دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تأثیر شگفت انگیز عسل بر درمان فشار خون
0
زمان مطالعه: 7 دقیقه
عسل دارای خواص درمانی بالایی بوده و می تواند بسیاری از بیماری ها را درمان نماید. یکی از این بیماری ها، فشار خون است که عسل تأثیر فوق العاده ای بر آن دارد. در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

تأثیر عسل بر فشار خون

درمان فشار خون بالا با عسل امکان پذیر است. بیماری فشار خون یکی از متداول ترین بیماری های شناخته شده در جامعه ایرانی است.

بارها شده که همه ما به صورت روزانه در اخبار تلویزیون، متن روزنامه ها و یا حتی بسیاری از گفتگوهای معمول میان دوستان و آشنایان و افراد غریبه شنیده ایم، افراد زیادی از بیماری فشار خون گله مند هستند و فشار خون نامتعادل مشکلات زیادی را برایشان رقم زده است.

فشار خون علاوه بر مشکلات فزاینده ای که برای بدن ایجاد می کند ممکن است در شرایط بد جسمانی باعث سکته نیز شود و در بهترین حالت روال معمول زندگی افرادی که دچار فشار خون هستند را بر هم می زند.

رسیدگی به فشار خون بالا به عنوان یک بیماری جدی که تعادل جسمانی و روحی افراد را دچار مخاطره می کند بسیار مهم و حائز اهمیت است و نیازمند توجه ویژه برای درمان بیماری فشار خون بالا می باشد.

همان طور که خودتان می دانید در زندگی امروزه به دلیل وجود انواع آلودگی های میکروبی و صنعتی در آب و هوا و خاک و محیط زندگی و همچنین حضور انواع ترکیبات شیمیایی با اثرات منفی در بسیاری از مواد خوراکی و نوشیدنی، زمینه ی بیماری ها و تغییرات ناهماهنگ با طبیعت بدن انسان را به همراه داشته است.

فشار خون مشکلات زیادی بر بدن به وجود می آورد، پس برای جلوگیری از این مشکلات بهتر است که درمان فشار خون را به تعویق نیاندازید. در همین راستا یکی از انواع این نارسایی ها مربوط به جریان خون در بدن است.

از آنجا که تنظیم آهن و میزان گلبول های خون و همچنین کلسترول و جداره رگ ها وابسته به عوامل پیچیده و مختلف محیطی می باشد، لذا تغییرات زندگی عصر حاضر موجب این اثرات نامطلوب شده است.

به همین دلیل تا همین اواخر، روش هایی که عموما بر پایه ساخت داروهای شیمیایی و صنعتی قرار گرفته بود، تنها راه درمان فشار خون بالا و برون رفت از ناراحتی هایی شبیه این بیماری به حساب می آمده است.

تاثیر عسل بر درمان فشار خون بالا

بیشتر بخوانید:

تأثیر حیرت انگیز دارچین بر فشار خون + پرسش و پاسخ های متداول

بررسی تاثیر حیرت انگیز زعفران بر فشار خون + طرز تهیه دمنوش ...

اما خوشبختانه با گسترش اطلاع رسانی ها و تمایل انسان برای دوری از زندگی و تغذیه در شرایط مصنوعی، استفاده از روش های طبیعی و محصولاتی که به اصطلاح ارگانیک نامیده می شوند، در حال ترویج بوده و با استقبال روز افزونی مواجه گشته اند.

از جمله روش ها و رژیم های خوراکی، استفاده از مواد غذایی طبیعی با منشا گیاهی مانند عسل طبیعی، میوه، خشکبار و حبوبات برای تنظیم جریان گردش خون در بدن است.

این مواد به طور کلی اثراتی که گفته شد را مرتفع کرده و قدرت ایمنی بدن در مقابل انواع امراض از جمله بیماری فشار خون بالا را افزایش می دهند.

یکی از درمان های سریع برای فشار خون بالا، استفاده از عسل است. جای خوشحالی فراوان است که کشور ایران به دلیل برخورداری از مراتع، دشت ها و کوهستان هایی وسیع و متنوع با پوشش گیاهی بسیار متفاوت و غنی، بستر بسیار خوبی برای گردش و زندگی زنبورهای عسل و تولید محصولات این موجودات شگفت انگیز فراهم کرده است.

این بستر سبب شده تا انواع و اقسام عسل طبیعی با رنگ، طعم، خواص و ترکیبات طبیعی متفاوت و متنوع توسط زنبورها تولید گردند. اما ویژگی مشترک میان تمامی این محصولات شیرین و گرم و مغذی، بالا بردن ضریب ایمنی و تقویت عمومی بدن انسان است.

این ویژگی هم به عنوان عامل پیشگیری از نارسایی های مختلف مفید است و هم این که در بسیاری موارد ممکن است حکم داروی طبیعی برای درمان یا مهار بیماری را داشته باشد.

عسل یعنی هر نوع عسلی برای درمان فشار خون مفید و مناسب است. ویژگی های درونی عسل باعث شده تا این ماده طبیعی برای درمان انواع بیماری ها از جمله درمان فشار خون مفید باشد.
عسل به عنوان یک آنتی‌ اکسیدان شناخته شده است که می‌ تواند بدن را از آلودگی‌ ها و ترکیبات مضری که به بیماری فشار خون کمک می نمایند، تصفیه کند.

برای گرفتن نتیجه مطلوب می‌توانید آن را با آب زنجبیل یا آب پیاز مصرف کنید. آب پیاز علاوه بر ضد عفونی کردن، برای تنظیم فشار خون نیز موثر است و در راستای عملکرد عسل گام بر می دارد و خواص مفید آن را افزایش دهد.

چند قطره عسل را با یک قاشق غذاخوری آب پیاز یا زنجیل مخلوط کنید و روزی حداقل دو قاشق غذاخوری از این ترکیب را بنوشید تا فشار خون و علایم آن را دور نگه دارید. دقت کنید که این ترکیب باید به صورت مداوم و روزانه انجام شود تا اثرات خود را داشته باشد.

به صورت کلی باید خاطر نشان کرد که درمان طبیعی هر بیماری، نیاز به حوصله و ممارست داشته و نمی توان مانند قرص ها و داروهایی شیمیایی، از عسل و مشتقات آن انتظار تاثیر بلافاصله و معجزه گونه داشت. اگر دیابت نیز دارید سعی کنید از عسل دیابتی و یا عسل با درصد ساکاروز پایین استفاده کنید.

تاثیر بره موم بر فشار خون

نقش ترکیب عسل و بره موم در درمان فشار خون بالا

بره موم ماده ای است که از صمغ درختان تولید می شود و به همین علت ویژگی های منحصر به فردی دارد. یکی از کاربردهای این ماده درمان فشار خون است. به نظر می رسد که استفاده از بره موم به صورت منظم و مداوم، کمک زیادی به درمان فشار خون می کند.

از سال های گذشته به صورت تجربی استفاده از این ماده در آزمایش های مختلف حیوانی و انسانی مورد تحلیل قرار گرفته است و اثرات مشخصی از آن به ثبت رسیده است. مصرف بره موم می تواند به کنترل فشار خون بالا کمک کند.

در ابتدا بره موم با کنترل فشار خون فرد و نگه داشتن فشار در حالت متعادل و البته همچنان بالاتر از حد نرمال، از نوسانات قبلی در بالا و پایین رفتن فشار جلوگیری می کند و مانع بروز مشکلات جدید می شود.

پس از متعادل شدن فشار است که بره موم وارد مرحله جدیدی از عملکرد خود شده و عواملی که باعث ایجاد و بروز فشارخون شده اند را تحت تاثیر قرار می دهد و در نتیجه فشار خون در این مدت به حد نرمال نزدیک می شود. شاید هیچ گاه فشار خود به خود به حد نرمال نرسد؛ اما در بیشتر مواقع فشار در نزدیکی حد نرمال جای می گیرد.

آنچه که در روند درمان فشار خون با استفاده از بره موم مشخص است، زمان است. این نوع درمان نیاز به زمان دارد. در طول درمان باید صبور باشید و تا می توانید امید و انگیزه داشته باشید. نظم در مصرف نیز از نکاتی است که باید به صورت ویژه ای مورد توجه قرار گیرد تا روند درمان متوقف نشود.

استفاده از بره موم برای درمان این بیماری حتما باید با صبر و شکیبیایی همراه باشد تا به سرانجام برسد.

یکی از نکات مهم در مورد درمان با بره موم، استفاده به صورت هم زمان از عسل و بره موم است. ترکیب این دو ماده حیات بخش می تواند اثر بره موم در درمان فشار خون را افزایش دهد.

برای ترکیب این دو ماده بهتر است از عصاره بره موم استفاده شود. عصاره بره موم به نحو بهتری با عسل ترکیب می شود. همچنین عصاره بره موم اگر به روش های علمی تهیه شود، خواص فوق العاده ای دارد و اثربخشی آن به مراتب بیشتر است.

بیشتر بخوانید:

۱۰ خاصیت درمانی فوق العاده عسل

عسل بره موم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits