دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تزریق ژل به چانه و مزایا و معایب آن
1
زمان مطالعه: 9 دقیقه
تزریق ژل به چانه یکی از اقدامات زیبایی است که بسیاری از افراد از آن استقبال نموده اند. تا انتها با ما همراه باشید تا شما را به طور کامل با این اقدام آشنا نماییم.

تزریق ژل به چانه چیست ؟

تزریق ژل به چانه موضوع مورد بحث ماست. زاویه دار کردن صورت و چانه با تزریق ژل یک روش درمانی جایگزین جراحی زیبایی چانه است که برای بهبود ظاهر چانه و قسمت پایین صورت مورد استفاده قرار می گیرد.

افرادی که به دنبال عمل چانه برای بزرگ کردن آن هستند معمولاً دوست دارند چانه بزرگتری داشته باشند تا به این ترتیب ظاهر صورت آن ها بهتر شود. با اضافه کردن حجم به چانه و خط فک پایین، پوست زیر چانه نیز کشیده شده و باعث بهبود ظاهر خط گردن نیز می شود.

عمل پروتز چانه در مواردی بیشتر صورت می گیرد که استخوان فک (مندیبل) به موازات افزایش سن افراد کوچک‌تر باشد. همچنین از تزریق ژل برای برجسته سازی گونه نیز می توان استفاده نمود.

هنگام استفاده از روش تزریق ژل به چانه (یا تزریق چربی به چانه) متخصصی که تزریق را انجام می دهد باید درک مناسب از آناتومی چانه و ویژگی ظاهری آن داشته باشد که در نتیجه بافت های نرم و چارچوب اسکلتی زیر چانه ایجاد می شود.

چانه یکی از اعضای صورت است که بر ظاهر سایر اعضای صورت و گردن نیز تاثیر دارد. با بالا رفتن سن، حجم چانه گرایش به کوچک شدن دارد. خوشبختانه، روش درمانی بزرگ کردن چانه می تواند به جلو آمدن چانه و بازگشت به حالت جوان تر آن بدون ایجاد ظاهر غیر عادی یا نامناسب کمک کند.

تزریق ژل به چانه برای چه افرادی مناسب است ؟

افرادی که دارای چانه کوچک و یا کشیده‌ای هستند، کاندیداهای خوبی برای ژل پرکننده یا عمل پروتز چانه می‌باشند. این روش در بیماران آسیایی رواج بیشتری دارد. حجیم کردن چانه کمک می‌کند تا ظاهر چانه مثلثی‌تر و جوان‌تر به نظر برسد.

تقبل هزینه پروتز چانه باعث می شود، تقویت برجستگی‌های فک و گونه انجام شود تا همانند جوان‌ها ظاهر صورت دوباره بازسازی شده و زیباتر گردد.

برخی از افراد هنگامی که لب پایین خود را به سمت بالا یا بیرون می‌کشند، پوستشان شبیه پوست پرتقال (برجستگی و فرورفتگی‌های متعدد) می‌شود. تزریق شل کننده‌های عضلانی یا و تقبل هزینه تزریق ژل برای این بیماران نیز مفید است.

با ایجاد یک ظاهر مثلثی، قسمت پایین صورت زیباتر و جوان‌ تر به نظر خواهد رسید. با افزایش سن چانه کشیده‌تر می‌شود و ظاهری شبیه پوست پرتقال پیدا می‌کند. تزریق ژل‌های پرکننده و شل کننده‌های عضلانی، می‌توانند چانه را به حالت قبلی خود بازگردانند و یک ظاهر مثلثی و جوان به چانه دهند.

کاربردهای تزریق ژل به چانه

کاربردهای اصلی پروتز چانه با تزریق چربی و ژل به شرح زیر هستند:

1. درمان افتادگی خط چانه: اضافه کردن حجم به خط چانه

اگر شما متوجه شده اید که علائم افتادگی پوست در اطراف گردن و خط چانه در صورت شما شروع شده است، استفاده از پر کننده های ژل و چربی و یا تقبل قیمت پروتز چانه می تواند به شما برای رفع مشکل کمک کند.

در این حالت با جایگزین کردن حجم از دست رفته در نواحی مشخص صورت و خط فک، پوست این ناحیه بالا کشیده می شود و ظاهر گردن بهبود پیدا می کند.

2. درمان چین و چروک چانه: پر کردن و حذف خطوط چین و چروک

اکثر افراد با گودی و یا ظاهر چین و چروک چانه خود مشکل دارند. در صورت وجود این مشکل شما می توانید از تزریق چربی و تزریق ژل در چانه برای درمان مشکل استفاده کنید. در این حالت پر کننده های پوستی ناحیه های دارای فرو رفتگی، چین و چروک و افتادگی را پر کرده و پوست چانه را هموار می کنند.

3. درمان عقب بودن چانه و خط فک ضعیف: بهبود خط فک

اگر شما از ظاهر خط فک خود به خاطر عقب رفتن چانه یا ضعیف شدن آن ناخشنود هستید، می توانید از روش درمانی غیر تهاجمی تزریق ژل در چانه استفاده کنید. در این حالت متخصصان این کلینیک می توانند ترکیبی از ژل یا چربی را برای جلو آوردن چانه، زیبایی چانه و ایجاد خط فک مورد نظر شما مورد استفاده قرار دهند.

اغلب پروتز چانه با تزریق چربی و ژل همچنین می تواند به ایجاد یک ظاهر قوی برای چانه شما کمک کند. این روش یک راهکار ایده آل برای مردانی است که به دنبال خط چانه قوی و صاف هستند.

به این ترتیب برای کسانی که خط فک ضعیف دارند، تزریق ژل و چربی می تواند یک ظاهر مناسب برای فرد ایجاد کند. متخصصان پوست این مرکز دارای تجربه و دانش کافی برای اصلاح خط فک شما برای دستیابی به بهترین ظاهر ممکن با استفاده از تزریق ژل هستند.

مزایای تزریق ژل به چانه

عمل زیبایی چانه بدون جراحی، عملی با نتایج مؤثر، اما موقتی است. البته موقتی بودن نتایج به این معنی نیست که خیلی سریع نتایج آن محو می‌شود. این عمل نیاز چندانی به استراحت بعد از عمل ندارد و خللی در برنامه کاری روزانه شما ایجاد نخواهد کرد.

در حالی که عمل جراحی زیبایی چانه به یک دوره طولانی استراحت بعد از عمل نیاز دارد و برای این مدت ناچار به گرفتن مرخصی از محل کار خود خواهید بود. پروتز چانه بدون جراحی، روشی غیرتهاجمی، ایمن و مؤثر برای اصلاح بدشکلی، آسیب‌دیدگی، فرم نامطلوب، افتادگی پوست و وضعیت ظاهری ناخوشایند چانه می‌باشد.

برای افرادی که به دنبال یافتن راهی برای برجسته‌تر کردن خط فک خود یا روشی آسان و موقتی برای بازیابی تناسب اجزای صورت خود هستند، این روش گزینه‌ای بسیار خوب است.

عوارض تزریق ژل به چانه

روش عمل پروتز چانه بدون جراحی با تزریق فیلر در چانه فاقد خطرات روش‌های جراحی است. در این حالت از ایمپلنت یا پروتز ثابت استفاده نمی‌شود و به همین خاطر خطر حرکت یا ایجاد عفونت در محل وجود ندارد.

ژل‌های تزریق شده پس از تزریق از جای خود حرکت نمی‌کنند و در عمل بخشی از پوست شما خواهند شد. علاوه بر این موارد احتمالی عفونت به خاطر تزریق ژل بسیار نادر هستند. از عوارض پروتز چانه نیز می‌توان به این مورد اشاره کرد که ممکن است پروتز چانه به ویژه در مراحل اولیه پس از جراحی جابجا شود.

هزینه و قیمت تزریق ژل به چانه

قیمت و هزینه تزریق ژل به عنوان درمانی بدون جراحی بزرگ کردن چانه با توجه به نوع پر کننده استفاده شده (ژل یا چربی) و مقدار تزریق مورد نیاز برای دستیابی به ظاهر دلخواه متفاوت می باشد.

در این حالت هر فرد دارای شرایط خاص و منحصر به فرد است پس قطعا هزینه تزریق ژل چانه متفاوت است.

به همین خاطر لازم است برای اطلاع از هزینه پروتز چانه با روش تزریق، یک جلسه مشاوره با متخصص پوست باید انجام شود تا بتوان یک برنامه درمانی مناسب برای دستیابی به نتایج دلخواه شما طراحی کرد و از قیمت تزریق ژل و همچنین هزینه تزریق چربی دقیقا مطلع شد.

زیبایی چانه اثر زیادی بر جوان به نظر رسیدن چهره دارد، از این رو نیاز به یک روش درمان برای حجیم کردن، اصلاح خط فک و بزرگ کردن چانه می باشد که بر خلاف روش قدیمی جراحی پروتز چانه نه تنها خطرات کمی داشته باشد، بلکه بتوان نتایج آن را قبل از عمل بطور کامل مشخص کرد.

به همین دلیل امروزه از روش های بدون جراحی وکم خطر تزریق چربی و تزریق ژل چانه استفاده می شود، تا پزشک بتواند علاوه بر مزایای ذکر شده، ظاهر زیبا و طبیعی را برای چانه فرد ایجاد کند.

سوالات متداول درمورد تزریق ژل به چانه

سوال: در طول فرایند برجسته کردن چانه چه اتفاقاتی روی می‌دهد ؟

جواب: برجسته کردن غیر تهاجمی چانه با تزریق چربی یا ژل، به صورت سرپایی در مطب پزشک انجام می‌گیرد. این روش سریع و آسان است و معمولاً در عرض ۲۰ دقیقه به پایان می‌رسد.

پزشک محل تزریق را از قبل مشخص کرده و تزریق ژل به چانه را توسط سوزن‌های نازک در ناحیه موردنظر تزریق می‌کند. برای اطمینان از راحتی بیمار از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود.


سوال: پس از تزریق ژل چه اتفاقی روی می‌دهد؟

جواب: ممکن است مقداری کبودی خفیف و تورم در ناحیه ظاهر شود که معمولاً چند روز پس از تزریق برطرف می‌شود. نیاز به درمان خاصی پس از تزریق برای رفع چین و چروک وجود ندارد، هرچند مصرف محصولات ضد کبودی توصیه می‌گردد. در اغلب موارد می‌توانید فعالیت‌های عادی خود را بلافاصله پس از تزریق ژل به صورت شروع نمایید.


سوال: چرا از پروتز برای افزایش حجم چانه استفاده نکنیم ؟

جواب: پروتز چانه خطر ابتلا به عفونت را افزایش می‌دهد، ممکن است جای زخم باقی بماند و اگر نتیجه عمل چانه مطابق میل شما نباشد، به راحتی به شکل اول بر نخواهد گشت. تزریق ژل به دلیل برگشت‌پذیر بودن و خطر کم عفونت از محبوبیت بیشتری برخوردار است.


سوال: آیا افزایش حجم چانه دردناک است ؟

جواب: تزریق شل کننده‌های عضلانی یا ژل‌های حجم دهند توسط سوزن‌های بسیار باریک انجام می‌شود. بنابراین کمترین ناراحتی را برای شما خواهد داشت. میزان کبودی و تورم آن نیز بسیار محدود است. عملاً استفاده از شل کنندگان عضلات تورمی ایجاد نمی‌کند، تورم و کبودی تزریق ژل هم ۲ الی ۳ روز بعد از تزریق برطرف می‌شود.


سوال: چه مدت افزایش حجم چانه پابرجا می‌ماند ؟

جواب: تزریق ژل‌های پرکننده می‌تواند تا ۲ سال دوام بیاورد. امروزه با طول عمری که ژل‌ها پیدا کرده‌اند، نیازی نیست حتماً از پروتز چانه استفاده کنید و خطر عفونت یا جای زخم را کاهش می‌دهید.


سوال: آیا عوارض بالقوه‌ ای وجود دارد ؟

جواب: تزریق ژل‌های حجم دهنده و شل کننده‌های عضلانی بسیار ایمن هستند. خطر ابتلا به تورم و کبودی در ناحیه تزریق بسیار کم است.

بیشتر بخوانید:

همه چیز در مورد تزریق ژل

چه کسانی کاندید عمل جراحی پروتز چانه هستند؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits