل برای هر ورزشکاری بسیار مفید است که ضمن اضافه کردن پتاسیم اضافی به رژیم غذایی خود، عملکرد ورزشی خود را بهبود بخشد.


5. country Life پتاسیم

قیمت قرص مکمل پتاسیم/قرص پتاسیم

country Life پتاسیم این فرمول شامل پتاسیم سیترات و کلات آمینو اسید پتاسیم در دوز پتاسیم موثر است.


6. Twinlab کلسیم پتاسیم

قرص پتاسیم/کمبود پتاسیم

پتاسیم Twinlab یک مکمل طبیعی پتاسیم سیترات و آسپارتات پتاسیم است که در یک قرص آسان قابل مصرف قرار گرفته است. هر کپسول حاوی یک دوز پتاسیم سالم است و فواید این الکترولیت مهم را فراهم می کند.

این محصول فقط در تسهیلات ثبت شده NSF خوب تولید تولید می شود و برای حفظ طراوت در یک بطری شیشه ای عرضه می شود. با توجه به قرار گرفتن آسپارتات در فرمول ، قابلیت دسترسی زیستی آن نیز افزایش یافته است.


7. Solaray پتاسیم

منابع پتاسیم/مواد غذایی حاوی پتاسیم

Solaray پتاسیم یک مکمل پتاسیم است که شامل یک مجموعه اسید آمینه به شکل قرص پتاسیم است. این مکمل ادعا می کند که برخلاف سایر مکمل های پتاسیم، با سویا واکنش نشان نمی دهد.

همچنین اسیدهای آمینه اضافی، که بلوک های ساختاری پروتئین ها هستند و برای سلامتی شما ضروری هستند، به بدن شما تأمین می کند.


8. nature's bounty potassium

قرص مکمل پتاسی/مکمل دارویی پتاسیم

فسفر طبیعت گلوکونات پتاسیم یک مکمل پتاسیم گلوکونات است که در فرم قرص پتاسیم قرار دارد. این مکمل پتاسیم در ایالات متحده آمریکا با مواد تشکیل دهنده انتخاب شده از سراسر جهان ساخته شده است.


9. now Foods FULL SPECTRUM CAPS MINERAL

پتاسیم چیست/عوارض پتاسیم

NOW Foods کلاه های معدنی طیف کامل "طیف کامل" از مواد معدنی مورد نیاز بدن را فراهم می کند. یکی از مواد معدنی مورد نیاز پتاسیم، الکترولیتی است که برای عملکرد عصبی و عضلانی و همچنین سلامتی کلی ضروری است.

این ترکیب همچنین شامل ویتامین D3، کلسیم، ید، منیزیم، روی، سلنیوم، مس، منگنز، کروم و مولیبدن است.


10. فرمول Jarrow استخوان

خواص پتاسیم/مزایای پتاسیم

جاررو فرمول استخوان تا یک مکمل طراحی شده برای پشتیبانی قدرت و تراکم استخوان ها است. این شامل یک مقدار غنی از کلاژن نوع I است، که یک پروتئین است که فراوان در ساختار استخوان و ضروری برای سلامت استخوان است.

این شامل متعدد پشتیبانی استخوان سلامت، و یکی از آن ها پتاسیم است.

پتاسیم استحکام استخوان محافظت می کند با alkalizing بدن به طوری که این موضوع alkalizing در بیرونی استخوان استفاده می شود نه به تعادل pH به جای. زمانی که هیچ منبع دیگری از alkalizer وجود دارد، توسط استخوان استفاده می شود، که باعث کاهش توده استخوان می شود.


خطرات احتمالی مصرف پتاسیم

در افرادی که کلیه سالمی دارند، مصرف مقدار زیاد پتاسیم توسط ادرار از بدن دفع می شود و هیچ عارضه ای نخواهد داشت. در این افراد تنها چند مورد گزارش مسمومیت با پتاسیم گزارش شده است.

هیچ مسمومیت پتاسیمی در مورد مصرف غذاها گزارش نشده است. مصرف مقدار زیاد پتاسیم برای افرادی که مبتلا به بیماری کلیوی هستند می تواند مضر باشد. برخی از مکمل های ورزشی حاوی مقدار بالایی از پتاسیم هستند.

اگر کلیه شما نیز قادر به دفع مقدار اضافی پتاسیم نیست، ممکن است به خاطر اثرات آن بر روی قلب کشنده باشد. رژیم غذایی کلی و الگوی سالم غذاخوردن در پشگیری از بیماری ها و داشتن سلامت کلی بدن مهم است. بهتر است بر روی مواد غذایی غنی از ویتامین و مواد معدنی مفید تمرکز کنید.

بیشتر بخوانید:

۱۱ خاصیت بی نظیر پتاسیم که تا بحال نمی دانستید!

موارد مصرف و عوارض پتاسیم کلراید (KCL)



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (12 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits