دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تأثیر حیرت انگیز دارچین بر فشار خون + پرسش و پاسخ های متداول
4
زمان مطالعه: 6 دقیقه
دارچین دارای خواص بسیاری است. یکی از خواص آن، تنظیم فشار خون می باشد. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با تاثیر دارچین بر فشار خون و پرسش و پاسخ های متداول درمورد این ادویه خوش عطر آشنا نماییم.

تأثیر دارچین بر فشار خون

فشار خون بالا یکی از عوامل مهم برای ایجاد سکته های قلبی به شمار می رود. این عامل همواره می تواند در مدت زمان طولانی و به صورت مزمن تأثیر خود را به نمایش گذارد. یکی از اثرات مهم تنگ شدن عروق یا پاره شدن رگ های خونی می باشد. فشار خون در سکته ها ، بیماری های کلیوی و . . . نقشی بسیار مهم را ایفا می کند.

اما دارچین با اثر کاهنده خود می توان میزان فشار خون را در افراد مبتلا به میزان متعادلی برساند. مصرف دارچین را در غذا یا به صورت دمنوش جدی بگیرید.

فشار خون بیماری است که همواره بدون علامت می باشد و زمانی خود را نشان می دهد که در نهایت به یک عضو از بدن آسیب رسانده باشد. معمولا در افراد دیابتی این اعضاء کلیه ها می باشند.

فشار خون می تواند عاملی برای نارسایی کلیه ها به شمار رود. معمولا یک بار مصرف دارچین تأثیر زیادی را از خود بر جای نخواهد گذاشت. زمانی داروهای گیاهی مؤثر خواهند بود که به میزان مناسب و در طول یک دوره ی مداوم مصرف شوند.

دارچین با یک اثر خود می تواند فشار خون را به میزان زیادی کاهش دهد. اثری که این داروی گیاهی با خود به همراه دارد در حقیقت تأثیر بر روی گشادی عروق می باشد، این اثر همانند یک قرص آسپرین می تواند بر روی کاهش فشار خون مؤثر واقع شود.

افرادی که فشار خون بالایی دارند علاوه بر مصرف دارچین باید از دستورات دارویی پزشک خود نیز بهره ببرند، همچنین رژیم غذایی مناسب که پر از میوه و سبزیجات باشد و عاری از نمک زیاد و غذاهای شور (کنسروی و ...) باشد به این افراد توصیه می شود.

دارچین همچنین با اثر آنتی اکسیدانی خود می تواند از ابتلا به بسیاری بیماری های مختلف جلوگیری نماید.

طبق مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۶ که در کشور آمریکا انجام شده است، مصرف دارچین می تواند فشار خون بالای ناشی از افزایش قند خون را کاهش دهد.

توجه داشته باشید که مصرف دارچین به صورت دارویی فقط باید تحت نظر پزشک انجام شود چرا که می تواند با برخی از داروهایی که در حال مصرف کردن هستید تداخل ایجاد کرده و باعث بروز عوارض جانبی ناخواسته شود.داروهایی مانند : وارفارین، آسپرین، فلوکستین، پلاویکس، استامینوفن، سیتریزین و …

دیگر خواص دارچین

1. دارچین غنی از آنتی اکسیدان ها است

آنتی اکسیدان ها بدن را از آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کنند. دارچین غنی از آنتی اکسیدان های قوی مانند پلی فنول ها است. در یک مطالعه که فعالیت آنتی اکسیدانی 26 عصاره را مقایسه کرد، دارچین به عنوان غذای برنده در نظر گرفت. در واقع، دارچین به عنوان یک نگه دارنده مواد غذایی طبیعی استفاده می شود.

2. دارچین دارای خواص ضد التهابی است

التهاب در بدن فوق العاده مهم است. بدن با عفونت مبارزه می کند و آسیب بافت را ترمیم می کند. با این وجود، زمانی که التهاب مزمن (طولانی مدت) می شود و بر علیه بافت های بدن هدایت می شود، مشکل ایجاد می کند. دارچین ممکن است در این زمینه مفید باشد، زیرا برخی مطالعات نشان می دهد که آنتی اکسیدان های موجود در آن فعالیت ضد التهابی دارند.

3. دارچین می تواند اثرات مفیدی بر روی بیماری های نوروژنیک داشته باشد

بیماری های نوروژنیک ناشی از از دست دادن تدریجی ساختار یا عملکرد سلول های مغزی است. بیماری آلزایمر و بیماری پارکینسون دو نوع از شایع ترین آن ها هستند. در مطالعه ای که بر روی موش های مبتلا به بیماری پارکینسون انجام شده است، دارچین به محافظت از نورون ها کمک می کند، سطح عصبی را بهبود می بخشد و عملکرد حرکتی را بهبود می بخشد. این اثرات باید بیشتر در انسان بررسی شود.

تاثیر دارچین بر فشار خون

پرسش و پاسخ های متداول درمورد دارچین

سوال: آیا دارچین مفید است؟

جواب: دارچین یکی از خوشمزه ترین و سالم ترین ادویه های موجود در این سیاره است. این ادویه می تواند سطح قند خون را کاهش دهد، عوامل خطر ریسک بیماری قلبی را کاهش دهد، و از مزایای دیگری برای سلامتی نیز برخوردار است.

دارچین

سوال: چقدر دارچین می توان در روز مصرف کرد؟

جواب: از آنجا که دارچین یک درمان اثبات نشده است، دوز ثابتی برای آن وجود ندارد. بعضی ها یک یا دو قاشق چایخوری (2-4 گرم) پودر را در روز توصیه می کنند. در برخی مطالعات بین 1 گرم تا 6 گرم دارچین توصیه شده است.

خواص دارچین

سوال: آیا دارچین می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

جواب: برخی مطالعات نشان می دهد دارچین به کاهش وزن کمک می کند. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد جایگزینی قند با عسل می تواند به جلوگیری از افزایش وزن کمک کند، در حالی که دیگر مطالعات نشان می دهند که می تواند هورمون هایی را فعال کند که اشتها را کاهش می دهند. اما، هیچ مطالعی ثابت نمی کند که دارچین و عسل می تواند به کاهش وزن کمک کند.

عوارض دارچین

سوال: دارچین چه تاثیری بر پوست دارد؟

جواب: عسل دارای مزایای ضد میکروبی است و می تواند از آکنه ناشی از میکروب ها جلوگیری کند. همچنین پوست را تسکین می دهد و آنتی اکسیدان طبیعی است. دارچین می تواند جوش ها را از بین ببرد و با آوردن اکسیژن و خون به سطح، لکه های اضافی را از سطح پوست پاک کرده و منافذ را باز می کند.

فشار خون

سوال: مزایای عسل و دارچین چیست؟

جواب: مزایای عسل و دارچین عبارتند از تقویت سیستم ایمنی و دستگاه گوارش، بهبود سلامت قلب، حفظ استخوان ها، پوست، دندان ها و موی سالم و همچنین تحریک کاهش وزن.

درمان فشار خون

سوال: چرا طعم دارچین در دهانم حس می کنم؟

جواب: اختلال در سیستم بویایی بدن _ سیستمی که به بدن اجازه بو کردن می دهد _ باعث احساس طعم شیرین در دهان می شود. عفونت در سینوس ها، بینی و گلو نیز باعث این مسئله می شود. بعضی از باکتری ها، به خصوص pseudomonas، می توانند طعم شیرین را در دهان ایجاد کنند.

مضرات دارچین

سوال: آیا دارچین تند است؟

جواب: آب نبات دارچین به دلیل سینامالدئید، یک ماده شیمیایی که در دارچین یافت می شود، تند است. این ماده تحریک کننده پوست است و هنگامی که روی زبان قرار می گیرد باعث ایجاد مزه تندی می شود. آبنبات دارچین حاوی کمی از این ماده است. ممکن است این ماده طبیعی یا مصنوعی باشد، اما غلظت آن بیشتر از مقدار آن در پوست درخت دارچین است.

درمان بیماری قلبی

سوال: آیا دارچین یک ملین است؟

جواب: دارچین اثر ضد میکروبی دارد. مقادیر بالاتری از دارچین باعث تحریک و گرم شدن معده می شود و باعث افزایش اسیدیته و اثر ملین می شود. استفاده از دارچین به عنوان الکلتیک ممکن است از استفراغ و گرفتگی روده جلوگیری کند.

درمان چربی بالا

بیشتر بخوانید:

خواص دارویی و درمانی عرق دارچین

تاثیر شگفت انگیز به لیمو در کاهش فشار خون + خواص این گیاه

۱۳ خوراکی که فشار خون را پایین می آورد

داروهای فشار خون بالا : معرفی کامل انواع داروهای کاهنده فشار خون



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (4 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits