دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
حجامت سر | فواید حجامت کردن سر برای سلامتی بدن

۱۵ فایده بی نظیر حجامت کردن سر برای سلامتی

حجامت سر | فواید حجامت کردن سر برای سلامتی بدن
91
زمان مطالعه: 6 دقیقه
حجامت سر : حجامت سر در محلی به اندازه یک وجب از دست شخص از نوک بینی تا فرق سر(فونتانل قدامی یا ملاج) انجام می‌گیرد. چنین حجامتی با استفاده از تکنیک‌های خاصی صورت می گیرد و به حجامت نجات بخش معروف است. از مهم ترین فواید حجامت سر، درمان بیماری‌های...

حجامت سر چیست؟

حجامت کردن سر ، این گونه از حجامت با تکنیک خاصی انجام می شود و در روایات با عنوان (حجامت نجات بخش) نام برده شده است. از فواید حجامت سر می توان به درمان بیماری های اعصاب و جنون، تقویت چشم و تقویت مغز اشاره کرد. از مضررات حجامت سر و موضع گردن می توان به بروز کاهش فهم و فراموشکاری در فرد اشاره نمود.

نکته: جهت آماده سازی بهتر موضع حجامت سر (جهت حصول نتیجه بهتر از حجامت نوع خشک یا تر) می توان موضع حجامت را با روغن های طبیعی نظیر روغن زیتون، روغن سیاه دانه، روغن کنجد و یا گل بنفشه چرب نمود.

بهترین زمان حجامت چه زمانی است؟

بهترین زمان حجامت از دو بعد قابل بررسی است:

فصول و ماه های مناسب برای حجامت: از امام رضا (ع) منقول است: فصل بهار روح زمان هاست و در این فصل خون به هیجان در می آید لذا از این فصل برای حجامت استفاده کنید. امام صادق (ع): حجامت کردن در ثلث اول فروردین ماه به اذن خداوند متعال باعث صحت یک سال از بیماری هاست.

البته بیان این ترتیب بدین معنی نیست که حجامت در فصل زمستان بی فایده می باشد بلکه موید تاثیر بهتر حجامت در ترتیب عنوان شده می باشد و چه بسا با تشخیص پزشک، حجامت حتی در دی ماه نیز در راستای درمان بیمار لازم تشخیص داده شده و تجویز شود. در این صورت نباید صدقه دادن، تلاوت آیه الکرسی و ذکر صلوات را از خاطر برد.

روزهای مناسب برای زمان حجامت: تاثیر جاذبه ماه و خورشید بر روی جانداران از دیر باز مورد توجه دانشمندان و حکما بوده است. در برخی احادیث نیز بر حجامت در ایام پر فشار ماه که جاذبه ماه و خورشید در حداکثر میزان است تاکید شده است. پیامبر اسلام فرموده اند که حجامت در روز سه شنبه هفدهم، نوزدهم و یا بیست یکم ماه قمری صحت بخش بیماری یک سال است.

1. فواید حجامت سر برای قلب و مغز

حجامت می تواند از بسته شدن عروق قلب و حتی مغز جلوگیری کند. همانطور که می دانید سکته ها قلبی و مغزی هر روزه بیشتر می شود. برای اینکه اینگونه خطرات را از خود دور کنید می توانید حجامت را انجام دهید.

2. فواید حجامت سر برای غلظت خون

از دلایل بسیار مهم گرفتار شدن بدن به انواع بیماری، بالا بودن غلظت خون است. اما با استفاده از حجامت این غلظت را می توانید کاهش دهید که در نتیجه امکان دور ماندن‌تان از هر گونه بیماری افزایش می یابد.

3. فواید حجامت سر برای چربی خون و فشار خون

افرادی که دارای چربی خون هستند و یا اینکه فشار خون‌ بالایی دارند، همچنین کسانی که مقادیری اوره در خون دارند می توانند برای کاهش این موارد به حجامت روی بیاورند.

4. فواید حجامت سر برای جوش

جالب است بدانید که علت اینکه به مقدار زیادی در بدن و یا صورت خود جوش می زنید، کثیف بودن خونتان است. با حجامت می توانید خون خود را پاکیزه کنید تا از شر جوش ها خلاص شوید.

5. فواید حجامت سر برای سردرد

اگر از آن دسته افرادی هستید که مرتب دچار سردرد می شوید و از اعصاب ضعیف رنج می برید، بهتر است یک بار هم که شده حجامت کردن را امتحان کنید. مخصوصا برای سردردهایی که منشا میگرنی دارد عالی عمل می کند.

همچنین بخوانید:

حکم نماز با خون حجامت چیست؟

کاملترین مرجع در مورد حجامت

اعمال و دعای حجامت در طب اسلامی

زمان مناسب برای حجامت کردن

همه چیز در مورد حجامت کردن کودکان و روش های حجامت

6. فواید حجامت سر برای ریزش مو

کمتر کسی است که از ریزش موهای خود در امان باشد. غلظت بالای خون و یا نرسیدن مواد غذایی به ریشه مو، سبب ضعیف شدن آن می شود که در نتیجه به ریزش ختم می شود. حجامت می تواند مقدار خون تمیز را در خونتان گسترش دهد تا به طرز شگفت آوری از ریزش مو جلوگیری شود.

7. فواید حجامت برای لاغری

حجامت حتی می تواند در تنظیم وزن هم بسیار موثر باشد.

8. فواید حجامت برای خواب رفتن دست و پا

اگر مشکلاتی از قبیل خواب رفتن گاه و بی گاه دست و یا پایتان دارید، می توانید از این روش برای برطرف کردن آن استفاده کنید.

9. فواید حجامت برای مردان و درمان میل جنسی

اگر فردی هستید که میل جنسی‌ شما فروکش کرده است و یا ناتوانی های جنسی دیگری دارید، برای یک بار هم که شده حجامت را امتحان کنید.

10. فواید حجامت برای آلرژی

وجود آلرژی یکی از شایع ترین مشکلاتی است که می تواند برای همه پش بیاید. اما اگر به طور دائم از این مشکل رنج می برید، شاید حجامت درمان دردتان باشد.

11. فواید حجامت برای کلیه و مثانه

حجامت در قسمت کلیوی موجب رفع انسداد لوله های گلومرولار می گردد و باعث بهبود بیماری های کلیوی می شود.از دیگر اثرات درمانی حجامت در بخش کلیه می توان به درمان اکلامپسی، درمان آسم و رفع گر گرفتن بدن هنگام یائسگی اشاره کرد.

12. فواید حجامت برای یبوست

عملیات بادکش بر ناحیه بدن با تحریک روده و دستگاه گوارش، موجب درمان بیمارى ھاى گوارشى همچون یبوست، زخم معده و تنبلى روده می گردد.

13. فواید حجامت در کمر

حجامت در کمر سبب رفع کمر درد ، رفع اسپاسم کمر ، رفع جوش در ناحیه کمر و باسن ، سلامت تخمدان ها و مثانه ، درمان نقرس ، رفع بواسیر و درمان التهابات رحم می گردد. حجامت کمر بهترین راه درمان کیست تخمدان و فیبروم می باشد.

14. فواید حجامت بین دو کتف

حجامت بین دو کتف موجب رفع سنگینی در ناحیه سر ، صورت ، چشم و گوش می گردد. حجامت بین دو کتف همچنین موجب رفع حالت لرزش در سر ، باز کردن رنگ چهره ، رفع درد در دست و درمان سندرم مچ دست یا همان مور مور شدن مچ دست می شود.

15. فواید حجامت برای قاعدگی

هنگام قاعدگى با خونریزى شدید مى توان با بادکش کردن ناحیه زیر سینه، فشار خون را از قسمت اندام تحتانى به سمت اندام فوقانى هدایت کرد که این امر موجب کاهش شدت خونریزی می گردد.

هنگام قاعدگى با خونریزى کم مى توان با بادکش کردن ناحیه ران و ساق پاھا، فشار خون را از قسمت فوقانى به سمت اندام تحتانى هدایت کرد که این امر موجب افزایش میزان خونریزی می گردد.هنگام بروز خون دماغ شدید، می توان با بادکش کردن اطراف ناف فشار خون را به قسمت تحتانى هدایت کرد که این امر موجب قطع خونریزی می گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (91 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits